مرضیه برومند با اعلام اینکه حدود 300 متن به جشنواره تئاتر عروسکی رسیده است‌، ابراز امیدواری کرد: نیمه اول اسفند ماه نتایج بررسی متون اعلام شود.

 

سایت خبری تئاتر: دبیر جشنواره تئاتر عروسکی گفت: هیات انتخاب مشغول بررسی آثار رسیده است. از آنجا که به درخواست شرکت کنندگان، 10 روز مهلت ارسال آثار را تمدید کردیم‌، به هیات انتخاب هم فرصت بیشتری برای بررسی متون داده‌ایم.

برومند ادامه داد: نزدیک به 300 متن به ما رسیده که بررسی آنها کار بسیار دشواری است؛ به ویژه اینکه این آثار، فقط متن‌های نمایشی نیستند بلکه شامل طرح، اسکیس و ... هم می‌شوند.

این هنرمند تئاتر افزود: نمی‌خواهیم هیات انتخاب را تحت فشار بگذاریم. به همین دلیل به آنها فرصت بیشتری برای بررسی آثار داده‌ایم. با این حال امیدواریم نیمه اول اسفند نتیجه بررسی متون مشخص شود تا گروه‌ها فرصت بیشتری برای آماده کردن کارهای خود داشته باشند.

برومند همچنین از برگزاری سمینار پژوهشی با شکل و شیوه‌ای متفاوت خبر داد و افزود: در کنار بررسی متون، برنامه‌ریزی ویژه‌ای هم برای سمینار پژوهشی داریم که به زودی نتیجه آن مشخص می‌شود. این سمینار در شهری به جز تهران و با شکل و شمایلی متفاوت برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر عروسکی درباره آثار بخش بین الملل این جشنواره نیز توضیح داد:بر اساس فراخوان بخش بین‌الملل، گروه‌های خارجی تا فروردین آینده فرصت دارند آثار خود را ارایه کنند. تاکنون 60 نمایش متقاضی شرکت در جشنواره بوده‌اند که با به پایان رسیدن فرصت فراخوان، بررسی آثار این بخش نیز آغاز می‌شود.

 آزاده پورمختار ، زهرا صبری ، آزاده انصاری ، عطاالله کوپال و حمید جبلی ، هیات انتخاب متن و طرح و ایده شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک هستند.

این جشنواره با دبیری مرضیه برومند سال 95 برگزار خواهد شد.

اخبار تئاتر:

فروش چمدان به مرز 80 میلیون تومان رسید

«مالی سویینی» از امروز روی صحنه می‌رود

نمایش «در خواب دیگران» به حسن فتحی تقدیم شد

 

کوهستانی «ایوانف» را به پرتغال می‌رود

اجراهای تئاتر «متاستاز» به پایان رسید

معاون رییس جمهور به تماشای «دیوان غربی - شرقی» نشست

«حکایت فین به روایت جن جین» دوباره اجرا می‌شود

جلسه نقد و بررسی نمایش"کوپن" برگزار می‌شود

بلیت نیم بهای نمایش "چمدان" برای دانشجویان

نعیمی « B5-6 » را افتتاح می‌کند

"سعید داخ" راوی "مهراوه عشق" شد

«جنی» تا 15 اسفند تمدید شد

«باد شیشه را می‌لرزاند» در تماشاخانه مستقل تهران روی صحنه رفت

یک بازیگر جوان تئاتر درگذشت

"در خواب دیگران" به دانشجویان تخفیف می‌دهد

کارناوال جهانی عروسکی لهستان فراخوان داد

کارگاه نمایشنامه خوانی کیومرث مرادی در آمریکا

هوتن شکیبا و ستاره پسیانی به قشقایی می‌روند

اعضای هیات مدیره کانون نمایشنامه‌نویسان مشخص شدند

آخرین مهلت ارسال فیلم آثار بخش اول جشنواره تئاتر تجربه