تهیه کننده نمایش «بوقلمون» از اجرای عمومی این اثر نمایشی که به شیوه نمایش‌های ایرانی به صحنه می رود در اواخر آذرماه در تالار چهارسوی تئاترشهر خبر داد.

 

سایت خبری تئاتر: جواد نوری سرپرست گروه تئاتر «نقاب» درباره نمایش «بوقلمون» که تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد اینگونه گفت: نمایش «بوقلمون» در بخش تازه های تئاتر ایران سی و سومین جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت و موفق شد تندیس نویسندگی، کارگردانی، بازیگر نقش اول زن، و موسیقی و همچنین تقدیر بازیگری مرد و طراحی لباس و جایزه ویژه میراث فرهنگی را برای پرداختن به موضوعی ایرانی که با فرهنگ مردم عجین شده است، دریافت کند.

وی ادامه داد: این نمایش قرار است اواخر آذرماه و بعد از برگزاری هفته تئاتر لهستان در تئاترشهر در در تالار چهارسوی این مجموعه اجرا برود. نمایش نسبت به اجرای جشنواره تغییری نکرده و قرار است به همان شکل و با همان بازیگران اجرای عمومی خود را آغاز کند.

وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: در نمایش «بوقلمون» از تکنیک نمایش های ایرانی بهره گرفته شده است و به شیوه زورخانه ای از تمبک، ضرب زورخانه ای، کمانچه و تار به صورت زنده در نمایش استفاده می شود.

در این نمایش شخصی به نام پهلوان اکبر سال ها با دسیسه و توطئه رقیبان خود را شکست داده و پهلوان شهر شده است تا اینکه خبر می رسد غریبه ای وارد شهر شده و پهلوان اکبر را به مبارزه می طلبد. این فرد می خواهد ۱۳ فروردین ماه با پهلوان اکبر کشتی بگیرد. پهلوان اکبر با تمهیدات فراوان قصد دارد از کشتی گرفتن با این غریبه سر باز زند تا در نهایت مشخص می شود این غریبه کسی نیست جز فرزند پهلوان سلطان که با نیرنگ اکبر شکست خورده است. البته این شخص دختر پهلوان سلطان است که پهلوان اکبر را به مبارزه می طلبد...

در این نمایش علی سلیمانی، سیروس همتی، مه لقا باقری، جواد پورزند، وحید نفر، سامان دارابی، مصطفی ساسانی، محمد هادی عطایی، حسین شفیعی، محمد شکری، مسیح سید مهدوی، مهدی پناهی و میلاد ابراهیمی ایفای نقش می‌کنند.

 

https://telegram.me/onlytheater

اخبار مرتبط:

خوانش و نقد نمایشنامه« تهران زیر بال فرشتگان»

فقط 15 درصد از بودجه‌ی تئاتر کشور تخصیص داده شد

دور جدید اجرای «متاستاز» آغاز می‌شود.

نمایش «تهران بی‌تو» فراخوان مسابقه عکاسی منتشر کرد

«داستان جالب یک نویسنده» در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی

مهلت ثبت‌نام در جشنواره تئا‌تر دانشگاهی رو به پایان است

«یک دقیقه سکوت» یعقوبی در پراگ اجرا شد+تصاویر

هیات رئیسه انجمن نمایش استانها از طریق انتخابات مشخص می‌شوند

برگزاری جلسه نقد و بررسی ده نمایشنامه برگزیده جشنواره تئاتر فجر

سپند امیرسلیمانی و شبنم مقدمی مقتل خوانی کردند

فراخوان نخستین هفته تئاتر دانشگاهی باران منتشر شد

درباره نمایش «فاجعه معدن کوشیرو» / مردن در زمین، زیستن در خاک

مهدی شفیعی به تماشای «ایستاده در موقعیت» نشست

مراسم چهلم هما روستا در کالیفرنیا برگزار شد

اجرای پرفورمنس تئاتر «دیوان غربی – شرقی» در تئاتر شهر

اجرای آتیلا پسیانی در هفته تئاتر لهستان

کارگاه علیرضا خمسه در مکتب کمدی ایران

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان شد

نمایشنامه خوانی «آناکارنینا» برای سرطانی‌ها و یاد هما روستا