کارگردان «متاستاز» با اعلام شروع دور جدید اجرای این نمایش در دی‌ماه تاکید کرد، «متاستاز» در سالن رودکی به عنوان یک پروژه‌ی فرهنگی اجتماعی به صحنه رفت.

 

سایت خبری تئاتر: علی اصغر دشتی گفت: اجرای نمایش «متاستاز» به تازگی در سالن رودکی به پایان رسیده و دور تازه‌ی‌ اجرای این نمایش از هفتم دی‌ماه در سالن ارغنون آغاز می‌شود.

او گفت: در این سالن تازه تاسیس در خیابان نوفل‌لو شاتو، تاکنون چند نمایش اجرا شده و تماشاگران مختلفی هم داشته است و به نظرمان رسید که اجرای «متاستاز» می‌تواند کمک دیگری به جذب مخاطب در این سالن باشد.

وی درباره‌ی میزان استقبال تماشاگران از این نمایش در سالن‌های اجرا شده از جمله تئاترشهر، باران، شمس و رودکی اظهار کرد: تعداد تماشاگران در این مدت نوسان داشته ولی میانگین استقبال خوب بوده است. با این حال در سالنی مثل شمس (اکو) تصور می‌کردیم با توجه به مکان سالن تماشاگر زیادی نیاید، اما در شب‌های اجرا بیش از 80 درصد سالن پر بود.

دشتی افزود: از سوی دیگر در سالن رودکی به دلیل تغییر ناگهانی مکان و اینکه سالن به عنوان سالن تئاتری شناخته نمی‌شد، نوسان تعداد تماشاگر داشتیم و زمانی که مجبور شدیم دو روز را به صورت دو اجرایی کار کنیم شرایط خوبی به لحاظ تعداد تماشاگر نداشتیم.

کارگردان «متاستاز» همچنین درباره‌ی حاشیه‌ها و اعتراض‌هایی که نسبت به اجرای یک نمایش در سالن رودکی به مدیریت بنیاد رودکی مطرح شد، گفت:‌ ما برای این نمایش به عنوان یک پروژه‌ی فرهنگی اجتماعی به مراکز مختلف مراجعه و تقاضای مشارکت کردیم. از تالار رودکی نیز زمانی استفاده کردیم که با توجه به همزمانی با ماه صفر برنامه‌ی موسیقی در آنجا اجرا نمی‌شد و اخلالی در کارشان ایجاد نشد.

او اضافه کرد: برای اجرای «متاستاز» هیچ دکوری نداشتیم و به این ترتیب بحث آسیب‌رسانی هم که مطرح شده بود منتفی است؛ ضمن اینکه بنیاد رودکی در مواجهه با این پروژه هیچ چشمداشت مالی و انگیزه‌ی درآمدزایی نداشت و طبق روال دیگر سالن‌ها با همان درصد 80-20 یا 70-30 قراداد داشتیم.

 «متاستاز» که شیوه اجرایی آن مستند – فیزیکال است، به موضوع همپایان بیماران مبتلا به سرطان و ابعاد عاطفی این همراهی می‌پردازد و ایده‌ی اجرای چنین نمایشی در یکی از کارگاه‌های علی اصغر دشتی و پس از مطلع شدن از اینکه مادر دو نفر از هنرجویانش به سرطان مبتلا شده‌ند شکل گرفت.

«متاستاز» به مدت 4 ماه در هشت سالن نمایشی تهران به طور پراکنده اجرا خواهد شد و برنامه‌ریزی این اجراها هم براساس دنباله‌ی اعداد فیبوناتچی است. در این دنباله‌ی ریاضی هر عدد حاصل جمع با عدد پیش از خود است و این گسترش اعداد به عنوان الگویی مشابه متاستاز بیماری سرطان درنظر گرفته شده، چرا که در متاستاز هم، سلول‌های سرطانی در بدن تکثیر می‌شوند و از یک بافت به بافت دیگر انتقال پیدا می‌کنند.

اجرای «متاستاز» که کمپین آن مورد حمایت برخی چهره‌ها و نیز موسسه محک قرار گرفته است، از 7 تا 19 دی‌ماه در سالن ارغنون دنبال می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

کمپانی «ا پارت» تئاتر خیابانی«فاوست» را اجرا می‌کند

اجرای تئاتر «برنارد مرده است» به پایان رسید

جلسه هماهنگی جشنواره تئاتر فجر استانی برگزار شد

بازدید معاون وزیر ارشاد از فعالیت‌های عمرانی تئاتر شهر

اجرای نمایشنامه‌ای از بیژن مفید در کرج

امیرمشهدی عباس با "ژنرال ها"یش به کانون می رود

سه اثر از حمید جبلی به روی صحنه می‌رود.

آثار راه یافته به بخش عکس جشنواره تئاتر فجر انتخاب شدند

جلسه نقد و بررسی پوستر تئاتر «خانه عروسک»برگزار شد

برنامه سخنرانی های هفته تئاتر لهستان در ایران اعلام شد

انتشار چند نمایشنامه خارجی جدید

علی سرابی: با غُر زدن کاری انجام نمی‌شود

«جان گز» به دانشجویان تخفیف می‌دهد

«سگ‌لرز» در ایرانشهر به صحنه می‌رود

سالن‌های خصوصی به کمک جشنواره تئاتر فجر می‌‌آیند

هشدار پیام دهکردی نسب به ایجاد جریان‌های مافیایی

بازگشایی تالار مولوی پس از پایان ماه صفر

تمجید فرمانده‌ سپاه از یک تئاتر