پوستر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت رونمایی شد.

 

سایت خبری تئاتر: دومین نشست جشنواره سراسری تئاتر مقاومت پیش از اجرای عمومی آثار منتخب که از یکم آذر ماه آغاز می‌شود با حضور حسین‌ پارسایی (دبیر این جشنواره) برگزار شد.

در ابتدای این نشست پوستر جشنواره که توسط کوروش پارسا نژاد طراحی شده است‌، با حضور سید ناصر حسینی‌پور نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» که مورد توجه و تقریظ مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است،‌ رونمایی شد.

حسینی پور که در 16 سالگی در اسارت عراقی‌ها قرار گرفته و در آن زمان تئاتر هم اجرا می کرده است‌، در سخنانی اظهار کرد: موضوعات زیادی وجود دارد که می‌تواند دست مایه تئاتر شود.

در ادامه پارسایی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با اشاره به دریافت 700 اثر برای این جشنواره گفت: 400 اثر در بخش صحنه‌ای،‌ 187 اثر در بخش خیابانی و 120 اثر در بخش‌های عروسکی ‌،کودک و نوجوان و نمایشنامه نویسی متقاضی حضور در جشنواره هستند که توسط هیات‌های منتخب بازخوانی می‌شوند.

او افزود: از بین این 700 اثر، 100 اثر نمایشی منتخب می‌شوند که پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از هزار اجرای عمومی داشته باشد.

وی پس از معرفی دبیران و مدیران مختلف بخش‌های جشنواره اظهار کرد: 14 تالار نمایشی در هفته پایانی جشنواره در نظر گرفته شدند که در بخش خیابانی محوطه تئاتر شهر، خانه هنرمندان و نیز روزهای پنجشنبه و جمعه بهشت زهرا (س) شاهد اجرای آثار این بخش خواهند بود.

به گفته پارسایی در بخش پوسترو عکس، 30 اثر به نمایشگاهی که بخشی از آن در زیرگذر چهارراه ولیعصر و بخشی در خانه هنرمندان برگزار می‌شود راه یافتند و در بخش کودک و نوجوان هم 40 اثر به بخش نهایی می‌رسند. همچنین در بخش خیابانی 22 اثر به اجرای عمومی و 15 اثر به بخش رقابتی راه خواهند یافت.

او ادامه داد: در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی نیز 109 اثر شرکت می‌کنند که یازده اثر نامزد و سه اثر برگزیده خواهند شد. همچنین در بخش رادیو تئاتر، هفت اثر به بخش رقابتی راه خواهند یافت.

دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت همچنین اعلام کرد: بخش صحنه‌ای و خیابانی این جشنواره رقابتی برگزار می‌شود و بخش‌های کودک و رادیو تئاتر قضاوت مردمی دارند.

 طبق گفته حسین پارسایی روز چهارشنبه همین هفته دو نمایشنامه خوانی توسط ناصر حبیبیان و چیستا یثربی به عنوان یکی از بخش‌های جشنواره برگزار می‌شود و میزگردهای آن نیز از سوم آذر ماه با دبیری حسین مسافر آستانه برپا خواهد شد.

دبیر جشنواره همچنین اعلام کرد:بخش ویژه‌ای برای جان باختگان منا در جشنواره تئاتر مقاومت در نظر گرفته شده است که پس از بررسی 19 اثر یک نمایش به کارگردانی میلاد اکبرنژاد در تالار اندیشه اجرا خواهد شد.

 اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت 7 آذر ماه از ساعت 18 تا 20 در تالار وحدت برگزار می‌شود، ضمن اینکه کاتولوگ این جشنواره برای اولین بار به صورت لوح فشرده در راستای حفظ محیط زیست و اقتصاد مقاومتی تهیه شده و تیزر این جشنواره هم توسط سینا پاکدل آماده شده است.

 

https://telegram.me/onlytheater

اخبار مرتبط:

نقد نمایشنامه‌های منتخب تئاتر فجر جمعه به پایان می‌رسد

تماشاخانه دراما میزبان«خارش هفت ماهه» می‌شود

تماشاخانه «سرو» با شام آخر افتتاح می‌شود

اجرای «مونس» از چهارم آذر در تالار حافظ

رویا میرعلمی آرایشگر می‌شود

معرفی هیات انتخاب بخش خیابانی دومین سوگواره «خمسه»

نوشته‌ای از شهرام کرمی حوانش می‌شود

«بوقلمون» به تئاترشهر رسید

درباره نمایش «برف نیمه مرداد» / درونی که هرگز نمی­‌میرد

اولین کارگاه آموزشی جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

برگزاری دومین نشست «تئاتر از نگاه سنگلج» با حضور جعفر والی

نمایش مشترکی از ایران و ایتالیا در تئاتر شهر اجرا می‌شود

«هفته بازار تئاتر ایران» برپا می‌شود

نشست مشترک منتقدان تئاتر ایران و لهستان برگزار می‌شود

افتتاح «کشتن گربه بابا فونتن» با حضور حمید امجد

داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر مقاومت معرفی شدند

اجرای «دشمن بچه های شهر» در تماشاخانه انتظامی

گزارش تصویری نمایش «برف نیمه مرداد» کارگردان عاطفه تهرانی

نمایش «سنگ بست» ویژه خبرنگاران و عکاسان اجرا می‌شود

«متاستاز» به تالار شمس رسید

آرش گوران آهنگساز تئاتر برادرش شد

یعقوبی به شیوه‌ی اجرای یکی از نمایشنامه‌هایش اعتراض کرد