تریلی نمایش سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سفرهای زمستانی خود، ۲ نمایش را به استان‌های مختلف کشور می‌برد.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش «مهر و ضحاک» به کارگردانی میترا شجاعی و «تکه زمینی به اندازه پوست گاو» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مقیمی‌اسفندآبادی و محسن صفری در آذرماه و دی‌ماه ۹۴ برای کودکان و نوجوانان استان‌های ایلام، خوزستان، بوشهر، بندرعباس و زاهدان اجرا می‌شوند.

نمایش «مهر و ضحاک» به نویسندگی آتسا شاملو از روز ۲۹ آذرماه تا ۳ دی‌ماه در استان‌های ایلام و خوزستان در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر اجرا می‌شود. قاسم طاهراحمدی، مهدی زمین‌پرداز و میترا شجاعی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند و انتخاب موسیقی و طراحی دکور و بروشور آن را رامین کاظمی به عهده دارد.

داستان این نمایش از آن‌جایی آغاز می‌شود که «ضحاک» برای سیر کردن مارهای دوش خود به دنبال جوانانی می‌گردد تا مغز آنان را خوراک مارهای خویش سازد، «فرانک» مادر «فریدون» برای این‌که فرزندش در دام ضحاک گرفتار نشود وی را به نگهبان جنگل می‌سپارد و او دور از چشمان سربازان ضحاک بزرگ می‌شود و...

در ادامه تریلی سیار به سرپرستی حسین اسدپور با نمایش «تکه زمینی به اندازه پوست گاو» از ۸ تا ۲۳ دی‌ماه به استان‌های بوشهر، بندرعباس و زاهدان به سفر خود ادامه می‌دهد.

این نمایش از تازه‌ترین تولیدات مرکز تولید تئاتر کانون در حوزه «کتاب، تئاتر» و «کتاب، مدرسه» است که سال‌ها در کتاب درسی مقطع پنجم ابتدایی مورد مطالعه کودکان بوده است.

محسن صفری، یاسر انصاری‌شاد، عباس شاه‌چراغی و مهدی مقیمی‌اسفندآبادی بازیگران این نمایش هستند.

در نمایش «تکه زمینی به اندازه پوست گاو» حاکمی می‌خواهد به روستایی خوش آب و هوا حمله کند و آن را به تصرف خود درآورد. حاکم برای امتحان اهالی روستا یک مسابقه برگزار می‌کند که در آن پیر و بزرگ روستا باید به سوال مسابقه پاسخ دهند و این مساله خود ماجراهایی را به وجود می‌آورد ...

استان‌های خراسان‌شمالی، سمنان و مرکزی نیز در ادامه از این نمایش‌ها بهره‌مند خواهند شد تا سفرهای تریلی سیار نمایش در سال ۹۴ به پایان برسد.

 

اخبار مرتبط:

برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برای نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر

زمان پیش‌فروش بلیت‌های تئاتر فجر مشخص شد

نمایشنامه‌ای از هارولد پینتر به زبان انگلیسی خوانش می‌شود

معاون هنری ارشاد از گروه تئاتر لهستانی تجلیل کرد

قصه خوانی شازده کوچولو به روایت میکائیل شهرستانی‎

بودجه هنرهای نمایشی سال آینده افزایش می‌یابد

جعفر والی: تئاتر برای تفریح نیست

˝المپیک تئاتر˝ چیست؟

سمینار طراحی صحنه تئاتر و سینما برگزار شد

نمایش‌های بخش «فجر استانی» جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

نوشته‌ای از وودی آلن در تالار حافظ

فراخوان شانزدهمین جشنواره عروسکی تهران مبارک منتشر شد

حسن معجونی: یکی از بهترین سالن‌های تئاتر احیا شده است

تلویزیون تله‌تئاتری از محمد رحمانیان را پخش می‌کند