دستیار کارگردان نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار...» اعلام کرد تالار وحدت به دلیل یک برنامه دیگر به علی رفیعی اعلام کرده اجرای امشب را یک ساعت زود روی صحنه برود و این امر باعث لغو اجرا شده است.

 

سایت خبری تئاتر از مهر:  حمید پورآذری درباره به صحنه نرفتن نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزاتقی خان فراهانی» به کارگردانی علی رفیعی در روز یکشنبه ۲۲ آذرماه گفت: تئاتر در این کشور جدی گرفته نمی‌شود و می‌بینیم در بنیاد فرهنگی هنری رودکی برنامه‌های موسیقایی که از قبل مشخص شده‌اند بدون هیچ تغییری اجرا می‌شوند اما وضعیت برای تئاتر اینگونه نیست. متأسفانه برای امشب در تالار وحدت برنامه‌ای در نظر گرفته شده بود که بر تئاتر ارجحیت داشت و همین امر باعث شد اجرای امشب دکتر رفیعی لغو شود.

وی ادامه داد: در سطح حرفه‌ای یک هنرمند می‌داند که یکسال آینده چه آثاری را و در چه سالن‌هایی به صحنه می‌برد و مخاطب نیز می‌داند که تا ۳ ماه دیگر چه آثاری در چه سالن‌هایی اجرا می‌شوند اما تالار وحدت به جای اینکه قبل از شروع اجرای عمومی به گروه بگوید که در فلان روزها تالار برنامه‌های دیگری دارد، ۲ روز مانده به برگزاری برنامه مدنظر به گروه اعلام می‌کند که یک ساعت زودتر نمایش را اجرا کنند.

این کارگردان تئاتر ایران متذکر شد: ۲ روز مانده به اجرا و با توجه به ایام تعطیلی که در آن به سر می‌بردیم، چگونه می‌شد به مخاطبانی که بلیت را خریداری کرده بودند اطلاع داده شود که اجرا یک ساعت زودتر به صحنه می‌رود؟ در کشور ما همه در هر لحظه‌ای آنلاین نیستند، بخصوص که بلیت خود را از پیش از طریق اینترنت خریداری کرده‌اند و گمان نمی‌کنند که امکان دارد تالار وحدت به یکباره برنامه‌ای را برگزار کند. ضمن اینکه ساعت طرح ترافیک نیز حضور در تالار وحدت را برای مخاطبان سخت می‌کند.

پورآذری تصریح کرد: این رفتار تالار وحدت به نوعی توهین به تئاتر و تماشاگر تئاتر است و پیشنهاد اینکه نمایش یک ساعت زودتر اجرا شود، سرپوش گذاشتن روی بی‌برنامه‌گی و اهمیت ندادن به تئاتر است. این برخورد تالار وحدت خیلی آماتوری بود. اکثر مدیران می‌گویند که ما خادم مردم هستیم ولی در عمل کمترین چیزی که مورد توجه قرار می‌دهند، خدمت به مردم است. حتی اگر قرار بود ۵۰ تماشاگر در ۲۲ آذرماه به تماشای نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار...» بنشینند، تالار وحدت به احترام این ۵۰ تماشاگر نباید تغییری در وضعیت اجرای نمایش ایجاد می‌کرد.

وی درباره از سرگیری اجرای عمومی نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار...» اظهار کرد: اگر باز هم تالار وحدت برنامه‌هایی را به صورت یکباره در نظر نگیرد، نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار...» از روز دوشنبه ۲۳ آذرماه مجددا ساعت ۱۸ به صحنه می‌رود.

 

اخبار مرتبط:

کمپانی «ا پارت» تئاتر خیابانی«فاوست» را اجرا می‌کند

اجرای تئاتر «برنارد مرده است» به پایان رسید

جلسه هماهنگی جشنواره تئاتر فجر استانی برگزار شد

بازدید معاون وزیر ارشاد از فعالیت‌های عمرانی تئاتر شهر

اجرای نمایشنامه‌ای از بیژن مفید در کرج

امیرمشهدی عباس با "ژنرال ها"یش به کانون می رود

سه اثر از حمید جبلی به روی صحنه می‌رود.

آثار راه یافته به بخش عکس جشنواره تئاتر فجر انتخاب شدند

جلسه نقد و بررسی پوستر تئاتر «خانه عروسک»برگزار شد

برنامه سخنرانی های هفته تئاتر لهستان در ایران اعلام شد

انتشار چند نمایشنامه خارجی جدید

علی سرابی: با غُر زدن کاری انجام نمی‌شود

«جان گز» به دانشجویان تخفیف می‌دهد

«سگ‌لرز» در ایرانشهر به صحنه می‌رود

سالن‌های خصوصی به کمک جشنواره تئاتر فجر می‌‌آیند

هشدار پیام دهکردی نسب به ایجاد جریان‌های مافیایی

بازگشایی تالار مولوی پس از پایان ماه صفر

تمجید فرمانده‌ سپاه از یک تئاتر