نمایش «شب آوازهایش را می خواند» به کارگردانی رضا گوران توسط آتیلا پسیانی افتتاح شد.

 

سایت خبری تئاتر: در این مراسم که شامگاه 23 آذر ماه اجرای آن را مسعود فروتن برعهده داشت، رضا گوران کارگردان و طراح این نمایش پس از خیر مقدم به حضار گفت: این نمایش نهمین کار من محسوب می‌شود. عادت به حرف زدن ندارم و همیشه ترجیح‌ام این است که قبل از تماشای اثر حرفی نزنم تا شما با خود اثر مواجه شوید.

او ادامه داد: محمد قدس و مهرداد بهاءالدینی تهیه کنندگان این اثر هستند که مهرداد بهاءالدینی سرمایه گذاری کار را برعهده داشت و شرایطی را فراهم کرد تا ما بتوانیم با خیال راحت کار کنیم. چون سرمایه‌گذاری در تئاتر، آن هم در شرایطی که دولت به لحاظ سخت افزاری کمتر به تئاتر کمک می‌کند، یک ریسک بزرگ محسوب می‌شود. امیدوارم شهرداری‌ها که در همه جای دنیا متولی تئاتر هستند، از این پس حمایت سخت افزاری بیشتری داشته باشد، چون ما خیلی مایل نیستیم از دولت حمایت بگیریم، منتها حمایت سخت افزاری لازم داریم تا بعد خودمان بتوانیم از طریق اجراهایمان درآمدزایی کنیم.

سپس مسعود فروتن از آتیلا پسیانی دعوت کرد تا این بازیگر و کارگردانی که از بچگی روی صحنه و پشت صحنه تئاتر حضور داشته، برای به صدادرآوردن زنگ افتتاح «شب آوازهایش را می خواند» پشت تریبون بیاید.

پسیانی نیز چنین گفت: باید ابراز خوشحالی کنم از این که نمایش دیگری از رضا گوران روی صحنه می‌رود. او از کارگردانهای محبوب من است و خیلی دوستش دارم. افتخار این را داشتم که یک بار هم برایش بازی کنم. آرزوی این را دارم که باز هم برایش بازی کنم. تشکر می‌کنم از مجموعه تماشاخانه ایرانشهر که امکان روی صحنه رفتن این نمایش را فراهم کرد و همین طور متشکرم از تهیه‌کنندگانی که گوران را در این اثر یاری کردند. رضا گوران واقعا یکی از بانظم‌ترین کارگردانهای حال حاضر تئاتر ایران است. نمی‌توان از تئاتر تجربی در ایران حرف زد و اسم رضا گوران را نیاورد. نظم، هوش، خلاقیت و انضباطی که رضا گوران در کارش دارد یک نظم مثال زدنی است، طوری که می‌توانم بگویم که او سامورایی تئاتر ایران است. گوران کارگردانی خوش فکر است و خوشحالم که شما به تماشای تئاتر او خواهید نشست.

پسیانی سپس زنگ افتتاح «شب آوازهایش...» را به صدا درآورد.

مجید رجبی معمار مدیر عامل جدید خانه هنرمندان و رئیس نمایشخانه ایرانشهر نیز پشت تریبون آمد و گفت: طبق آمارهای مطرح شده 1400 نفر در حال حاضر در دانشگاه‌ها در رشته‌های مربوط به تئاتر تحصیل می‌کنند. هزاران نفر هم پیش از این در رشته‌های تئاتری فازغ التحصیل شده‌اند. اما مجموعه ظرفیت‌های تئاتر کشور با این حجم از درس خوانده‌ها بدیهی است که تناسب ندارد. بنابراین وظیفه مسئولان در بخش دولتی و خصوصی این است که فضاهایی برای علاقه مندان این هنر فراهم کنند تا آن‌ها وارد عرصه شوند و از امکانات موجود بهره ببرند.

پس از سخنان رجبی معمار، هنرمندان و مهمانان این مراسم افتتاحیه به تماشای نخستین اجرای این نمایش نشستند.

«شب آوازهایش را می‌خواند» نوشته یون فوسه نمایشنامه‌نویس نروژی با بازی باران کوثری، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان و نیلوفر زوارق هر شب ساعت 20 در سالن استاد سمندریان نمایشخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

 

اخبار مرتبط:

نمایشگاه عکس ماگدا هوکل در مجموعه تئاتر شهر افتتاح می‌شود

اجرای «اروند خون» تمدید شد

افروز فروزند: کناره‌گیری‌ام از اجرا چندان هم ناخواسته نبود

آتیلا پسیانی نمایش گوران را افتتاح می‌کند

هدایت هاشمی به «نفس» پیوست

اجرای امشب علی رفیعی در تالار وحدت لغو شد

برنامه‌های نخستین سمینار طراحی صحنه تئاتر و سینما منتشر شد

دیدار اعضای شورای عالی خانه هنرمندان با عزت الله انتظامی

محمد یعقوبی «برهان» را در کانادا روی صحنه می‌برد

«متاستاز» به ارغنون می‌رود

«حرف بزن مده آ» کاری از کارگردانان ایرانی و ایتالیایی روی صحنه می‌رود

آتیلا پسیانی با «وضعیت صفر» در هفته تئاتر لهستان

دعوت از میلیاردها برای تماشای تئاتر

ملاقات «مردان بیوه» با پیکره مومیایی شده در سالن ارغنون

«طوفان» در حوزه هنری به روی صحنه رفت

اعلام فراخوان سه‌بخش جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی

تئاترهای جدیدی که روی صحنه می‌روند

نمایش «باغ وحش شیشه ای» برای بیماران ام اس اجرا می‌شود

«شاهزاده خانم بد ترکیب» در تالار هنر به صحنه می‌رود

«تولیدهای تازه تئاتر ایران» جشنواره فجر معرفی شدند

«روز عزیز مرده» را در جشنواره «مونولیو» ببینید