۴ مستند ساز بر اساس تجربیات مستندسازی خود پرفورمنسی را با عنوان «دیالوگ» در گالری شیرین اجرا می کنند.

 

سایت خبری تئاتر: مهرداد اسکویی مستندساز درباره اجرای پرفورمنس «دیالوگ» به خبرنگار مهر گفت: این پرفورمنس شامل اجرای تجربه های ۴ مستندساز است و سروناز علم بیگی کارگردان فیلم مستند اتاق دوم، لقمان خالدی کارگردان فیلم کمی بالاتر، عطیه عطارزاده کارگردان مستند ۱۷ ساله ها و من به عنوان کارگردان فیلم روزهای بی تقویم تجربه های تازه ای را با اجرای پرفورمنس روی صحنه برده ایم.

وی در توضیح بیشتر پرفورمنس «دیالوگ» بیان کرد: سروناز علم بیگی در فیلم مستند خود درباره دختری به نام فرنوش صحبت کرده است که این دختر در ۱۷ سالگی متوجه تغییر جنسیت در خود می شود و در این پرفورمنس جدال هویت بین مرد بودن یا زن بودن مطرح می شود که این اجرا با استفاده از موسیقی و سایه شکل می‌گیرد.

این کارگردان سینمای مستند افزود: عطیه عطارزاده کارگردان مستند «۱۷ ساله‌ها» در این نمایش سوژه های خود را در اتاقی قرار می دهد و از آنها می خواهد در مورد خود صحبت کنند. به هر یک از سوژه ها یک فلش هدیه داده می شود و این فلش داخل دوربین فیلمبرداری قرار می گیرد و هر یک از سوژه ها پس از خودنگاری فلش ها را تحویل می‌دهند.

اسکویی متذکر شد: لقمان خالدی نیز در این فیلم در اتاقی دربسته ۵ نفر را دعوت می کند که آنها با سوالات مختلف در یک مسابقه شرکت می کنند.

وی درباره تجربه خود از ساخت مستند روزهای بی تقویم و اجرا در پرفورمنس «دیالوگ» عنوان کرد: مستند «روزهای بی تقویم» روایتی از سه پسر بچه زیر ۱۵ سال است که در کانون اصلاح و تربیت زندگی می کنند. من در این پرفورمنس از تماشاگران می خواهم به طور داوطلب نقش یک بزهکار را بازی کنند. هر یک از داوطلبان تمام مراحل دستگیری، تعویض لباس و عکاسی را تجربه می کنند و در نهایت به قرنطینه می روند و مقابل دوربین مستندساز به بزهکاری خود اعتراف می کنند.

اسکویی در پایان درباره چگونگی اجرای این پرفورمنس گفت: پرفورمنس «دیالوگ» به مدت ۲ روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین برگزار می شود. روز گذشته، دوشنبه چهارم آبان ماه نخستین روز از اجرای این پرفورمنس بود و با استقبال خوبی مواجه شد و امروز هم همین برنامه اجرا می شود.

 

 

اخبار مرتبط:

زهرا صبری جایزه خلاقیت تئاتر عروسکی لهستان را دریافت کرد

میکائیل شهرستانی «پدر» را روی صحنه می‌آورد

مسعود دلخواه «نفرین‌های تیزپا» را به صحنه می‌برد

«ترور» به تعویق افتاد

دکتر علی رفیعی: تالار اصلی تئاتر شهر اصلاح‌ناپذیر است

«هم‌هوایی» به پاریس می‌رود

پیش فروش بلیت «هتلی‌ها» آغاز شد

«سرگیجه» در خانه هنرمندان

«فاجعه‌ معدن کوشیرو» به تماشاخانه «موج نو» می‌آید

نشست پرسش و پاسخ «تئاتر و سینمای آربی اُوانسیان» برگزار شد

«خرمالوهای گس» در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی

تغییر در بخش موضوعی جشنواره تئاتر فجر

میترا حجار از «ترور» کناره گیری کرد

آموزشگاه «سمندریان» باز می‌ماند

یک بازیگر دیگر از صحنه فرار کرد