وحید آقاپور بازیگر تئاتر از حضور در دو نمایش «ناگهان پیت حلبی» و «سوراخ» در ابتدای سال ۹۵ خبر داد و درباره ویژگی های نقشی که در این دو نمایش بر عهده دارد، سخن گفت.

 

سایت خبری تئاتر از مهر: وحید آقاپور بازیگر تئاتر درباره فعالیت های اخیرش در این حوزه گفت: در جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر با نمایش «روزهای بی باران» به کارگردانی امین بهروزی حضور داشتم که پیشنهاد شد این اثر فروردین ماه به صحنه برود ولی به دلیل همزمانی این اجرا با دو نمایش دیگری که من در آنها بازی داشتم این اجرا به تعویق افتاده است.

وی ادامه داد: قرار است بعد از تعطیلات نوروز در نمایش «سوراخ» به کارگردانی جابر رمضانی بازی داشته باشم. این اثر برای حضور در جشنواره تئاتر فجر آماده می شد اما در بازبینی مورد قبول قرار نگرفت. فعلا نمی‌توانم توضیح زیادی درباره این اجرا بدهم چون نمایش بسیار متکی بر اتمسفر و حال و هوای صحنه است و خط داستانی پررنگ و بارزی ندارد. نمایش «سوراخ» کاری از گروه نمایش «سوراخ تو دیوار» است و مشخصات ظاهری متعارفی ندارد به همین جهت فکر می کنم مورد توجه هیات انتخاب جشنواره قرار نگرفت اما از نظر من به عنوان یک بازیگر، این اثر بسیار جالب است که جای کار زیادی برای بازیگر دارد.

آقاپور یادآور شد: این اثر نمایشی این امکان را به بازیگر می دهد که مخاطب را به دور از فضای داستان‌گو با نمایش همراهی کند. موفقیت در این امر چالش بزرگی برای بازیگر به وجود می آورد که اگر بتواند از آن موفق بیرون بیاید برایش تجربه ارزنده ای است. نمایش «سوراخ» اثری مردانه به حساب می آید و قرار است در تالار مولوی به صحنه برود. این تالار بعد از بازسازی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و مناسب اجرای نمایش ماست و طراحی صحنه اثر در آن معنای کاملی پیدا می کند. اعتقادم این است که این اثر نمایشی جزو آثار تامل برانگیز سال ۹۵ به حساب می آید.

بازیگر نمایش «ملی» تصریح کرد: همچنین به غیر از این نمایش قرار است فروردین و اردیبهشت امسال در نمایش «ناگهان پیت حلبی» به کارگردانی کوروش سلیمانی نیز حضور داشته باشم که در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. این نمایش پیش از این در سال ۹۳ در باشگاه دانشجویان تالار مولوی به صحنه رفته بود و علی رغم انتظار ما با استقبال بسیار خوبی نیز روبرو شد.

وی درباره مضمون این اثر نمایشی بیان کرد: این نمایش نوشته امیرعلی نبویان است و رویکردی نقادانه و طنز دارد. در «ناگهان پیت حلبی» امیرکبیر وارد دوره معاصر می شود و البته در جستجوی کار است و برای پیدا کردن شغل مناسب به چندین جا سر می زند و با چند کاراکتر امروزی نیز روبرو می شود. خوشحالم که فرصتی فراهم شده تا دوباره این نمایش به صحنه برود.

آقاپور در پایان درباره دیگر فعالیت هایش در حوزه تصویر گفت: در حال حاضر بیشتر تمرکزم روی بازی در تئاتر است و ترجیح می دهم تا پیشنهاد خوبی مطرح نشود در کارهای تصویری حضور نداشته باشم. در فیلم «اژدها وارد می شود» به کارگردانی مانی حقیقی در سکانسی مربوط به تمرین یک گروه تئاتری حضور داشتم. البته نمی توان گفت که جزو بازیگران این فیلم بودم چون تنها در صحنه های تئاتری حضور داشتم و کمک کردم سکانس مورد نظر شکل بگیرد.
 

اخبار تئاتر:

همه برگزیدگان جشنواره سی‌و‌چهارم تئاتر فجر

تئاتر همچنان در اولویت سبد حمایتی دولت در فرهنگ و هنر قرار دارد

از چهره‌های تئاتری در جشنواره سی و چهارم تجلیل شدند

سعید اسدی دبیر جشنواره سی و پنجم تئاتر فجر شد

بوشهری ها نامزد دریافت ۳ جایزه در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر

اعلام اسامی کاندیدای بخش های مختلف جشنواره تئاتر‎ فجر

انجمن بازیگران تئاتر وقایع کاشان را محکوم کرد

فرهاد آئیش برای تولد تئاتر شهر نوشت

اعلام آثار راه یافته به مرحله‌ دوم بازبینی شانزدهمین جشنواره تئاتر تجربه

«انگشتری ژنرال ماسیاس» با حضور کیمیایی افتتاح می‌شود

مطرح‌ترین کارگردان جشنواره تئاتر فجر را بیشتر بشناسید

تجهیزات نمایش «هملت» با ۷ کامیون به ایران آمد