نمایش اپرای عروسکی عاشورا به کارگردانی بهروز غریب پور از 27 آذر تا 2 دی، ساعت 18 در مجموعه ي فرهنگی هنری حافظ شیراز به روی صحنه می رود

پایگاه خبری تئاتر: سمانه زندی‌نژاد بهروز غریب پور که حدود  یک سال پیش در آخرین شب از اجرای اپرای حافظ در شیراز وعده ي اجرای اپرای عاشورا را به شیرازی ها داده بود حالا پس از بیش از یک سال به وعده اش عمل می کند و قرار است اپرای با شکوه عاشورا را در اواخر پاییز در تالار حافظ شیراز به روی صحنه ببرد.

اپرای عاشورا به صورت پلی بک اجرا می شود و به همین دلیل یک کارگردان رادیویی آن را کارگردانی می کند که در همین راستا 80 تا 90 درصد اتفاقات ثابت می مانند و با توجه به اتفاقات ثابت، تغییراتی در اجرای صحنه ای اتفاق می افتد.

در سفر لهستان برای اپرای حافظ از تصاویر میانی استفاده شده است. در اجرای شیراز نیز براي اپرای عاشورا از تصاویر میانی استفاده می شود؛ تصاویر میانی در واقع ادامه صحنه است یعنی بین دو تصویر ارتباط برقرار می کند.

اپرای عروسکی عاشورا پیش از این بارها در داخل و خارج از کشور اجرا شده است و پیش از این نیز اپرای عروسکی مولوی و حافظ به کارگردانی بهروز غریب پور درشیراز به صحنه رفته که با استقبال مخاطبان مواجه شد.