رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه نمایش «سبز، سفید، سرخ» از خانواده شهید مدافع حرم، شهید محمد تقی حسینی تجلیل به عمل آورد.

 

سایت خبری تئاتر: شهید محمدتقی حسینی، فروردین سال ۱۳۹۳ در منطقه عملیاتی لاذقیه سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است. این شهید افغانستانی سوژه اثر نمایشی «سبز، سفید، سرخ» به کارگردانی و نویسندگی سید علی موسویان که با حمایت دومین سوگواره خمسه و جشنواره تئاتر مقاومت تولید شده است.

در این مراسم که با حضور صلاحی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سردار جباری، مدیرعامل بنیاد روایت، شهرام کرمی، مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، حسین پارسایی رییس تماشاخانه سرو برگزار می‌شد.

بدین ترتیب از پدر و مادر این شهید بزرگوار که نمایش «سبز، سپید، سرخ» بر اساس این شهید مدافع حرم بود، با اهدای تندیس دومین سوگواره خمسه و لوح یادبود تجلیل به عمل آمد. همچنین رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مشهد مقدس و زیارت حضرت رضا (ع) را به والدین شهید اهدا کرد.

در این مراسم سید علی موسویان، نویسنده و کارگردان این اثر با بیان خاطره و دلیل خلق نمایش «سبز، سپید، سرخ» ایده آن را محصول شنیدن شهادت شهید محمد تقی حسینی و داستان تشییع و تدفین او برشمرد که جنبه‌های دراماتیک آن او را به خلق چنین اثری سوق داده است.

پس از اجرای این نمایش، دکتر صلاحی به سبب قدرت نمایش در انتقال مفاهیم و میزان بالای اثرگذاری با تقدیر از عوامل نمایش، قول اهدای جایزه‌ای جدا از سوگواره خمسه به هنرمندان این اثر داد.

نمایش «سبز، سپید، سرخ» به کارگردانی و نویسندگی سید علی موسویان روایتی اپیزودیک دارد که حلقه اتصالی آن شهید مدافع حرمی است که در سوریه توسط نیروهای تکفیری داعش به شهادت رسیده است. آدم‌های سه اپیزود به واسطه خواب به مراسم تشییع شهید مدافع حرم دعوت می‌شوند.

نمایش «سبز، سپید، سرخ» به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان و بازی امیر کربلایی‌زاده، علیرضا مهران، شهره مکری، فاطمه امینی، محمد زوار بی‌ریا و پوران مرادی از ۱۲ آذر ماه هر روز ساعت ۱۶ در تماشاخانه سرو به نشانی میدان فردوسی، ابتدای خیابان شهید سپهبد قرنی، روبروی پمپ بنزین، تماشاخانه سرو روی صحنه می‌رود.

 

اخبار مرتبط:

اجرای نمایش «اسایلم» تمدید شد

«به سوی دمشق» در تئاتر شهر آغاز شد

افتتاح تماشاخانه‌ «هامون»

«سه گانه پاریسی» در برنامه نقد تئاتر

«شال قرمز نارنجی زرد بنفش» در تئاتر باران اجرا می‌شود

اجرای «ناگهان اتفاق» در خانه نمایش دا

«كمدي اتفاقات» به تئاتر باران می‌آید

انتشار فراخوان پروژه تحقیقاتی تئاتر در فرانکفورت آلمان

پیشنهاد مهتاب نصیرپور به گروه‌های جوان تئاتر

آسیب دیدگی یکی از بازیگران نمایش «اروند خون»

اعلام آثار راه يافته به شانزدهمين جشنواره تئاتر «تجربه»

جدول اجراهای سوگواره خمسه منتشر شد

پارسا پیروزفر ˝ماتریوشکا˝ را در لس آنجلس به صحنه می‌برد

«لانه خرگوش» در خانه هنرمندان روی صحنه است

ستاره اسکندری از انفجارهای تروریستی پاریس گفت

تولد 81سالگی جمشید مشایخی در روز افتتاح «جوجه تیغی»

«هم‌هوایی» در بلژیک و پرتغال اجرا می‌شود

«بهمن» با بازی سیما تیرانداز و نگار عابدی آماده اجرا می‌شود

نتایج چکیده مقالات پذیرفته شده سمینار پژوهشی جشنواره بین المللی تئاتر فجر

معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت