مدیر تالار مولوی با اشاره به حدود ۴۵۰ تقاضای اجرا در تالار مولوی، اظهار کرد که با توجه به ظرفیت این مجموعه تنها حدود ۳۰ نمایش در سال آینده می‌توانند در تالار مولوی اجرا شود.

 

سایت خبری تئاتر: امیرحسین حریری درباره برنامه‌ریزی اجراهای نمایشی تالار مولوی و انتخاب‌های این مجموعه  گفت: در حال حاضر نمایش «متاستاز» علی‌اصغر دشتی در سالن اصلی تالار مولوی در حال اجرا است. برنامه‌ریزی ما برای تالار مولوی اینگونه است که در اسفندماه سال جاری میزبان رپرتوآر تعدادی از تئاترهای برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی می‌شویم و در حال حاضر با حضور استادان تئاتر دانشگاهی آثار برگزیده تئاتر دانشگاهی در حال بررسی هستند.

وی ادامه داد: مهلت فراخوان ارسال آثار متقاضی اجرا در تالار مولوی ۱۵ بهمن‌ماه به پایان رسید و در این مدت بیش از ۴۵۰ درخواست در سایت تالار مولوی به ثبت رسید که کار ارزیابی این آثار در حال انجام است. البته پیش‌بینی این استقبال از سوی علاقه‌مندان فعال حوزه تئاتر دانشگاهی را نداشتیم.

حریری درباره ظرفیت پذیرش تالار مولوی برای تعداد درخواست‌های ارائه شده برای اجرا، اظهار کرد: ما به عنوان سالنی که قرار است شرایط ایده‌آل را برای مخاطبان و گروه‌های نمایشی فراهم کند، قادر خواهیم بود در هر سالن مجموعه میزبان یک اثر نمایشی باشیم. از سوی دیگر با توجه به کمبود امکانات و سالن‌های تئاتری سعی می‌کنیم تا فرصت مناسب برای اجراهای نمایشی را فراهم کنیم.

مدیر تالار مولوی ادامه داد: برنامه‌ریزی ما در تالار مولوی این است که با حفظ کیفیت آثار و همچنین در نظر گرفتن شرایط ایده‌آل برای مخاطب، ظرفیت اجرایی تالار را افزایش دهیم. البته باید در نظر داشت که در بهترین حالت ممکن ما قادر خواهیم بود که کمتر از ۷ تا ۸ درصد درخواست‌های ارائه شده را اجابت کنیم. یعنی ما در خوش‌بینانه‌ترین شکل ممکن، می‌توانیم در سال ۹۵ میزبان ۲۵ تا ۳۰ نمایش در مجموع ۲ سالن تالار مولوی باشیم.

وی تأکید کرد: سعی می‌کنیم برنامه‌ریزی‌ها به شکلی صورت گیرند که در زمان‌های مشخصی تعداد بیشتری از آثار نمایشی بخصوص آثار نسل جوان و دانشجو را در تالار مولوی پشتیبانی کنیم.

حریری درباره احتمال اجراهای استادان تئاتر دانشگاهی با حضور دانشجویان تئاتری در تالار مولوی در سال ۹۵، گفت: در اولویت‌هایی که در آیین‌نامه اجرایی تالار مولوی گذاشتیم، تولیدات استادان دانشگاه‌ها با دانشجویان نیز در نظر گرفته شده است. همچنین ما کارگاه‌های تخصصی تئاتر را هم با حضور استادان تئاتر دانشگاهی در تالار مولوی برگزار می‌کنیم.


اخبار تئاتر:

آخرین مهلت ارسال فیلم آثار بخش اول جشنواره تئاتر تجربه

اجرای دو تئاتر توسط یک کارگردان در تماشاخانه استاد مشایخی

«مهراوه عشق» در تالار حافظ روایت می‌شود

اسامی پروژه های انتخابی مرکز مطالعات اجرایی قشقایی اعلام شد

آثار بیضایی و ساعدی به ارمنی ترجمه می‌شود

رحمانیان «طبیعت سهراب بی‌جان» را کارگردانی می‌کند

جن‌زدگی را در تماشاخانه دا ببینید

فراخوان یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی منتشر شد

بهترین بازیگر تئاتر فجر ۳۴ عضو هیأت داوران جشنواره فیلم برلین شد

سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئا‌تر تهران فراخوان داد

فراخوان اجراهای عمومی نیمه اول سال 1395 تئاتر باربد منتشر شد

سه ترجمه از حسینی مهر به بازار نشر آمد

«رقص مرگ بی لالا» تا پایان اسفندماه تمدید شد

فراخوان نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت منتشر شد

فیلم تئاتر «ننه دلاور» منتشر شد

مهلت ثبت نام در کارگاه بازیگری در ایتالیا تمدید شد