بعضی تماشاگران جشنواره تئاتر فجر این شب‌ها بعد از مراجعه به سالن‌ها با صندلی‌هایی مواجه می‌شوند که بلیت آنها به چند نفر فروخته یا اهدا شده است!

 

سایت خبری تئاتر از ایلنا: جشنواره تئاتر فجر در شرایطی پنجمین روز برگزاری را پشت سر گذاشت که آنچه از روزهای ابتدایی نگرانی‌هایی بوجود آورده بود، بیش از پیش خودنمایی کرد. فروش بلیت‌های این دوره برخلاف آنچه دبیر جشنواره انتظار داشت به هیچ وجه روال منظم در قیاس با گذشته را بر جریان برگزاری حاکم نکرده است. چنانچه حضور تماشاگران در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر طی دو شب گذشته بی‌نظمی‌هایی به همراه داشت که در دوره‌های قبل به این شکل اتفاق نمی‌افتاد. مشاهدات عینی خبرنگار ایلنا نشان می‌دهد شب گذشته بعضی مخاطبان بعد از مراجعه به سالن اصلی و دیگر سالن‌های درگیر در جشنواره تئاتر فجر؛ متوجه شدند بلیت خریداری شده یا دریافت شده توسط آنها نه به یک نفر که بعضا به سه تماشاگر دیگر نیز فروخته یا اهدا شده است.

براساس گزارش‌های دریافتی خبرنگاران، روز یکشنبه، چهارم بهمن ماه یکی از مخاطبان در تماشاخانه ایرانشهر پس از مراجعه - البته دیرهنگام - به سالن با حضور تماشاگری دیگر روی صندلی مواجه شد که بلیت مشابه در دست داشت. اما تاسف‌بار آنکه این عضو دبیرخانه جشنواره جای حفظ حرمت و شان این رویداد؛ شروع به پرخاشگری کرده و نظم سالن را بهم می‌ریزد.

پس از این اتفاق مسئولان تماشاخانه شخص مورد نظر را به خارج از سالن راهنمایی می‌کنند.

مصطفی محمودی، مدیر روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر، درباره صدور چند بلیت برای یک صندلی توضیح داد: صدور بلیت‌ها اصلا در اختیار روابط جشنواره قرار نداشته و تنها بلیت‌های دبیر جشنواره دست ما بود که فکر نمی‌کنم مسائل ایجاد شده از جانب این بخش باشد.

او اظهار کرد: دوستان دیگری در روابط عمومی مرکز مسئولیت صدور بلیت را برعهده دارند و احتمالا به دلیل فشار زیادی که روی دوش‌شان است دچار خطا شده‌اند.

محمودی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار است که بلیت‌های یک جشنواره اصلا در اختیار روابط عمومی قرار ندارد و من پیش قبلا چنین چیزی تجربه نکرده بودم.

این مسئله بویژه در شرایطی که به اجرای نمایش گروه آلمانی در تالار وحدت نزدیک می‌شویم؛ نگرانی‌هایی بیشتری ایجاد کرده است. چراکه قطعا افراد زیادی‌ خواهان دریافت مجوز حضور در سالن اجرای این گروه حرفه‌ای هستند و بیم آن می‌رود که اتفاقی خارج از کنترل رخ دهد.

 

اخبار تئاتر

جشنواره تئاتر فجر آغاز شد / برگزیدگان چهار بخش معرفی شدند

پیام مرادخانی برای آغاز جشنواره‌ی تئاتر فجر

داوران مسابقه تئاتر ایران مشخص شدند

نمایش کوشک جلالی از جدول نمایش‌های استانی مشهد حذف شد

اجرای اثر منتخب جشنواره تئاتر لهستان در «به علاوه تئاتر فجر»

داوران بخش مسابقه تئاتر خیابانی اعلام شد

مهلت ارسال طرح و ایده به جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تمدید شد

آثار برگزیده مسابقه عکس جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

اجرای «آنالیز» در خانه نمایش دا

تماشاخانه سه‌نقطه میزبان «ازدواج های مرده» می‌شود

«اتاق ورونیکا» در ایام جشنواره تئاتر فجر نیز اجرا می‌شود

انتقاد یک کارگردان از دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر

مهدی شفیعی از محمد علی کشاورز رخصت گرفت

پوستر بزرگداشت تماشاخانه سنگلج رونمایی شد

اعلام اسامی برگزیده‌گان مسابقه‌ پوستر جشنواره‌ تئاتر فجر

نشست های شبانه میهمانان بین الملل با هنرمندان تئاتر ایران برگزار می‌شود

حمید جبلی مدیر هنری بخش «پوستر و عكس» جشنواره تئاتر دانشگاهی شد

بازیگران نمایش‌های «چمدان» معرفی شدند + عکس تمرین

ایوب آقاخانی و فرهاد قائمیان به نمایش هادی مرزبان پیوستند