برنامه های نوروزی تئاتر در استان یزد از 27 اسفند با اجرای نمایش های صحنه ای و خیابانی آغاز می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر: دکتر محمود دهقان هراتی ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان یزد با اعلام این خبر گفت: تعطیلات سال جدید در شهر یزد ، با اجرای سه نمایش صحنه ای و 5 نمایش خیابانی همراه می شود. این نمایش ها به کارگردانی سه هنرمند تئاتر استان برای اجرا آماده می شوند. آقایان سعید شهریار ، علی جابر و محسن جابر نمایش هایشان را در نوروز 95 روی صحنه خواهند برد.

وی ادامه داد: فراخوان نمایش های خیابانی نیز ابتدای هفته منتشر می شود. طبق پیشبینی که داریم 5 نمایش خیابانی ، تعطیلات فروردین ماه در سطح شهر اجرا خواهند داشت.

این بازیگر و کارگردان تئاتر آغاز اجراهای صحنه ای را از 27 اسفند اعلام کرده و افزود: یکی از نمایش های صحنه ای از 27 اسفند اجرای عمومی خود را آغاز خواهد کرد و دو نمایش دیگر نیز از 2 فروردین روی صحنه می روند. اجراهای خیابانی نیز از همین تاریخ مهمان مردم و مسافران نوروزی خواهند بود.

دهقان درباره اجرای تئاتر در دیگر شهرهای استان یزد گفت: تا این لحظه برنامه اجراهای شهر یزد قطعی شده است و احتمالا در برخی از شهرستان ها مانند اردکان نیز اجرای خیابانی داشته باشیم.

وی اجرای تئاتر در ایام تعطیلات سال نو را خواست همیشگی هنرمندان استان عنوان کرده و افزود: رویکرد انجمن نمایش در سال جاری دور شدن از بحث رقابت و حرکت به سمت اجرای عمومی و کارگاه های آموزشی بوده است . در این خصوص همراهی و رویکرد مثبت مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ما را یاری کرده است. برپایی هفته تئاتر یزد و برگزاری سه کارگاه آموزشی قدم موثری در این راه بوده که بنا داریم همین مسیر را ادامه بدهیم.

وی با اشاره به روز جهانی تئاتر و مراسم هر ساله اردیبهشت تئاتر در استان های کشور گفت: بنا داریم اردیبهشت تئاتر در سال 95 را نیز با رویکرد آموزشی طراحی کنیم. در حال برنامه ریزی برای آن هستیم که به وقت خود اعلام خواهیم کرد.

دکتر محمود دهقان هراتی درباره استقبال تماشاگران از اجراهای نوروزی نیز گفت: نمایش های خیابانی همیشه با استقبال خوب تماشاگران همراه بوده اند. اجراهای صحنه ای که برای این ایام در نظر گرفته ایم نیز مناسب حال و هوای آغاز سال نو است و می توان استقبال خوب تماشاگران را برای آن پیشبینی کرد.

وی در پایان یاد آور شد که در استان یزد ساز و کاری را طراحی کرده ایم تا مسافران نوروزی نیز بتوانند به دیدن تئاتر بیایند. در بدو ورود به این شهر از برنامه های اجرای نمایش مطلع خواهند شد .


اخبار تئاتر:

فروش چمدان به مرز 80 میلیون تومان رسید

«مالی سویینی» از امروز روی صحنه می‌رود

نمایش «در خواب دیگران» به حسن فتحی تقدیم شد

کوهستانی «ایوانف» را به پرتغال می‌رود

اجراهای تئاتر «متاستاز» به پایان رسید

معاون رییس جمهور به تماشای «دیوان غربی - شرقی» نشست

«حکایت فین به روایت جن جین» دوباره اجرا می‌شود

جلسه نقد و بررسی نمایش"کوپن" برگزار می‌شود

بلیت نیم بهای نمایش "چمدان" برای دانشجویان

نعیمی « B5-6 » را افتتاح می‌کند

"سعید داخ" راوی "مهراوه عشق" شد

«جنی» تا 15 اسفند تمدید شد

«باد شیشه را می‌لرزاند» در تماشاخانه مستقل تهران روی صحنه رفت

یک بازیگر جوان تئاتر درگذشت

"در خواب دیگران" به دانشجویان تخفیف می‌دهد

کارناوال جهانی عروسکی لهستان فراخوان داد

کارگاه نمایشنامه خوانی کیومرث مرادی در آمریکا

هوتن شکیبا و ستاره پسیانی به قشقایی می‌روند

اعضای هیات مدیره کانون نمایشنامه‌نویسان مشخص شدند

آخرین مهلت ارسال فیلم آثار بخش اول جشنواره تئاتر تجربه