شهره سلطانی قصد دارد سال آینده نمایش «کودک معصوم» نوشته تام استپارد را اجرا کند.

 

سایت خبری تئاتر: شهره سلطانی گفت: سال 1394 برای من سال تئاتری پرباری بود و در سه نمایش بازی کردم. سال آینده هم قصد دارم نمایش «کودک معصوم» نوشته تام استپارد را روی صحنه ببرم. در حال حاضر صحبت‌هایی مبنی بر اجرای این نمایش در یکی از سالن‌های تئاتر شده، اما هنوز زمان دقیق این اجرا قطعی نشده است.

او افزود: پیش‌تر نیز قصد داشتم این نمایش را روی صحنه ببرم اما شرایط فراهم نشده بود. اگر دوباره امکان روی صحنه رفتن این نمایش میسر نشود نمایشنامه دیگری را جایگزین خواهم کرد.

این کارگردان ادامه داد: هنوز بازیگران این نمایش مشخص نشده‌اند اما همچون سایر نمایش‌هایی که روی صحنه برده‌ام، همسرم بهروز پناهنده و رامین ناصرنصیر در این اجرا من را همراهی خواهند کرد.

او درباره شیوه اجرای «کودک معصوم» گفت: ترجیح می‌دهم شیوه اجرای این نمایش در طول تمرینات مشخص شود. انتخاب متن برای من از اهمیت خاصی برخوردار است، متن نباید با فرهنگ ما بیگانه باشد. انتخاب بازیگرانی که در نقش‌ها باورپذیر باشند از دیگر اولویت‌ها است و شیوه اجرا باید برای مخاطب قابل فهم باشد. مثلاً زمانی که می‌خواستم نمایش «پینوکیو» را اجرا کنم اصلاً در پی این نبودم که آن را به چه شیوه‌ای روی صحنه ببرم، اما در طول تمرینات شیوه اجرای آن مشخص شد.

سلطانی در پاسخ‌ به این‌که چرا گروه تئاتر راه‌اندازی نکرده، گفت: من زیاد اعتقادی به گروه ندارم و در همه سال‌هایی که در حوزه تئاتر فعالیت می‌کنم هرگز در پی این نبوده‌ام که گروهی راه‌اندازی کنم. معتقدم هر نمایشی بازیگران خاص خودش را می‌طلبد و الزاماً کار کردن با تعدادی بازیگر خاص همیشه هم خوب نیست.

او با اشاره به این‌که به تازگی نمایشنامه‌ای نوشته، گفت: هر کس توانایی خاص خودش را دارد و من در نوشتن از توانایی بالایی برخوردار نیستم و اگر قرار باشد نمایشنامه‌ای بنویسم باید همکاری داشتم باشم که متن من را تصحیح کند. البته به تازگی نمایشنامه‌ای نوشته‌ام، اما هرگز این  رؤیا را در سر نپرورانده‌ام که نویسنده نمایشی باشم که روی صحنه خواهم برد. خوشبختانه نمایشنامه‌نویسان خوبی داریم که می‌توان از متن‌های آن‌ها برای اجرا استفاده کرد.

سلطانی درباره سایر فعالیت‌هایش گفت: سه ماه است مدیریت سالن‌های سینمای سمرقند را برعهده گرفته‌ام. این مجموعه سه سالن با 500 صندلی در اختیار دارد و پخش فیلم در این مجموعه آغاز شده است. پیش از این گروه‌های تئاتر آزاد در این سینما نمایش روی صحنه می‌بردند و از این پس هم این رویداد ادامه خواهد داشت.

او افزود: با این‌که می‌دانم این سالن‌ها برای اجرای نمایش طراحی و ساخته نشده‌اند، اما تاکنون گروه‌های متعددی برای روی صحنه بردن نمایش در این سالن‌ها درخواست داده‌اند و قصد دارم شرایط روی صحنه بردن نمایش در این سالن‌ها را فراهم کنم. در کنار آن جلسات نمایشنامه‌خوانی و کارگاه‌های آموزش تئاتر یا تمرین برای گروه‌ها را در این مجموعه برنامه‌ریزی می‌کنیم.

سلطانی در پایان سخنانش گفت: به عنوان کسی که سال‌ها در حوزه تئاتر فعالیت می‌کنم، همواره با مشکلات متعددی برای تمرینات گروه مواجه بودیم، از این رو قصد دارم شرایطی را فراهم کنم که گروه‌های تئاتری از امکانات این مجموعه برای تمرینات گروه بهره‌مند شوند.



اخبار تئاتر:

فروش چمدان به مرز 80 میلیون تومان رسید

«مالی سویینی» از امروز روی صحنه می‌رود

نمایش «در خواب دیگران» به حسن فتحی تقدیم شد

کوهستانی «ایوانف» را به پرتغال می‌رود

اجراهای تئاتر «متاستاز» به پایان رسید

معاون رییس جمهور به تماشای «دیوان غربی - شرقی» نشست

«حکایت فین به روایت جن جین» دوباره اجرا می‌شود

جلسه نقد و بررسی نمایش"کوپن" برگزار می‌شود

بلیت نیم بهای نمایش "چمدان" برای دانشجویان

نعیمی « B5-6 » را افتتاح می‌کند

"سعید داخ" راوی "مهراوه عشق" شد

«جنی» تا 15 اسفند تمدید شد

«باد شیشه را می‌لرزاند» در تماشاخانه مستقل تهران روی صحنه رفت

یک بازیگر جوان تئاتر درگذشت

"در خواب دیگران" به دانشجویان تخفیف می‌دهد

کارناوال جهانی عروسکی لهستان فراخوان داد

کارگاه نمایشنامه خوانی کیومرث مرادی در آمریکا

هوتن شکیبا و ستاره پسیانی به قشقایی می‌روند

اعضای هیات مدیره کانون نمایشنامه‌نویسان مشخص شدند

آخرین مهلت ارسال فیلم آثار بخش اول جشنواره تئاتر تجربه