بخش هنرهای نمایشی هفتمین جشنواره‌ی فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور امروز،‌ شنبه هفدهم بهمن‌ماه با اجرای نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی، پانتومیم، نمایش‌نامه‌خوانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی آغاز به کار می‌کند.

 

سایت خبری تئاتر: بخش هنرهای نمایشی هفتمین جشنواره‌ی فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با نمایش‌نامه‌خوانی 3 اثر، اجرای صحنه‌ای 5 نمایش و اجرای 3 نمایش در بخش تئاتر خیابانی و پانتومیم در تماشاخانه‌ ماه، تماشاخانه‌ مهر، تالار سوره و محوطه حوزه هنری و و برگزاری 4 کارگاه‌های آموزشی رسما آغاز به کار می‌کند.
 
بنا بر اعلام این خبر، در بخش نمایش‌نامه‌خوانی، امروز 3 اثر اجرا می‌شوند.
 
در تماشاخانه ماه از ساعت 10:45 به مدت 60 دقیقه نمایش‌نامه‌خوانی "اپیدمی خاک و خنده" به کارگردانی سعید محمد سلیمانی از اهواز اجرا می‌شود. این تماشاخانه همچنین از ساعت 16 تا 17 میزبان نمایش‌نامه‌خوانی "امروز، آخرین روزه" به کارگردانی محسن مصطفی‌پور از شهر تبریز است. "مهمان" به کارگردانی علی زنگه از اصفهان، سومین اثر در بخش نمایش‌نامه‌خوانی هفتمین جشنواره‌ی فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که امروز از ساعت 18 تا 19:15 در تماشاخانه مهر به صحنه می‌رود.
 
در بخش اجرای صحنه‌ای، 5 نمایش در تماشاخانه ماه، تماشاخانه مهر و تالار سوره به صحنه خواهند رفت.
 
"تئاتر مرز" به کارگردانی رضا مسعودی از بندرعباس از ساعت 9 به مدت 30 دقیقه در تماشاخانه ماه اجرا می‌شود. نمایش "آنتی دروغ قیاس" به کارگردانی روح‌اله نظری از سمنان در تماشاخانه مهر از ساعت 10:45 تا 11:45 به صحنه می‌رود. همچنین نمایش "دیوار" به کارگردانی سنی محمد‌پور از اهواز از ساعت 16 تا 17 در همین تماشاخانه به صحنه می‌رود. از ساعت 18 تا 19:15 نیز نمایش" پزشک نازنین" به کارگردانی امیر بریمانی از دانشگاه شهید بهشتی در تالار سوره به صحنه می‌رود. آخرین اجرای صحنه‌ای نخستین روز هفتمین جشنواره‌ی فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به نمایش " بوی کافور، عطر سگ" اختصاص دارد. این نمایش به کارگردانی الناز محمدی از اراک از ساعت 19:30 تا 20:30 در تماشاخانه ماه به صحنه می‌رود.
 
در بخش تئاتر خیابانی و پانتومیم سه اجرا حضور دارند.
 
تئاتر خیابانی "رویش همدلی" به کارگردانی ثریا خدادای از کردستان از ساعت 18 به مدت 45 دقیقه در محوطه حوزه هنری اجرا می‌شود. همچنین حسین جسور بیرق از تبریز و فاطمه سلیمانیان از دانشگاه شهید بهشتی از ساعت 19:30 به مدت 60 دقیقه دو اجرای پانتومیم خود را در تماشاخانه‌ی مهر به صحنه می‌برند.
 
کارگاه‌های آموزشی در نخستین روز هفتمین جشنواره‌ی فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ساعت 13:45 به مدت 120 دقیقه برگزار می‌شوند. بر این اساس، کارگاه ایده تا کارگردانی(فیلم) با حضور رهبر قنبری در تماشاخانه ماه، کارگاه ایده تا اجرا (تئاتر) با حضور حسن وارسته در تالار سوره، کارگاه مجازی در تالار فردی و کارگاه نمایش‌نامه‌نویسی با حضور ایوب آقاخانی در تالار اوستا برگزار خواهند شد.

گفتنی است هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از روز شنبه هفدهم بهمن‌ماه در تماشاخانه‌های ماه، مهر، تالار سوره و محوطه حوزه ‌هنری به مدت سه روز برگزار خواهد شد. اختتامیه بخش هنرهای نمایشی، موسیقی و مجازی نیز روز سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه در تالار اندیشه برگزار می‌شود.
 

اخبار تئاتر:

همه برگزیدگان جشنواره سی‌و‌چهارم تئاتر فجر

تئاتر همچنان در اولویت سبد حمایتی دولت در فرهنگ و هنر قرار دارد

از چهره‌های تئاتری در جشنواره سی و چهارم تجلیل شدند

سعید اسدی دبیر جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر شد

بوشهری ها نامزد دریافت ۳ جایزه در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر

اعلام اسامی کاندیدای بخش های مختلف جشنواره تئاتر‎ فجر

انجمن بازیگران تئاتر وقایع کاشان را محکوم کرد

فرهاد آئیش برای تولد تئاتر شهر نوشت

اعلام آثار راه یافته به مرحله‌ دوم بازبینی شانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه

«انگشتری ژنرال ماسیاس» با حضور کیمیایی افتتاح می‌شود

مطرح‌ترین کارگردان جشنواره تئاتر فجر را بیشتر بشناسید

تجهیزات نمایش «هملت» با ۷ کامیون به ایران آمد