نمایشی با ساختاری غیرخطی که سه جن داستان آتش گرفتن سالانه‌ی یک سرداب را روایت می‌کنند، تا پایان بهمن‌ماه در «دا» اجرا می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر: بهنام احمدی کارگردان نمایش «جنی» در توضیح داستان این نمایش که اجرای خود را از 13 بهمن‌ماه در خانه نمایش «دا» آغاز کرده است، گفت: این نمایش داستان آتش گرفتن «جواد» که سال‌ها پیش در یک سرداب قدیمی رخ داده است را توسط سه جن، تعریف می‌کند.

او با اشاره به ساختار اجرایی این نمایش ادامه داد: ما در این نمایش در قالب موقعیت‌ها می‌رویم و کنش‌های موقعیت را هم به بازی تبدیل می‌کنیم؛ نمایش «جنی» فرمی خطی ندارد و دائما در حال چرخیدن در زمان‌های مختلف و سا‌ل‌های 42، 57 و 94 است. پس از گذشت چند صحنه‌ی ابتدای نمایش، تماشاگر متوجه می‌شود که با شکست زمانی روبروست و باید برای متوجه شدن داستان دقت بیشتری انجام دهد؛ همچنین ممکن است او با یک بار دیدن نمایش از تمام جزئیات آن سر درنیاورد و فقط متوجه یک کلیت شود.

احمدی ادامه داد: برای ما فضایی که این نمایش خلق می‌شود اهمیت بیشتری نسبت به بقیه مسائل دارد؛ این اهمیت در فضاسازی تا جایی پیش می رود که در تهیه‌ی نور مورد نیاز نمایش از هیچ پروژکتوری استفاده نکردیم و تنها نور فانوس‌های موجود، نور صحنه را تامین می‌کنند. همچنین برای ایجاد این فضا از تمام قسمت‌های خانه نمایش «دا» بهره گرفتیم و در بخش‌هایی از آن تماشاگر نمی‌نشیند و باید با بازیگران حرکت کند تا نمایش را ببیند.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که «آیا این متن برای خانه نمایش «دا» به دلیل ویژگی‌های نزدیک به موضوع داستان، نوشته‌ شده است؟» گفت: از یک سال پیش که شروع به نوشتن این متن کردیم، سرداب مجموعه «مسعودیه» را برای اجرای نمایش در ذهن‌مان داشتیم، ولی پس از اینکه آن سرداب به تماشاخانه تبدیل شد و هویت سرداب مورد نظرمان را از دست داد، کمی متن‌مان را تغییر دادیم و برای اجرا در خانه نمایش «دا» آماده کردیم.

بنا بر این گزارش، این نمایش تنها سه بازیگر دارد که در چندین شخصیت به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «جنی» به نویسندگی فرشاد جعفری و طراحی و کارگردانی بهنام احمدی و کاری از گروه تئاتر «پاپتی‌ها» است که سرپرستی آن را حمید پورآذری بر عهده دارد؛ همچنین سروش نژادآذر در مقام تهیه‌کننده با این نمایش همکاری دارد.

در این نمایش سینا بالاهنگ، مهدی شاهدی و بهاره رادمند به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: ساخت و اجرای آوا و ترانه: شهرزاد بهشتیان، مشاور کارگردان: پویان باقرزاده، دستیار کارگردان: پرنیان داراب، مدیر صحنه : مهسا باقری، طراح لباس : فریبا اسدی، عکاس: بعثت امامی و البرز تیمورزاده، ساخت تیزر: میثم رجبعلی نژاد، مهندسی و ترکیب صداها: پیمان یارایی، مشاور نور: علی کوزه گر، مدیر تولید: تاراج و مدیر روابط عمومی: امیر قالیچی.

نمایش «جنی» به کارگردانی بهنام احمدی از 13 بهمن تا پایان این ماه در ساعت 17:45 در خانه نمایش «دا» اجرا می‌شود.
 

اخبار تئاتر:

همه برگزیدگان جشنواره سی‌و‌چهارم تئاتر فجر

تئاتر همچنان در اولویت سبد حمایتی دولت در فرهنگ و هنر قرار دارد

از چهره‌های تئاتری در جشنواره سی و چهارم تجلیل شدند

سعید اسدی دبیر جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر شد

بوشهری ها نامزد دریافت ۳ جایزه در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر

اعلام اسامی کاندیدای بخش های مختلف جشنواره تئاتر‎ فجر

انجمن بازیگران تئاتر وقایع کاشان را محکوم کرد

فرهاد آئیش برای تولد تئاتر شهر نوشت

اعلام آثار راه یافته به مرحله‌ دوم بازبینی شانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه

«انگشتری ژنرال ماسیاس» با حضور کیمیایی افتتاح می‌شود

مطرح‌ترین کارگردان جشنواره تئاتر فجر را بیشتر بشناسید

تجهیزات نمایش «هملت» با ۷ کامیون به ایران آمد