سالن های هنر ، سنگلج و خانه نمایش اداره تئاتر در اوج جشنواره های فیلم و موسیقی فجر که از تعداد مخاطبان تئاتر کاسته می شود و ماراتون جشنواره تئاتر فجر نیز ذائقه مخاطبان را از تئاتر اشباع کرده ، با استقبال خوب تماشاگران تئاتر همراه شدند.

 

سایت خبری تئاتر: در حالی که تجربه گروه های نمایشی و تصور عمومی نسبت به اجرای تئاتر در هفته های پایانی بهمن از کاهش تعداد تماشاگران تئاتر می گوید، سالن های هنر ، سنگلج و خانه نمایش اداره تئاتر طی هفته گذشته (18 تا 23 بهمن) میزبان  1067 تماشاگر بودند.

در تالار هنر که دو نمایش کودک و نوجوان روی صحنه هستند طی هفته گذشته 520 تماشاگر داشتند. نمایش "یک سیب برای دو نفر" با کارگردانی حمید ملاحسینی که از 18 تا 23 بهمن 255 تمااشگر داشت 110 بلیط تمام بها ، 61 بلیط نیم بها ، 2 بلیط تخفیف ویژه و 82 بلیط مهمان ارائه کرده است. این نمایش طی هفته گذشته 17 ملیون و 100 هزار ریال فروش داشته است.

نمایش "گیسوانی برای پرواز به کارگردانی روشنک کریمی  نیز  در مدت زمان مشابه 265 تماشاگر داشته که از آن میان 156 بلیط تمام بها ، 54 بلیط نیم بها ، 13 بلیط تخفیف ویژه و 42 بلیط مهمان برای این نمایش ثبت شده است.

 تماشاخانه سنگلج نیز که نمایش "خاطرات هنرپیشه نقش دوم" نوشته بهرام بیضایی و کارگردانی افشین زمانی را روی صحنه دارد در اولین هفته اجرای خود میزبان 491 تماشاگر بود. برای این نمایش 406 بلیط تمام بها ، 33 بلیط نیم بها و 52 بلیط مهمان ارائه شده است. فروش این نمایش در هفته گذشته 63 ملیون و 375 هزار ریال اعلام شده است.  

خانه نمایش اداره تولیدات تئاتر که یکی از کوچکترین سالن های تئاتر محسوب می شود نیز که نمایش" پله آخر" به کارگردانی ابراهیم آبادی را روی صحنه دارد در هفته گذشته 56 تماشاگر داشته است.

اخبار تئاتر:

آخرین مهلت ارسال فیلم آثار بخش اول جشنواره تئاتر تجربه

اجرای دو تئاتر توسط یک کارگردان در تماشاخانه استاد مشایخی

«مهراوه عشق» در تالار حافظ روایت می‌شود

اسامی پروژه های انتخابی مرکز مطالعات اجرایی قشقایی اعلام شد

آثار بیضایی و ساعدی به ارمنی ترجمه می‌شود

رحمانیان «طبیعت سهراب بی‌جان» را کارگردانی می‌کند

جن‌زدگی را در تماشاخانه دا ببینید

فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی منتشر شد

بهترین بازیگر تئاتر فجر ۳۴ عضو هیأت داوران جشنواره فیلم برلین شد

سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئا‌تر تهران فراخوان داد

فراخوان اجراهای عمومی نیمه اول سال 1395 تئاتر باربد منتشر شد

سه ترجمه از حسینی مهر به بازار نشر آمد

«رقص مرگ بی لالا» تا پایان اسفندماه تمدید شد

فراخوان نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت منتشر شد

فیلم تئاتر «ننه دلاور» منتشر شد

مهلت ثبت نام در کارگاه بازیگری در ایتالیا تمدید شد