کارگردان نمایش «سال ثانیه» اظهار کرد که قصد برنامه ریزی و رایزنی برای اجرای این اثر نمایشی در شهرهای مختلف ایران در سال ۹۵ را دارد.

 

سایت خبری تئاتر: حمید پورآذری که پاییز سال جاری نمایش «سال ثانیه» را در زمین تنیس کاخ موزه سعدآباد در قالب اجرای عمومی به صحنه برد و این اثر را در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز اجرا کرد درباره احتمال اجرای مجدد «سال ثانیه» در سال ۹۵ گفت: مهمترین برنامه و کاری که در حال حاضر مدنظر دارم این است که نمایش «سال ثانیه» را در شهرهای مختلف ایران اجرا کنم.

وی ادامه داد: قصد دارم در صورت امکان این اثر نمایشی را در شهرهای شیراز، اصفهان، یزد و بوشهر به صحنه ببرم.

کارگردان نمایش «سال ثانیه» درباره دلیل تصمیم‌گیری برای اجرای مجدد این نمایش و رفتن به شهرهای مختلف ایران اظهار کرد: به نظرم باید آثار اجرا شده در تهران در شهرهای مختلف ایران نیز اجرا شوند و این روند به صورت مستمر وجود داشته باشد. ضمن اینکه با اجرا در شهرهای مختلف، افراد بیشتری امکان تماشای نمایش‌ها را پیدا می‌کنند.

پورآذری درباره شکل و شیوه اجرای نمایش «سال ثانیه» در شهرهای مختلف ایران، توضیح داد: ما باید همه وسایل اجرای‌مان را پرتابل کنیم زیرا نمایش «سال ثانیه» را نمی‌توان در داخل سالن اجرا کرد بلکه باید برای آن فضای اجرا ایجاد کنیم.

سرپرست گروه تئاتر «پاپتی‌ها» با اشاره به انجام مقدمات اولیه برای رایزنی‌ها و ایجاد شرایط اجرای نمایش «سال ثانیه» در شهرهای مختلف ایران، درباره حمایتی که این نمایش برای اجرا در شهرهای دیگر نیازمند است، یادآور شد: نمایش «سال ثانیه» از جنس کارهایی است که اگر حمایت مالی و معنوی از آن نباشد، شکست می‌خورد.

وی افزود: البته باید در ابتدا برنامه ریزی‌ها برای اجرای نمایش «سال ثانیه» در شهرهای مختلف ایران به سرانجام و قطعیت برسد و بعد از آن فعالیت برای جذب حمایت مادی و معنوی انجام شود.


اخبار تئاتر:

فروش چمدان به مرز 80 میلیون تومان رسید

«مالی سویینی» از امروز روی صحنه می‌رود

نمایش «در خواب دیگران» به حسن فتحی تقدیم شد

کوهستانی «ایوانف» را به پرتغال می‌رود

اجراهای تئاتر «متاستاز» به پایان رسید

معاون رییس جمهور به تماشای «دیوان غربی - شرقی» نشست

«حکایت فین به روایت جن جین» دوباره اجرا می‌شود

جلسه نقد و بررسی نمایش"کوپن" برگزار می‌شود

بلیت نیم بهای نمایش "چمدان" برای دانشجویان

نعیمی « B5-6 » را افتتاح می‌کند

"سعید داخ" راوی "مهراوه عشق" شد

«جنی» تا 15 اسفند تمدید شد

«باد شیشه را می‌لرزاند» در تماشاخانه مستقل تهران روی صحنه رفت

یک بازیگر جوان تئاتر درگذشت

"در خواب دیگران" به دانشجویان تخفیف می‌دهد

کارناوال جهانی عروسکی لهستان فراخوان داد

کارگاه نمایشنامه خوانی کیومرث مرادی در آمریکا

هوتن شکیبا و ستاره پسیانی به قشقایی می‌روند

اعضای هیات مدیره کانون نمایشنامه‌نویسان مشخص شدند

آخرین مهلت ارسال فیلم آثار بخش اول جشنواره تئاتر تجربه