در پى برگزارى كارگاه هاى تخصصى در تماشاخانه سه نقطه دوره‌ سیزدهم از آموزش بازیگرى «متد اكتینگ» روز پنجشنبه ۳ دی ماه از ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: «متد اکتینگ» یعنى تمام تکنیک‌ها، روش‌ها و آموزه‌هایى که یک بازیگر براى ارائه یک نقش باورپذیر به آن نیاز دارد. این شیوه در دوران معاصر به عنوان فراگیرترین و موفق‌ترین شیوه بازیگرى در تئاتر و سینماى جهان شناخته شده است.

محبوبیت «متد اکتینگ» در ابتدا وام‌دار فعالیت‌های «گروه تئاتر نیویورک» در دهه‌ی سی است و پس از آن در دهه‌های چهل و پنجاه به همت لی استراسبرگ در اکترز استودیو مسیر رشد و پیشرفت خود را طی کرد. از جمله هنرجویانی که زیر نظر وی به ستارگان عرصه‌ بازیگری جهان مبدل شدند می‌توان به مارلون براندو، رابرت دنیرو، مریل استریپ، پل نیومن، ال پاچینو، جیمز دین، داستین هافمن و جک نیکلسون اشاره کرد.

مدرسه تئاتر سه نقطه ضمن آموزش دوره‌های بازیگری، هنرجویان را پس از اتمام دوره آموزشی تحت نظر اساتید براى اجراهای حرفه‌ای در سالن‌های تئاتر تهران مورد حمایت قرار مى‌دهد. در واقع این امتیاز منحصر به فرد (اجرای عموم در سالن‌های حرفه‌ای) هنرجویان را از چگونگی استفاده از مباحث آموزشی و تکنیک‌های بازیگری که در طی دوره آموزشی فراگرفته اند، مطلع می‌کند و باعث تثبیت آموخته‌هایشان می‌شود. در عین حال با اخلاق و آداب یک بازیگر حرفه‌ای نیز آشنا می‌شوند.

از دیگر مزایای این کارگاه، حمایت مدرسه تئاتر سه نقطه از نمایش‌هایی است که به طور مستقل توسط هنرجویان تولید می‌شود. بدین ترتیب این قبیل نمایش‌ها پس از تایید شورای هنری سه نقطه در یکی از سالن‌های تماشاخانه سه نقطه (سالن استاد رکن الدین خسروی) و (سالن استاد خسرو شکیبایی) اجرا خواهند داشت و یا مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

 

اخبار مرتبط:

برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برای نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر

زمان پیش‌فروش بلیت‌های تئاتر فجر مشخص شد

نمایشنامه‌ای از هارولد پینتر به زبان انگلیسی خوانش می‌شود

معاون هنری ارشاد از گروه تئاتر لهستانی تجلیل کرد

قصه خوانی شازده کوچولو به روایت میکائیل شهرستانی‎

بودجه هنرهای نمایشی سال آینده افزایش می‌یابد

جعفر والی: تئاتر برای تفریح نیست

˝المپیک تئاتر˝ چیست؟

سمینار طراحی صحنه تئاتر و سینما برگزار شد

نمایش‌های بخش «فجر استانی» جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

نوشته‌ای از وودی آلن در تالار حافظ

فراخوان شانزدهمین جشنواره عروسکی تهران مبارک منتشر شد

حسن معجونی: یکی از بهترین سالن‌های تئاتر احیا شده است

تلویزیون تله‌تئاتری از محمد رحمانیان را پخش می‌کند