گروه تئاتر زندگی با همکاری کمپانی نیوپلتس از کشور آلمان کارگاه‌ «حرکت در تئاتر به سبک پینا باوش» را در تماشاخانه بازیگاه تهران و اصفهان برگزار می‌کند.

 

سایت خبری تئاتر: کارگاه‌های بین‌المللی گروه تئاتر زندگی به سرپرستی جعفر مهیاری با همکاری تماشاخانه بازیگاه در تهران و انجمن هنرهای نمایشی استان اصفهان و با حضور استادانی از کشور آلمان برگزار می‌شود. این کارگاه «حرکت در تئاتر به سبک پینا باوش» نام دارد و از سوی کمپانی نیوپلتس کشور آلمان با حضور الکساندر شوارتز و ترسا هافمن در روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ آبان ماه برگزار خواهد شد.

جعفر مهیاری با اشاره به اینکه این گروه‌ از کمپانی‌های حرفه‌ای تئاتر آلمان است گفت: کمپانی نیوپلتس کشور آلمان بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت حرفه‌ای تئاتر دارد و در زمینه‌های پرفورمنس، دراما، حرکت و فرم تجربه دارد.

وی افزود: استادانی که در این کارگاه  حضور دارند پیش از این در کشورهای اروپایی و آفریقایی تجربیات مختلفی در زمینه برپایی ورک شاپ های آموزشی دارند. این گروه‌ها علاوه بر برپایی کارگاه، چهار نوبت نیز در تماشاخانه بازیگاه به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

مهیاری در پایان با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه‌، بیان کرد: این کارگاه‌ با هدف ارائه مهارت‌های فردی در فرم و حرکت، افزایش دانش و تجربه در زمینه بازیگری و آشنایی بیشتر هنرمندان تئاتر با شیوه‌های نوین بازیگری در جهان برگزار می‌شود.

گروه تئاتر زندگی به سرپرستی جعفر مهیاری تاکنون با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و با حضور استادانی از کشورهای کانادا، کرواسی، بلژیک و ایران اقدام به برگزاری چند کارگاه‌ها بین‌المللی تئاتر کرده است که حاصل آن اجرای نمایش «شکسپیر» در مجموعه تئاتر شهر بود.

کارگاه‌ «حرکت در تئاتر به سبک پینا باوش» از روز ۱۸ آبان‌ماه ‌برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه ها می توانند به تماشاخانه بازیگاه واقع در میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده، طبقه آخر مراجعه کنند.

 

اخبار مرتبط:

3 سالن مرکز تجربی تئاتر صبا آماده بهره‌برداری شد

درباره نمایش « هتلی‌­ها» / ما دهه شصتی‌­ها

زارعان «فراموشی را به فجر می‌آورد

چهارمین همایش ملی رادی‌شناسی اسفند‌ماه برگزار می‌شود

تکه‌هایی از آثار بهرام بیضایی خوانش می‌شود

آمار تماشاگران سالن‌های دولتی تا ۸ آبان اعلام شد

ناصر تقوایی نمایش علی سرابی را افتتاح می‌کند

هیات مدیره جدید کانون کارگردانان خانه تئاتر انتخاب شدند

اجرای تئاتر علی رفیعی با یک هفته تاخیر

گریمورها در جشنواره تئاتر فجر خودنمایی می‌کنند

چه فیلم‌تئاترهایی به بازار می‌آید؟

«مضحکه شبیه قتل» پس از فجر دوباره اجرا می‌شود

نظر محمد رحمانیان درباره اجرای یک تئاتر در زندان

دبیر دومین سوگواره «خمسه» منصوب شد

پوستر «برنارد مرده است» طراحی شد

فراخوان مسابقه عکس سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر

تالار شمس میزبان نمایشنامه‌نویسان مطرح تئاتر می‌شود

تصاویری از «خاطرات و کابوس های یک جامه دار...» منتشر شد

فیلم‌تئاتر «اسب‌های پشت پنجره» روانه بازار شد

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

جزییات بخش پوستر و هویت بصری جشنواره‌ی تئاتر فجر