امیرحسین شفیعی معتقد است: در جشنواره‌ی سی و چهارم تئاتر فجر، بودجه‌ی اختصاص یافته به بخش خیابانی عادلانه نیست.

 

سایت خبری تئاتر: مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ که با نمایش "کسی فشنگ‌ها را نمی‌شمارد2" در سی و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد گفت: مردمی‌ترین و پر تماشاگرترین بخش جشنواره‌ی تئاتر فجر، بخش تئاتر خیابانی است. چراکه ظرفیت سالن‌ها و قیمت بلیت نمایش‌ها به گونه‌ای نیست که بتواند طیف گسترده‌ای از عموم مردم را در بر گیرد. از آن سو هنرمندان تئاتر خیابانی همواره توانسته‌اند به خوبی اقبال گسترده‌ی تماشاگران را جلب کنند. با این اوصاف معتقدم، بودجه‌ای که به تئاتر خیابانی اختصاص یافته، به دور از عدالت است.

 
وی افزود: متاسفانه برخی از مدیران ما فکر می‌کنند تئاتر خیابانی، نمایش بی‌چیز و کم‌ ارزشی است که نباید هزینه‌ی زیادی صرف آن کرد. در صورتی که می‌بینیم امروزه بیشتر نمایش‌های خیابانی، دارای طراحی‌های صحنه و لباس و اکسسوارهای متفاوت هستند و حداقل آرامش ممکن، خواسته‌ی زیادی نیست که نمایشگران پرتلاش خیابانی مطالبه می‌کنند. از این رو کم توجهی به زحمات نمایشگران خیابانی، بی‌انصافی است.
 
این کارگردان تئاتر همچنین در مورد واپسین اثر خود توضیح داد: نمایش "کسی فشنگ‌ها را نمی‌شمارد2" واکنشی است نسبت خشونت‌هایی که منطقه‌ی ما را در بر گرفته است. در حال حاضر منطقه‌ی خاورمیانه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که پاره‌ای از آن به سیاست‌های کم خردانه و خصمانه‌ی آل سعود بر می‌گردد. معتقدم نمایشگران خیابانی باید واکنش سریع نسبت به اتفاقات پیرامون خود داشته باشند که باعث دغدغه‌مندی مردم جامعه می‌شود. جنایات آل‌سعود که در صدر آن، حمایت از گروه تروریستی داعش است از جمله دغدغه‌های مردم کشور ماست که دستمایه‌ی نمایش ما شده است. معتقدم انقلاب ما انقلابی فرهنگی بوده به جای بالا رفتن از در و دیوار سفارتخانه‌ها باید با ابزار فرهنگ و هنر خیلی از جهت‌گیری‌ها را نشان داد.
 
شفیعی در پایان گفت: گروه ما در نمایش "دریادلان" که به موضوع شهدای غواص می‌پرداخت نیز به دغدغه‌های روز جامعه‌ی خود پاسخ گفته بود و همواره دغدغه‌های عموم مردم دغدغه‌ی گروه نمایشی بوده و خواهد بود. در نمایش میدانی "کسی فشنگ‌ها را نمی‌شمارد2" نیز بخشی از دغدغه‌ی روز مردم را دستمایه‌ی اثر خود قرار داده‌ایم که امیدوارم همچون آثار گذشته‌ی خود بتوانیم توجه کارشناسان، منتقدان و عموم مردم را به خوبی جلب کنیم.
 
گفتی است نمایش میدانی "کسی فشنگ‌ها را نمی‌شمارد2" به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی در روزهای 8 تا 10 بهمن‌ماه در محوطه‌ی تئاتر شهر در قالب سی و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر اجرا خواهد شد.
 

اخبار تئاتر

جشنواره تئاتر فجر آغاز شد / برگزیدگان چهار بخش معرفی شدند

پیام مرادخانی برای آغاز جشنواره‌ی تئاتر فجر

داوران مسابقه تئاتر ایران مشخص شدند

نمایش کوشک جلالی از جدول نمایش‌های استانی مشهد حذف شد

اجرای اثر منتخب جشنواره تئاتر لهستان در «به علاوه تئاتر فجر»

داوران بخش مسابقه تئاتر خیابانی اعلام شد

مهلت ارسال طرح و ایده به جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تمدید شد

آثار برگزیده مسابقه عکس جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

اجرای «آنالیز» در خانه نمایش دا

تماشاخانه سه‌نقطه میزبان «ازدواج های مرده» می‌شود

«اتاق ورونیکا» در ایام جشنواره تئاتر فجر نیز اجرا می‌شود

انتقاد یک کارگردان از دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر

مهدی شفیعی از محمد علی کشاورز رخصت گرفت

پوستر بزرگداشت تماشاخانه سنگلج رونمایی شد

اعلام اسامی برگزیده‌گان مسابقه‌ پوستر جشنواره‌ تئاتر فجر

نشست های شبانه میهمانان بین الملل با هنرمندان تئاتر ایران برگزار می‌شود

حمید جبلی مدیر هنری بخش «پوستر و عكس» جشنواره تئاتر دانشگاهی شد

بازیگران نمایش‌های «چمدان» معرفی شدند + عکس تمرین

ایوب آقاخانی و فرهاد قائمیان به نمایش هادی مرزبان پیوستند