نمایش ˝جوجه تیغی˝ نوشته و کار بهرام افشاری در تماشاخانه باران به صحنه می‌رود.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش "جوجه تیغی" به کارگردانی "بهرام افشاری" از هشتم آذرماه در تئاتر باران اجرا خواهد شد. بهرام افشاری به‌عنوان تنها بازیگر این نمایش به ایفای نقش خواهد پرداخت.

این نمایش در مورد جوانی شهرستانی است که برای موفقیت در بازیگری به تهران آمده و با حوادثی مواجه می‌شود. "جوجه تیغی" تابستان سال جاری در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه رفت و با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان و منتقدان روبه رو شد.

بهرام افشاری نویسنده و کارگردان نمایش ˝جوجه تیغی˝ پیش از این درباره این نمایش به هنرآنلاین گفته بود:  داستان نمایش از این قرار است که مردی از اهالی شهرستان به عشق بازیگر شدن به تهران می‌آید و از گذشته خود تا لحظه حال و استرس‌های آینده می‌گوید.

افشاری در رابطه با ایده این نمایش هم گفت: قصه این نمایش از یک سال و نیم قبل در ذهن من وجود داشت. من چون خود از شهرستان به تهران آمدم و د ر این چند سال تاکنون با بچه‌های شهرستان به ویژه از طریق شبکه‌های اجتماعی در ارتباط هستم همیشه یک سری از این دوستان از رویاها و خواسته‌های خود می‌گفتند که به پایتخت بیایند و در آنجا پیشرفت کنند به این ترتیب این ایده برای من به وجود آمد که قصه‌ای را بر این مبنا بنویسم درحالی که من اساسا نویسنده نیستم و ادعایی هم ندارم.

او ادامه داد: نوشتن این نمایشنامه نهایتا زمانی کلید خورد که من پیغامی را در همین شبکه‌های مجازی دریافت کردم در باب اینکه فردی که عاشق بازیگری است علیرغم اینکه چند سالی در استخدام یک شرکت بوده خودش را بازخرید کرده و به هدف بازیگر شدن از شهرستان به تهران می‌آید.

این هنرمند در توضیح روند نگارش این نمایشنامه خاطرنشان کرد: برای اینکه متریال‌هایی برای این داستان داشته باشم سه سال تحقیق کردم و با سوپراستارها و هم سیاهی لشکرها نشست و برخواست کردم و از تجربه‌های تلخ و شیرین زندگی آنها وام گرفتم و همه آنها را در قالب یک کاراکتر که حتی چند درصدی هم وام گرفته شده از زندگی خودم است به شکل نمایشنامه تدوین کردم و چون می‌دانستم هیچ کس به غیر از خودم نمی‌تواند این اطلاعات را به عنوان یک بازیگر نمایش تک پرسوناژ منتقل کند تصمیم گرفتم که خودم این نقش را بازی کنم.

کارگردان نمایش "جوجه تیغی" در خصوص دلیل انتخاب این عنوان برای این نمایش، بیان کرد: دلیل اصلی انتخاب این عنوان به خاطر سه خط از دیالوگ‌هایی بود که در آخر صحنه بیان می‌کنم که مخاطب حتما باید نمایش را از اول تا انتها ببیند تا مفهوم آن را درک کند اما به طور کلی "جوجه تیغی" عنوانی بود که من دوست داشتم برای این نمایش انتخاب کنم.

افشاری در توضیح خط داستانی نمایش نیز عنوان کرد: داستان نمایش از این قرار است که مردی از اهالی شهرستان به عشق بازیگر شدن به تهران می‌آید و از گذشته خود تا لحظه حال و استرس‌های آینده می‌گوید.

او همچنین خاطرنشان کرد: من در این نمایش از کلیپ‌هایی استفاده کردم که تقریبا به مدت بیشتر از یک ماه درگیر فیلم‌برداری آنها بودم و شخصیت‌هایی که در روند داستان می‌توانند به صورت دراماتیک لحظه‌هایی را در ذهن مخاطب به وجود بیاورند حضور دارند. در کلیپ پایان نمایش یک سری از هنرمندان سطح اول کشور حضور دارند که اسامی آنها عبارتند از؛ باران کوثری، امیر جعفری، پیام دهکردی، مهران احمدی، هوتن شکیبا، نوید محمدزاده، علی سرابی و ... در این ویدیو حضور خواهند داشت. دوست ندارم لطف این عزیزان نادیده گرفته شود اما علاقمند نیستم از حضور این هنرمندان برای اجرای این نمایش سوءاستفاده تبلیغاتی شود چون معتقدم یک اثر نمایشی خودش باید حرفی برای گفتن داشته باشد و مخاطب باید خودش قابلیت های نمایش را ببیند و درک کند.

 

اخبار مرتبط:

«موش توی پیت حلبی» دو اجرایی شد

«تاریخ انقضا» به حوزه هنری می آید

اجرای «تهران بی‌تو» زیر چتر تماشاخانه باران

«کشتن گربهٔ بابا فونتن...» در تماشاخانه باران اجرا می‌شود

نمایش «قطع دست در اسپوکن» به صحنه می‌رود

رحمت امینی در سوگواره خمسه شرکت می‌کند

فراخوان شرکت در کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئا‌تر فجر منتشر شد

نمایش «جوادیه» با حضور فراهانی افتتاج شد

تالار ناصرخسرو میزبان «احمق‌ها به جهنم می‌روند»

در خانه تئاتر چه خبر است؟

آرش عباسی «پدران، مادران و فرزندان» را آماده اجرا می‌کند

«فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» در پلاتوی اجرا تئاتر شهر روی صحنه می‌رود

ایوب آقاخانی «سه‌گانه پاریسی» را درتالار شمس اجرا می‌کند

چه نمایش‌هایی در تهران روی صحنه است؟

سازه موقت سالن اصلی تئاترشهر نصب شد

چه کسی مدیر عامل خانه هنرمندان می‌شود

یک تماشاخانه خصوصی دیگر افتتاح می‌شود