پنجشنبه بیست و چهارم دى، اشا صدر اشكوری پرفورمر، نویسنده و مدرس دانشگاه با اثری به نام «دایره» در فستیوال «سی پرفرمنس، سی هنرمند، سی روز» در موزه هنرهای معاصر حضور خواهد یافت.

 

سایت خبری تئاتر: در این اثر فرج الله گل سفیدی، سپیده پهلوان زاده، حسن علیکرمی، کیاوش زارع طلب، عباس بابایی، مرجان بهرامی، نرگس زارع، نگار زارع، داود سلیمانی، محبوبه تفضلی، رامین مراقی، سمیه مهدی پور، محمد علی پویا، مهدیه جلمبادانی، نگین طاهری را، نازنین امیری، زهره شریفی، نازنین جهانبخش، بنفشه اندیشه راد و علی اصغر وجدانی و ... به ایفای نقش می پردازند. بهزاد خداویسی نیز با صدایش گروه را همراهی می کند.

نمایش ریتمیک «ماه پیشونی» برگرفته از قصه یا افسانه خاطره انگیز و فولکلوریک ماه پیشونی است. قصه با بدرفتاری های نامادری نسبت به سارا (دختری که مادر و پدرش را از دست داده شروع می شود) خستگی های کارهای مداوم خانه، بد رفتاری های زن آقا، محبت های بیش از حد نامادری به ناخواهری اش ثریا برای آزار سارا  و... عرصه را بر سارا تنگ می کند. در نهایت زن آقا با بهانه ای او را راهی صحرا و بیابان می کند. در بیابان شرایطی ناخواسته و سخت برای سارا بوجود می آید اما در نهایت در کنار دیوها و پری به چشمه حقیقت دست پیدا کند و ماه پیشونی می شود. دردسرهای سارای ماه پیشونی بیشتر می شود تا اینکه ....

نمایشنامه خوانی از این نمایش به کارگردانی محمد طاهری راد روز شنبه ۲۶ دی ماه ساعت ۱۸ در تالار سنگلج واقع در ضلع جنوبی پارک شهر برگزار می شود و اجرای عمومی آن نیز در بهمن و اسفند ماه سال جاری خواهد بود.

 

اخبار تئاتر

چه تعداد از شهدای هنرمند تئاتر بودند؟

«نوازنده‌ای که ماه را می‌نواخت» در کانون اجرا می‌شود

تاریخ پایان اجراهای تالارهای نمایشی تئاتر شهر مشخص شد

نمایش «شیر در زنجیر» برای دانشجویان با تخفیف ویژه اجرا می رود

مدیر کل هنرهای نمایشی به جشنواره های تئاتر فجر استانی پیام داد

«خاطرات و کابوس‌ها...» 10 روز دیگر به پایان می‌رسد

تالار محراب میزبان «شهر زامبی» می‌شود

«نگاه‌مان می‌­کنند» در ایرانشهر به صحنه می‌­رود پ

«هیولاها» در بخش ملل جشنواره تئاتر فجر اجر می‌رود

ادای احترام تئاتر البرز به پیشکسوت تئاتر سنتی ایران

پانته‌آ بهرام با «در خواب دیگران» به فجر می‌آید

اعلام لیست 22 نمایش بخش "مسابقه بین‌الملل" فجر

28 نمایش بخش «مسابقه تئاتر ایران» جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

هفته تئاتر دانشگاهی باران با معرفی برگزیدگان به پایان رسید

ترکیه اجازه حضور هنرمندانش در ایران را نداد