شامگاه ۲۲ دی‌ماه و در سالروز تولد علی رفیعی کارگردان مطرح تئاتر ایران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به تماشای نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار...» در تالار وحدت نشست.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزاتقی‌خان فراهانی» شامگاه سه‌شنبه ۲۲ دی‌ماه میزبان مجمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم بود که با همسرش برای تماشای این اثر نمایشی آمده بود. در این شب که مصادف با سالروز ۷۷ سالگی علی رفیعی کارگردان مطرح و تأثیرگذار تئاتر ایران بود، حال و هوای خاصی در تالار وحدت حاکم شد.

بعد از پایان اجرا و در حالی که گروه بازیگران و اجرایی «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار...» با شاخه‌های گل روی صحنه حضور پیدا کرده بودند، کیک تولد علی رفیعی نیز به صحنه برده شد و حاضران در سالن با تشویق خود ۷۷ سالگی این کارگردان با سابقه تئاتر ایران را تبریک گفتند.
حمید پورآذری که به عنوان دستیار علی رفیعی در نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار...» حضور دارد، در سخنانی کوتاه به حاضران در تالار وحدت گفت: ما امروز سالروز دکتر علی رفیعی را جشن می‌گیریم که بیش از ۵۰ سال در عرصه تئاتر ایران فعالیت کرده و آبرو و حیثیت تئاتر ایران است.
بعد از این سخنان، علی رفیعی نیز به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: من باورم نمی‌شود که آقای ظریف اینجا هستند، امشب خیلی خوشحالم که آقای ظریف در تالار وحدت حضور دارند و با حضورشان گرمای بیشتری به اجرای ما دادند. این شب برای من و گروهم به یادماندنی خواهد بود.

در ادامه محمدجواد ظریف روی صحنه تالار وحدت حضور پیدا کرد و علی رفیعی را در آغوش گرفت. 

وی در سخنانی گفت: من معتقدم که هنر ایرانی و امکان معرفی واقعیات این هنر به جهان بهترین نماینده برای نشان دادن عظمت فرهنگی ملت ماست. تولید این گونه آثار می تواند نشانی از دیپلماسی فرهنگی ما باشد.

حضور وزیر امور خارجه دولت یازدهم روی صحنه تالار وحدت و گفتگوی او با علی رفیعی، حال و هوای خاصی به تالار وحدت داد.
پیش از این نیز تعدادی از وزرای دولت یازدهم و همچنین چهره‌های سیاسی و هنری و فرهنگی به تماشای نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار ...» نشسته بودند.

 

 

اخبار تئاتر

چه تعداد از شهدای هنرمند تئاتر بودند؟

«نوازنده‌ای که ماه را می‌نواخت» در کانون اجرا می‌شود

تاریخ پایان اجراهای تالارهای نمایشی تئاتر شهر مشخص شد

نمایش «شیر در زنجیر» برای دانشجویان با تخفیف ویژه اجرا می رود

مدیر کل هنرهای نمایشی به جشنواره های تئاتر فجر استانی پیام داد

«خاطرات و کابوس‌ها...» 10 روز دیگر به پایان می‌رسد

تالار محراب میزبان «شهر زامبی» می‌شود

«نگاه‌مان می‌­کنند» در ایرانشهر به صحنه می‌­رود پ

«هیولاها» در بخش ملل جشنواره تئاتر فجر اجر می‌رود

ادای احترام تئاتر البرز به پیشکسوت تئاتر سنتی ایران

پانته‌آ بهرام با «در خواب دیگران» به فجر می‌آید

اعلام لیست 22 نمایش بخش "مسابقه بین‌الملل" فجر

28 نمایش بخش «مسابقه تئاتر ایران» جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند

هفته تئاتر دانشگاهی باران با معرفی برگزیدگان به پایان رسید

ترکیه اجازه حضور هنرمندانش در ایران را نداد