نادر برهانی مرند که این روزها نمایش«در خواب دیگران» را در تالار شمس روی صحنه دارد درباره تخفیف دانشجویی نمایشی گفت: «در نظر گرفتن تخفیف برای بلیت‌های نمایش‌، از نظر من به معنای خفیف کردن اثر نمایشی است.»

 

سایت خبری تئاتر از آنا: نادر برهانی مرند گفت: «اساساً با تخفیف دادن به شدت مخالف هستم چراکه معتقدم تخفیف به معنای خفیف کردن کار است. اگرچه ممکن است که خیلی از افراد این نظر من را قبول نداشته باشند، فکر می‌کنم هرکار ارزش اقتصادی خاص خود را دارد بنابراین تخفیف دادن برای تماشای آن امری قابل دفاع نیست.»

وی ادامه داد: «من تنها یک تخفیف را قبول دارم و فقط به تخفیف دانشجویی تمکین می‌کنم زیرا این قشر به‌خاطر وضع اقتصادی خاصی که دارند بهتر است که بهای کمتری پرداخت کنند. ضمن اینکه هرچه دانشجویان از کارهای نمایشی بیشتری دیدن کنند بهتر است.»

برهانی مرند درباره تمدید دوره تخفیف دانشجویی نمایش «در خواب دیگران» تصریح کرد: «ما دو روز در هفته جاری و دو روز یکشنبه و دوشنبه هفته آینده (9 و 10 اسفندماه) را برای دانشجویان تخفیف قائل شده‌ایم و فکر می‌کنم چهار روز مدت زمان کافی است تا کسانی‌ که علاقه‌مند هستند و تمایل دارند این نمایش را تماشا کنند به تالار شمس مراجعه کنند.»

وی همچنین یادآور شد: «به دلیل اینکه تصمیم‌گیری برای این بخش از کار برعهده سایت تیکت است ما چندان در این پروژه مختار نیستیم اگرچه تاکنون تمام نظرات من مو‌به‌مو اجرا شده است. در هر صورت اگر ضرورت تخفیف دانشجویی همچنان وجود داشته باشد، تخفیف‌های دانشجویی ادامه پیدا خواهد کرد.»

این کارگردان تئاتر با تأکید بر تماشای این نمایش از سوی قشر دانشجو، افزود: «نمایش «در خواب دیگران» ویژگی‌هایی دارد که لازم است هر دانشجو آن را ببیند. این نمایش به لحاظ نمایشنامه‌نویسی و بازیگری دارای امتیازات ویژه‌ای است.

وی همچنین بیان کرد: «بسیاری از دغدغه‌های نمایشنامه‌نویسی در نمایش «در خواب دیگران» مطرح می‌شود. در حقیقت این نمایش برای این قشر دانشجو یک دوره آموزشی است و ارزش یک بار دیدن را دارد. قطعاً دانشجویان با دیدن حتی یک بار این نمایش اطلاعات و دانش‌ بیشتری کسب خواهند کرد.»

وی یادآور شد: «نمایش «در خواب دیگران» متنی مینی‌مالیستی دارد و سعی می‌کند که بیشتر از آن‌که طول بیشتری داشته باشد، نگاه جامع‌تری به دغدغه انسان امروز داشته باشد. شاید اگر این نمایشنامه روزی به چاپ رسد، نمایشنامه‌ای کوتاه باشد اما مطالبی که این متن در بر می گیرد بسیار کامل است.»

برهانی مرند ادامه داد: «این نمایشنامه سعی دارد در تماشاگر طرح مسئله کند و خواننده را با مفاهیم و چالش‌برانگیز انسان معاصر روبه‌رو کند.»

نمایش «در خواب دیگران» که پیش از این در سی‌وچهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا شده بود، تا اواسط اسفند ماه هرشب ساعت 20 در تالار شمس میزبان علاقه‌مندان به هنر نمایش خواهد بود.



اخبار تئاتر:

فروش چمدان به مرز 80 میلیون تومان رسید

«مالی سویینی» از امروز روی صحنه می‌رود

نمایش «در خواب دیگران» به حسن فتحی تقدیم شد

کوهستانی «ایوانف» را به پرتغال می‌رود

اجراهای تئاتر «متاستاز» به پایان رسید

معاون رییس جمهور به تماشای «دیوان غربی - شرقی» نشست

«حکایت فین به روایت جن جین» دوباره اجرا می‌شود

جلسه نقد و بررسی نمایش"کوپن" برگزار می‌شود

بلیت نیم بهای نمایش "چمدان" برای دانشجویان

نعیمی « B5-6 » را افتتاح می‌کند

"سعید داخ" راوی "مهراوه عشق" شد

«جنی» تا 15 اسفند تمدید شد

«باد شیشه را می‌لرزاند» در تماشاخانه مستقل تهران روی صحنه رفت

یک بازیگر جوان تئاتر درگذشت

"در خواب دیگران" به دانشجویان تخفیف می‌دهد

کارناوال جهانی عروسکی لهستان فراخوان داد

کارگاه نمایشنامه خوانی کیومرث مرادی در آمریکا

هوتن شکیبا و ستاره پسیانی به قشقایی می‌روند

اعضای هیات مدیره کانون نمایشنامه‌نویسان مشخص شدند

آخرین مهلت ارسال فیلم آثار بخش اول جشنواره تئاتر تجربه