سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در روز سوم برگزاری، میزبان 8 نمایش در بخش صحنه‌ای و 6 نمایش در بخش خیابانی و محیطی خواهد بود.

 

سایت خبری تئاتر: شنبه 3بهمن‌ماه در بخش اجراهای صحنه‌ای سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، «تالار وحدت» ساعت 17:30 و 20:30 با اجرای نمایش «بازی سایه» به نویسندگی و کارگردانی تاتسویا هاسگاوا، میزبان گروه ژاپنی در بخش تئاتر ملل و مسابقه بین‌المللی خواهد بود.

روز شنبه مجموعه «تئاترشهر» نیز میزبان دو نمایش در تالار «چهارسو» و «سایه» است. نمایش اول «روزهای بی باران» به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی در ساعت 18:30 و 20:30 در بخش مسابقه تئاتر ایران و تولیدات تازه تئاتر ایران در تالار چارسو این مجموعه و نمایش دوم کاری از کاوه مهدوی با عنوان «دونه کفترهام نذریه» در بخش مرور تئاتر ایران در سال 1394 است که در تالار سایه در دو سانس 17 و 19 به صحنه می‌رود.

نمایش «ادامه مطلب» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شایان نیز از شهر رشت فردا در «تماشاخانه سنگلج» در دو ساعت 15 و 19 در بخش مسابقه تئاتر ایران و مرور اجرا می‌شود.

«تالار فردوسی» نیز در ادامه رپرتوار اپرای عروسکی، همچنان میزبان اپرای عروسکی «مولوی» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور است که در بخش میهمان این دور از جشنواره شرکت کرده است؛ این نمایش در ساعت 19 به مدت 100 دقیقه اجرا می‌شود.

«جنایت و مکافات» به نویسندگی و کارگردانی ایمان افشاریان، عصر فردا در بخش مسابقه بین‌الملل و مرور در دو ساعت 18 و 20:30 در «تالار حافظ» به صحنه می‌رود.

«تماشاحانه ایرانشهر» نیز روز شنبه در دو سانس 18 و 20:45 میزبان نمایش «هتلی‌ها» به نویسندگی ساناز بیان و کارگردانی حمیدرضا آذرنگ است. این نمایش که در بخش تئاتر ملل و مسابقه تئاتر ایران جشنواره است.

نمایش «نوبت یعنی بعدی» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه کرم در دو سانس 17 و 19 در تماشاخانه «سرو» به صحنه می‌رود.

لازم به یاد‌آوی است که تالار «هنر»، «تئاتر مولوی» و تالار استاد انتظامی فردا هیچ نمایشی به صحنه نخواهند برد.

همچنین در بخش اجراهای خیابانی و محیطی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، محوطه مجموعه «تئاترشهر» در ساعت‌های 16، 16:30، 17 و 18 به ترتیب میزبان نمایش‌های «عروس آشتی» به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی از شهر مریوان، «چارودار» به نویسندگی محمد جعفری‌لفوت و کارگردانی پوریا کریمی از شهر آستانه اشرفیه ، «چیروکی مامه پیره» به نویسندگی و کارگردانی کمال فتحی از شهر سنندج، «دختری بر آب خروشان» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از شهر مرند خواهد بود.

در محوطه باغ هنر و در مجاورت خانه هنرمندان ایران نیز نمایش «رمز وای‌فای شما چنده؟» به نویسندگی و کارگردانی سارا نیک طبیعت از شهر رشت در ساعت 17 اجرا می‌شود.

همچنین محوطه «برج میلاد» در ساعت 17 میزبان نمایش «مرغ همسایه غاز نیست» به نویسندگی و کارگردانی میثم سرآبادانی از شهر تفرش است.

 

اخبار تئاتر

جشنواره تئاتر فجر آغاز شد / برگزیدگان چهار بخش معرفی شدند

پیام مرادخانی برای آغاز جشنواره‌ی تئاتر فجر

داوران مسابقه تئاتر ایران مشخص شدند

نمایش کوشک جلالی از جدول نمایش‌های استانی مشهد حذف شد

اجرای اثر منتخب جشنواره تئاتر لهستان در «به علاوه تئاتر فجر»

داوران بخش مسابقه تئاتر خیابانی اعلام شد

مهلت ارسال طرح و ایده به جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تمدید شد

آثار برگزیده مسابقه عکس جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

اجرای «آنالیز» در خانه نمایش دا

تماشاخانه سه‌نقطه میزبان «ازدواج های مرده» می‌شود

«اتاق ورونیکا» در ایام جشنواره تئاتر فجر نیز اجرا می‌شود

انتقاد یک کارگردان از دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر

مهدی شفیعی از محمد علی کشاورز رخصت گرفت

پوستر بزرگداشت تماشاخانه سنگلج رونمایی شد

اعلام اسامی برگزیده‌گان مسابقه‌ پوستر جشنواره‌ تئاتر فجر

نشست های شبانه میهمانان بین الملل با هنرمندان تئاتر ایران برگزار می‌شود

حمید جبلی مدیر هنری بخش «پوستر و عكس» جشنواره تئاتر دانشگاهی شد

بازیگران نمایش‌های «چمدان» معرفی شدند + عکس تمرین

ایوب آقاخانی و فرهاد قائمیان به نمایش هادی مرزبان پیوستند