آیین افتتاح نمایش "خانه دلقک کجاست" به نویسندگی و کارگردانی نوید فرح مرزی با روشن کردن شمع توسط رویا افشار در تماشاخانه همای سعادت برگزار شد.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: مراسم افتتاح نمایش «خانه دلقک کجاست»به نویسندگی و کارگردانی نوید فرح مرزی، سوم اسفند ماه با حضور هنرمندانی چون: علی اوسیوند، حمیرا ریاضی، مسعود آب پرور، مهناز انصاریان و خانواده مرحوم هادی اسلامی در تماشاخانه همای سعادت برگزار شد و رویا افشار شمع این نمایش را روشن کرد.

در ابتدای این مراسم، رویا افشار درباره حضور خود در این مراسم گفت: « خوشحالم که برای افتتاح یک نمایش و روشن کردن چراغ آن دعوت می‌شوم که به این موضوع افتخار می‌کنم؛ امیدوارم چراغ تئا‌تر ایران همیشه روشن بماند.»

او در ادامه افزود: خوش آمد می گویم برای شبی فرخنده که چراغی دیگر برای تئاتر ما روشن می شود و مجموعه همای سعادت به صورت حرفه ای به جمع سالن های تئاتر ما افزوده شد.

وی گفت: « در روزهایی که اجرا می رفتیم و آثار شکسپیر را می خواندم به این فکر می کردم که با احساس دیدن چگونه است امروز به سرنوشت خودمان که نگاه می کنم می بینم همه چیز را با احساس معماری کردیم و با احساس انسان ماندیم . واقعیت اینست که وادی هنر انسان می سازد، کم می سازد ولی آنهایی که هستند قدرتمند هستند نظیر نوید فرح مرزی.

افشار با اشاره به موضوع نمایش تصریح کرد:دلقک ها از زمان های بسیار قدیم آمدند از زمان هایی که خفقان باب شده، ، خفقان فقط برای یک دوره و یک سرزمین نیست متعلق به همه سرزمین هاست و دلقک ها زمانی آمدند که راه سخن بسته شد و لب ها را به هم دوختند و دلقک ها آمدند تا با اشاراتشان آنچه را که واقعیت هست بگویند.

این بازیگر با یادی از زنده یاد هادی اسلامی به سخنان خود پایان داد. همچنین نوید فرح مرزی کارگردان نمایش پس از پایان اجرا، این نمایش را به روح هادی اسلامی تقدیم کرد.

نمایش «خانه دلقک کجاست» به کارگردانی نوید فرح مرزی هر شب ساعت 20 در تماشاخانه همای سعادت اجرا می‌شود.

اخبار تئاتر:

فروش چمدان به مرز 80 میلیون تومان رسید

«مالی سویینی» از امروز روی صحنه می‌رود

نمایش «در خواب دیگران» به حسن فتحی تقدیم شد

کوهستانی «ایوانف» را به پرتغال می‌رود

اجراهای تئاتر «متاستاز» به پایان رسید

معاون رییس جمهور به تماشای «دیوان غربی - شرقی» نشست

«حکایت فین به روایت جن جین» دوباره اجرا می‌شود

جلسه نقد و بررسی نمایش"کوپن" برگزار می‌شود

بلیت نیم بهای نمایش "چمدان" برای دانشجویان

نعیمی « B5-6 » را افتتاح می‌کند

"سعید داخ" راوی "مهراوه عشق" شد

«جنی» تا 15 اسفند تمدید شد

«باد شیشه را می‌لرزاند» در تماشاخانه مستقل تهران روی صحنه رفت

یک بازیگر جوان تئاتر درگذشت

"در خواب دیگران" به دانشجویان تخفیف می‌دهد

کارناوال جهانی عروسکی لهستان فراخوان داد

کارگاه نمایشنامه خوانی کیومرث مرادی در آمریکا

هوتن شکیبا و ستاره پسیانی به قشقایی می‌روند

اعضای هیات مدیره کانون نمایشنامه‌نویسان مشخص شدند

آخرین مهلت ارسال فیلم آثار بخش اول جشنواره تئاتر تجربه