نمایش­نامه­ «مرگ در پاییز» با حمایت موسسه­ فرهنگی هنری مکتب تهران در دومین جلسه­ نخستین دوره­ جشنواره ­نمایش­نامه­‌خوانی آثار اکبر رادی بررسی می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر: دومین جلسه­ نخستین دوره­ جشنواره­ نمایش­نامه‌خوانی آثار اکبر رادی با اجرای نمایش­نامه­‌خوانی «مرگ در پاییز» به کارگردانی زهرا صدری ساعت 17 روز سه­‌شنبه 18 اسفند­ماه 94 در سالن تئاتر موسسه­ مکتب تهران برگزار می‌شود.

در این نمایشنامه­‌خوانی سارا راست­گو (گل خانم)، زهرا صدری (ملوک)، حامد پیراسته ( مشدیآقاجان ، گرمک)، کسرا عقلی ­مقدم ( میرزاجان) و شایان رجبی (­ابی) نقش­‌خوانی می­‌کنند و طراح لباس، طراح گریم و انتخاب موسیقی آن را زهرا صدری و پخش موسیقی و اجرای نور این اثر را ساسان علی­پور بر عهده دارند. همچنین صادق فرزانه طراح پوستر و بروشور و زینب راد عکاس و فیلمبردار آن هستند.

این گزارش در ادامه می ‌افزاید: «پس از نمایش­نامه‌خوانی این اثر که در بخش مسابقه­ این جشنواره اجرا می‌‌شود، جلسه­ گفت‌­وگو درباره­ نمایش­نامه ­ «مرگ در پاییز» با حضور بهزاد صدیقی (نمایش­نامه‌نویس، پژوهشگر و مدرس تئاتر) و رسول نظرزاده (منتقد و پژوهش­گر تئاتر) به مدت 45 دقیقه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایش­نامه‌خوانی می‌­توانند نیم ساعت قبل از اجرا با تهیه و خرید بلیت از گیشه­ مکتب تهران در تاریخ یادشده به نشانی خیابان کریم‌خان، خیابان شهید عضدی(آبان جنوبی)، کوچه‌ کیوان، شماره‌ ۸ مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش، هدف از برگزاری جشنواره­ نمایش­نامه‌خوانی آثار اکبر رادی که در دو بخش مسابقه و مهمان برگزار می‌شود، اجرای آثار این نمایش­­نامه‌نویس گران­قدر با روی­کردهای نوین اجرایی توسط کارگردان­‌های نسل جوان و کارگردان­­‌های ­صاحب ­نام و باتجربه است تا آثار این نمایش­نامه‌­نویس چیره ­دست برای تمامی اقشار و نسل جدی تماشاگران و کارگردانان و گروه­‌های جوان و دانشجویی به اجرا درآید.

جلسات نمایش­نامه­‌خوانی این جشنواره سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ساعت 17 توسط موسسه­ فرهنگی هنری بنیاد استاد اکبر رادی و با حمایت موسسه ­ فرهنگی هنری مکتب تهران در سالن تئاتر این موسسه برگزار می‌شود.


اخبار تئاتر:

جشن کانون کارگردانان در هفته تئاتر برگزار می‌شود

«رقص مرگ،بی لالا» پنج شب تمدید شد

پرفورمنس «مخاطب خاص» در تماشاخانه باران

علی سرابی و نوید محمد زاده هم‌ بازی شدند

تور تئاتر «سال ثانیه» در سال 95

دلیل انصراف «خشم اژدها» از ادامه اجراهای خود

انتشار اولین «پاراگراف» برای هنرهای نمایشی

نادر برهانی مرند: به‌جز تخفیف دانشجویی با هر تخفیفی در تئاتر مخالفم

نمایش‌های نوروزی تماشاخانه سنگلج مشخص شد‎

زمان اجرای عمومی "اودیسه" مشخص شد

یک تئاتر دیگر از کوهستانی به آلمان دعوت شد

حسن معجونی به خانه عروسک می‌رود

چرا تلویزیون، تئاتر دوست ندارد؟

فراخوان چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان

رضا حداد به تعطیلی سالن اجرای تئاترش اعتراض کرد

بازگشت فرهاد اصلانی به تئاتر پس از 9 سال

محمد مساوات «یافت‌آباد» را در ایرانشهر اجرا می‌کند

اجرای «اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» با فرهاد قائمیان در تئاتر شهر

اجرای یک تئاتر بر روی دریا

«دوازده مرد خشمگین» در تئاتر مولوی

جزئیات سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تئاتر

همکاری فستیوال زوریخ با جشنواره تئاتر دانشگاهی