جشنواره بهمن سال جاری با حضور 9 استان غربی کشور در سنندج برگزار خواهد شد.

پایگاه خبری تئاتر: امین مرادی رییس حوزه هنری کردستان گفت: این جشنواره با حضور نمایشنامه نویسان استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خوزستان، همدان و زنجان، روز بیست و هفتم بهمن در سنندج برگزار می شود.


وی هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت و تشویق نویسندگان غرب کشور و توجه ویژه به تولید متون نمایشی ارزشمند بر اساس باورها و ارزش های دینی و اسلامی عنوان کرد.

مرادی گفت: چهارمین جشنواره نمایشنامه نویسی ˈقلم سبزˈ به صورت آزاد برگزار می شود اما متون با مضامین دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده، جوانان و سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

به گفته وی در این جشنواره، متون برگرفته از آداب و رسوم بومی دارای اولویت است و در بررسی آثار امتیاز جداگانه خواهد داشت.

رییس حوزه هنری کردستان افزود: هر هنرمند می تواند حداکثر دو اثر را به جشنواره ارسال کند و آثاری در مرحله ارزیابی و داوری قرار می گیرد که تا زمان برگزاری جشنواره در هیچ جشنواره و مسابقه ای شرکت نکرده و یا چاپ نشده باشد.

وی ضمن دعوت از علاقه مندان جهت حضور در این جشنواره، مهلت ارسال آثار را تا 25 آذر سال جاری اعلام کرد و افزود: هنرمندان نمایشنامه نویس می توانند متون خود را پس از تأیید کارشناسان واحد نمایش حوزه های هنری استان ها به دبیرخانه جشنواره واقع در حوزه هنری کردستان در سنندج ارسال کنند.

مرادی اظهار کرد: آثار برتر جشنواره در قالب یک مجموعه توسط حوزه هنری کردستان به چاپ می رسد و برگزیدگان نهایی امکان حضور در چهارمین جشنواره منطقه ای نمایشنامه خوانی ˈوتارˈ را که بزودی فراخوان آن اعلام می شود، بدون داوری متن به دست می آورند.