رویا میرعلمی قرار است در نمایش «جان گز» نوشته هاله مشتاقی‌نیا و کاری از نیما دهقان در نقش یک آرایشگر روی صحنه برود.

 

سایت خبری تئاتر: رویا میرعلمی گفت: «نمایش «جان گز» دارای 6 اپیزود است که همه آنها تم یکسانی دارند و به موضوع 175 شهید غواص اشاره دارند. در این اثر یا یکی از کاراکترها درگیر با موضوع شهدای غواص است و یا بحثی در آن مطرح می‌شود که به این مضمون می‌پردازد.»

وی در سخنانش بیان کرد: «یکی از اپیزودهای این اثر، اتفاقاتی را در بر می‌گیرد که در مدت زمان 15 دقیقه‌ای در یک آرایشگاه می‌گذرد که من در این بخش در نقش یکی از آرایشگران این سالن بازی خواهم کرد. در این سالن زیبا 2 آرایشگر و یک عروس حضور دارند که یکی از اشخاص به گونه‌ای مرتبط با تم اصلی نمایش است.»

این بازیگر تئاتر همچنین با تاکید بر این‌که نقشی که در «جان گز» بازی می‌کنم متفاوت با دیگر نقش‌آفرینی‌هایم است، تصریح کرد:‌«فضای اپیزودی که در آن بازی خواهم کرد همچون زندگی است که در کمدی، تراژدی و مسائل جدی غوطه‌ور است. در حقیقت این اثر برشی 15 دقیقه‌ای از زندگی سه نفر است که اتفاقاتی که برایشان رخ می‌دهد می‌تواند در لحظه تماشاگر را بخنداند، توجهش را جلب کند و یا در لحظه مخاطب را غمگین کند.»

میرعلمی همچنین درباره چگونگی همکاری‌اش با دهقان عنوان کرد: «من پیش از این نیز با نیما دهقان در آثاری چون «مادر مانده» و «خداحافظی نکردی با نجمه، سورچی» همکاری داشته‌ام و همیشه دوستی خیلی خوبی بین ما وجود داشته است. جدای تمام دوستی و همکاری‌های پیشین، همیشه برای من این متن و روال کارگردانی مهم بوده است و فکر می‌کنم با حضور در این اثر می‌توانم به تجربه متفاوتی دست پیدا کنم.»

وی در سخنانش تاکید کرد: «من دوست ندارم کارهای شعاری بازی کنم و در آثاری که به نحوی سطحی این موضوع را بیان می‌کنند همکاری داشته باشم. این نظر مسئله مشترکی بود که نیما دهقان نیز با آن موافق بود، چراکه از نظر ما آنچه اتفاق افتاده نمی‌تواند با شعار پیوند داشته باشد.»

این بازیگر تئاتر و تلویزیون یادآور شد: «موضوع شهادت 175 غواص موضوعی بحث‌برانگیز بود و توجه همه را به خود جلب کرد و تا حدی عجیب و تراژدی بود که دل سنگدل‌ترین آدم‌ها را نیز به درد می‌آورد.»

وی افزود: «همیشه شهدا برایم بسیار قابل احترام هستند. از نظرمن افرادی که جان خود را کف دست می‌گذارند و برای مملکت خود می‌جنگند آدم‌های بزرگی هستند بنابراین هرچقدر هم که در این باره کار شود باز کم است.»

میرعلمی گفت: «نمایش «جان گز» جنگ و اثرات آن را بعد از گذشت سال‌ها نشان می‌دهد. این اثر بیشتر معرف صلح است و به موضوع جنگ از بعد دیگری می‌پردازد که امیدوارم به دور از هرگونه شعارزدگی بتواند تماشاگرش را به فکر وادارد.»

 

https://telegram.me/onlytheater

اخبار مرتبط:

خوانش و نقد نمایشنامه« تهران زیر بال فرشتگان»

فقط 15 درصد از بودجه‌ی تئاتر کشور تخصیص داده شد

دور جدید اجرای «متاستاز» آغاز می‌شود.

نمایش «تهران بی‌تو» فراخوان مسابقه عکاسی منتشر کرد

«داستان جالب یک نویسنده» در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی

مهلت ثبت‌نام در جشنواره تئا‌تر دانشگاهی رو به پایان است

«یک دقیقه سکوت» یعقوبی در پراگ اجرا شد+تصاویر

هیات رئیسه انجمن نمایش استانها از طریق انتخابات مشخص می‌شوند

برگزاری جلسه نقد و بررسی ده نمایشنامه برگزیده جشنواره تئاتر فجر

سپند امیرسلیمانی و شبنم مقدمی مقتل خوانی کردند

فراخوان نخستین هفته تئاتر دانشگاهی باران منتشر شد

درباره نمایش «فاجعه معدن کوشیرو» / مردن در زمین، زیستن در خاک

مهدی شفیعی به تماشای «ایستاده در موقعیت» نشست

مراسم چهلم هما روستا در کالیفرنیا برگزار شد

اجرای پرفورمنس تئاتر «دیوان غربی – شرقی» در تئاتر شهر

اجرای آتیلا پسیانی در هفته تئاتر لهستان

کارگاه علیرضا خمسه در مکتب کمدی ایران

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان شد

نمایشنامه خوانی «آناکارنینا» برای سرطانی‌ها و یاد هما روستا