نمایش "احساس آبی مرگ" قرارست پس از اجرا در شهر زاهدان از 24 آذر برای بار دوم در تهران روی صحنه برود که در اجرای مجدد تغییرات پرونده بزهکارانی که در این اثر مورد پژوهش قرار گفته‌اند، در نمایش اعمال می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر:  "احساس آبی مرگ" نوشته سجاد افشاریان و کارگردانی امین میری که تابستان امسال در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه رفت و به دلیل مضمون جذاب و اجراهای خیریه‌ای که برای تامین دیه یک نوجوان متهم به قتل برگزار کرد با استقبال مخاطبان روبرو شد، قرار است از 29 آبان تا دوم آذر ماه چهار اجرا در شهر زاهدان داشته باشد.

این اثر نمایشی در شهر زاهدان با حمایت اداره کل ارشاد سیستان و بلوچستان، انجمن هنرهای نمایشی استان، ستاد دیه سیستان و بلوچستان و روزنامه زاهدان روی صحنه خواهد رفت. همچنین قرار است این اثر نمایشی اجرای دوباره‌ای در شهر تهران نیز داشته باشد. بر همین اساس از 24 آذر تا 25 دی‌ماه نمایش "احساس آبی مرگ" در تماشاخانه سنگلج دوباره اجرا خواهد شد.

به دلیل اینکه این اثر نمایشی به شکل مستند اجرا می‌شود و موضوع آن نیز در ارتباط با پرونده نوجوانان بزهکار است در فاصله اجرای اول تا اجرای جدید تغییراتی که در پرونده این افراد به وجود آمده در نمایش نیز اعمال می شود. در طول چند ماه گذشته پرونده این نوجوانان باز بوده و تغییراتی در حکم آنها از طریق دادگاه داده شده است که این تغییرات مثبت یا منفی در نمایش نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

نمایش "احساس آبی مرگ" به دلیل دغدغه‌مندی هنرمندانی جوان نسبت به جامعه خود شکل گرفته است و اثری پژوهشی و مستند در عرصه معضلات اجتماعی و زندگی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت به حساب می آید. این اثر پس از یک ‌سال تحقیق و گفتگو با خانواده‌های نوجوانان کانون اصلاح و تربیت، مسئولان و مربیان این محل و خانواده‌های مقتولان نوشته شده و برای نخستین بار در قالب جشنواره تئاتر شمسه زیر نظر حوزه هنری و شهرداری تهران روی صحنه رفت است. این نمایش مدتی قبل اجرای خود را در فرهنگسرای ارسباران به پایان رساند.

بازیگران این نمایش عبارتند از الهام عبدالهی، ابراهیم عزیزی، نسرین نکیسا، مریم نقیبی، سجاد تابش، رویا حسینی، امید سلیمی،نیلوفر سلیمان تاش، مینا کریمی جبلی، سمی مسلمی، مرضیه بدرقه، ساناز پوردشتی، بهنام خرم نیک، آرتین رضوی ،آرش فضلعلی، گلبو فیروزی، آنالی شکوری، زهرا صادقی.

همچنین علیرضا شیری مشاور روانشناس، قاضی مظفری مشاور قضایی، سارا نجیمی مشاور حقوقی و فهیمه حسینی مددکار اجتماعی در تولید این نمایش با گروه همکاری‌ داشتند.