این اثر در حیطه‌ی درام مستند و براساس مستندی از دختران امید مهر نوشته شده و سوژه‌ی آن واقعی است.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش‌نامه‌ی «خانه، آشپزخانه» نوشته و کارگردانی حسن معجونی ساعت 18 روزهای 30 آبان و 1 آذر ماه جاری در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ابن سینا نمایش‌نامه خوانی می‌شود. در این نمایش‌نامه خوانی آوا شریفی، فائزه علوی، مهدی سقا نقش خوانی می‌کنند.

در این برنامه هم‌چنین به آفرید غفاریان به عنوان خواننده و تنظیم کننده‌ی اشعار، نسا آزادیخواه به عنوان آهنگ‌ساز، پرستو شهرستانی به عنوان طراح بروشور، مانی لطفی‌زاده و رضا قاضیانی به عنوان عکاس و شایلان عشایری به عنوان دستیار صحنه کارگردان را یاری می‌دهند.

حسن معجونی درباره‌ی این نمایش‌نامه گفت: نمایش‌نامه‌ی «خانه، آشپزخانه» جزو آخرین نمایش‌نامه‌های «مونولیو» است که نوشته‌ام، این اثر در حیطه‌ی درام مستند و بر اساس مستندی از دختران امید مهر نوشته شده و سوژه‌ی آن واقعی است.

پیش از این نیز طی دو هفته، نمایش‌نامه‌های «هندوانه» نوشته و اجرای رحیم نوروزی، «اعترافاتی در باره‌ی زنان» نوشته‌ی محمد امیریاراحمدی و کارگردانی فریدون محرابی، «نگاره‌ای به رنگ شبق» نوشته و کارگردانی سلما سلامتی، «فراتر از صداقت» نوشته‌ی ندا ثابتی و کارگردانی زری طالبی، «گستره‌ی سکوت» نوشته وکارگردانی امین بهروزی، «پرنده مردنی» است نوشته و کارگردانی حسین میرزاییان و «اتوبان نواب جنوب به شمال» نوشته و کارگردانی رضا صابری نمایش‌نامه خوانی شده بود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نمایش‌نامه خوانی می‌توانند نیم‌ساعت قبل از اجرا بلیت‌های خود را از گیشه‌ی این سالن تهیه کنند یا یا برای اطلاعات بیشتر با شمار ه تلفن‌های 88088301 تماس بگیرند.

کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران با همکاری فرهنگ سرای ابن سینا به منظور خوانش آثار نمایش‌نامه نویسان اعضای خود با هدف آشنایی شهروندان با فعالیت نمایش‌نامه‌نویسی حرفه‌ای در روزهای پنج شنبه و جمعه‌ی هر هفته در نیم سال دوم 92 نشست‌های نمایش‌نامه خوانی برگزار می‌کند.

فرهنگسرای ابن سینا در شهرک غرب، فاز دو، خیابان ایران زمین شمالی واقع است.