مدیرکل هنرهای نمایشی درباره وضعیت ساخت و ساز اداره برنامه‌های تئاتر، اظهار کرد: در انتظار تصویب ردیف بودجه احداثی این مجموعه در سال آینده هستیم تا ساخت و ساز اداره تئاتر انجام شود.

 

سایت خبری تئاتر از مهر: مهدی شفیعی که در پایان سال ۹۳ به همراه سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدیدی از بنای قدیمی اداره تئاتر داشت و در آن زمان اعلام شده بود که ساخت و ساز این بنای تئاتری در سال ۹۴ آغاز می‌شود درباره سرانجام ساختمان مخروبه اداره برنامه‌های تئاتر گفت: در سال جاری بیشتر پیگیر بحث انتقال سند بنای اداره تئاتر از مؤسسه‌ای که مالک این بنا بود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم. کارهای مورد نیاز برای انتقال این سند انجام شده و در مراحل پایانی است.

وی درباره وضعیت بودجه مورد نیاز برای ساخت و ساز بنای قدیمی اداره برنامه‌های تئاتر اظهار کرد: نامه‌ای را خطاب به معاونت منابع انسانی وزارت ارشاد ارائه دادیم و پیگیر تصویب ردیف بودجه احداثی بنای اداره تئاتر در بودجه سال آینده هستیم. امیدواریم که این بودجه برای سال آینده تصویب شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی ادامه داد: در روز سه‌شنبه ۱۵ دی‌ماه به همراه مدیران شهرداری منطقه ۱۲ بازدیدی برای صدور پروانه تخریب و ساخت و ساز مجموعه اداره تئاتر داشتیم. در این بازدید مطرح شد که مقداری موانع فنی به دلیل فرسودگی ساختمان‌های پیرامون و محدود بودن زمین بنای اداره تئاتر، وجود دارد.

شفیعی با اشاره به انجام پیگیری‌های لازم برای تصویب ردیف بودجه احداثی بنای قدیمی اداره تئاتر در بودجه سال ۹۵، تأکید کرد: موانع بحث پروانه تخریب و ساخت و ساز اداره تئاتر برطرف شود، سریعا اقدام خواهیم کرد.

وی درباره هزینه‌هایی که ماهانه صرف مکان استیجاری اداره تئاتر می‌شود، اظهار کرد: هزینه‌ای که برای اجاره این مکان پرداخت می‌شود با توجه به اینکه از این مکان استیجاری برای تمرین گروه‌های تئاتری به ویژه برای سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و جشنواره‌های دیگر استفاده می‌شود، ضرورت دارد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان یادآور شد: تلاش می‌کنیم هر چه زودتر قضایای بنای قدیمی اداره تئاتر حل شوند تا کار تخریب و ساخت و ساز این بنای تئاتری انجام شود.

 

اخبار مرتبط:

اعلام برنامه‌های سمینار پژوهشی جشنواره تئاتر فجر

«چند روایت از داستان یک فیلم سینمایی» به صحنه می‌رود

اجرای ˝تئاتر دیجیتالی˝ توسط هنرمند ایتالیایی در شیراز

انتخابات هیئت مدیره کانون نمایش‌نا‌مه‌نویسان خانه‌ تئاتر برگزار می‌شود

تخفیف ویژه «اتاق ورونیکا» به دانشجویان

اجرای «سه‌گانه پاریسی» رو به پایان است

وزیر ارشاد از تئاترشهر بازدید کرد

آغاز هفته تئاتر دانشگاهی «باران»

مهلت ارسال چکیده‌ مقالات پژوهشی چهارمین همایش ملی رادی‌شناسی تمدید شد

نمایش «نگاهمان می‌کنند» در سالن استاد ناظرزاده کرمانی اجرا می‌شود

وزیر ارشاد: سخت‌ترین سال مالی پس از جنگ را سپری می‌کنیم

نورپردازی در تئاتر، تلفیقی از خلاقیت وتکنیک است

فراخوان دوازدهمین جشنواره بین­‌المللی فرهنگ و تئاتر کودکان

مقالات منتخب برای سمینار پژوهشی جشنواره تئاتر فجر اعلام شد

«قتل عام» در خانه نمایش دا

«سال ثانیه» در جشنواره تئاتر فجر