میکائیل شهرستانی نمایش «پدر» اثر آگوست استریندبرگ را در تماشاخانه «دراما» اجرا می‌کند.

 

سایت خبری تئاتر: این بازیگر و کارگردان گفت: «پدر» سومین نمایشی است که در این تماشاخانه تازه‌تاسیس اجرا می‌کنم و اگرچه این سالن هنوز کمبودها و نقص‌هایی دارد، اما به دلیل منش و نگاه موسسان آن، فضا را برای اجرا در این تماشاخانه مناسب می‌بینم و از آن رضایت دارم.

او در عین حال مطرح کرد: خوب است مدیران مرکز هنرهای نمایشی از طریق دادن وام یا امتیازاتی به این تماشاخانه تلاش کنند تا کمبودها و کاستی‌های آن برطرف شود. همچنین تبلیغاتی برای شناساندن بیشتر این مجموعه انجام گیرد و لااقل یک تابلو اعلانات بر سر خیابانی که تماشاخانه در آن واقع شده نصب شود چرا که این منطقه تجاری است و باید با تبلیغات، تماشاگر برای آن جذب شود.

وی درباره نمایش «پدر» نیز گفت: اجرای متن اصلی این نمایشنامه سه ساعت به طول می‌انجامد، اما پس از بازنویسی و دراماتورژی انجام‌شده سعی کردم آن را به 65 دقیقه برسانم و تلاش کرده‌ام جوهر اثر و آنچه را استریندبرگ به آن معتقد است در آن بگنجانم، ضمن اینکه در این اثر، بستر چالش‌برانگیز برای هنرپیشه‌های جوانی که قرار است برای اولین بار برای نمایش به صحنه بروند، فشرده شده است.

او درباره کوتاه کردن زمان این نمایش هم توضیح داد: بعضی کارها استثنا هستند، اما خودم به عنوان تماشاگر هم ترجیح می‌دهم در فرصت‌های کمی که وجود دارد نمایش‌هایی با زمان کوتاه‌تر را تماشا کنم و معتقدم در این بخش باید چنان خلاقیتی وجود داشته باشد که از یک اثر بلند جوهر و شالوده آن درآید و به نمایش گذاشته شود، چون لزومی به پُرگویی نیست.

شهرستانی با اشاره به اینکه بازیگران این نمایش از هنرجویان خودش هستند، افزود: سال گذشته 50 هنرپیشه را آموزش دادم و امسال در این نمایش با سومین گروه از این بازیگران آموزش‌دیده همکاری می‌کنم. همچنین در دی‌ماه قرار است با حدود 15 نفر نمایشنامه‌ای از برشت را به صحنه ببریم.

وی با بیان اینکه برخی همکارانش به شوخی به او می‌گویند که با این نوع آموزش‌ها اصطلاحا دست را در حوزه بازیگری زیاد می‌کند، خاطرنشان کرد: وظیفه من این است که در کنار تولید آثار فاخر در حوزه تئاتر یا سینما به عنوان یک معلم، هنرپیشه تربیت کنم.

 

 

اخبار مرتبط:

آموزشگاه «سمندریان» باز می‌ماند

«سايه سبز سيلويا» در تماشاخانه فانوس

معرفی مدیر بخش تئاتر خیابانی پانزدهمین جشنواره مقاومت

عوامل «برنارد مرده است» تکمیل شد

یک بازیگر دیگر از صحنه فرار کرد

آخرین مهلت ارسال نمایش‌های برگزیده استانی فجر مشخص شد

رپرتوار اجراهای خیابانی «حماسه حسینی و دفاع مقدس» به نیمه رسید

تعطیلی تماشاخانه سنگلج در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

انتقاد یک گارگردان از بالا رفتن نامتعارف دستمزد بازیگران تئاتر

«اصول تعمیرات تلویزیون سیاه و سفید» در تماشاخانه انتظامی

سالن اصلی تئاتر شهر تعطیل نمی‌شود

«سالگشتگی» در بیروت اجرا می‌شود

پاسخ علی رهبری به انتقاد غریب‌پور

«والس تصادفی» در تماشاخانه مشایخی

فتحعلی بیگی: تغزیه در معرض آسیب جدی است

اجرای «مونس» در تالار حافظ

واکنش غریب‌پور به اجرای «اپرای عاشورا»

غریب‌پور: مشکل تئاترشهر از کج بودن برج پیزا که بیشتر نبود