مریم معترف نمایش کمدی - حماسی "داستان پر ماجرای به شوی رفتن بانو گشسب دختر رستم" را با موضوع چگونگی ازدواج دختر رستم و نحوه برخورد وی با خواستگارانش در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌برد.

پایگاه خبری تئاتر:  مریم معترف مدیر اداره تئاتر و کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: نمایش کمدی-حماسی "داستان پرماجرای به شوی رفتن بانو گشسب دختر رستم" را در جشنواره آیینی سنتی اجرا کردم که خوشبختانه با استقبال مخاطبان روبرو شد و حال قرار است این اثر نمایشی را در تالار سنگلج که مناسب اجرای نمایش‌های آیینی است روی صحنه ببرم.

وی افزود: طی صحبت‌هایی که با مدیریت تالار سنگلج داشته ام قرار است این نمایش اوایل سال آینده در این تماشاخانه روی صحنه برود. البته اگر در سال 92 نوبت اجرایی مانده باشد اولویت با این نمایش است.

معترف در پایان متذکر شد: این اثر نمایشی برداشتی از طومار نقالان درباره دختر رستم است که توسط اردشیر صالح پور بازنویسی شده و من هم آن را دراماتورژی و کارگردانی کرده ام. این نمایش شادی آور بر اساس یک منظومه حماسی متعلق به قرن ششم هجری نوشته شده است. نویسنده آن منظومه مشخص نیست اما مبنای کار نسخه تصحیح شده دکتر روح انگیز کراچی است.

موضوع خواستگاری از دختر رستم و چگونگی ازدواج او موضوع اصلی نمایش است و بلاهایی که سر خواستگاران بانو گشسب می آید، تلاش های رستم برای راضی کردن دخترش به ازدواج، بستن دستان شوهر در شب عروسی و... موقعیت‌های کمدی هستند که در این نمایش به تصویر کشیده می شود.

در این نمایش بازیگرانی چون شیرین امامی، علی یدالهی، ابوالفضل حاجعلی‌خان، حمید حبیب‌فر، منیژه داوری، شهرام خان‌پور و... به ایفای نقش می پردازند.