کارگردان نمایش «ناگهان پیت حلبی» با اشاره به اجرای مجدد این اثر نمایشی از ۱۵ فروردین ماه ۹۵ درباره تغییراتی که در کار به وجود آمده صحبت کرد.

 

سایت خبری تئاتر: کوروش سلیمانی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره اجرای مجدد نمایش «ناگهان پیت حلبی» گفت: نمایش «ناگهان پیت حلبی» بعد از اینکه در دی و بهمن ۹۳ تنها به مدت سه هفته در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران به صحنه رفت و با استقبال خوب و تصاعدی از طرف مخاطبان و هنرمندان تئاتر روبرو شد با تصمیم گروه قرار است در سالن دیگری مجددا به صحنه برود.

وی ادامه داد: مضمون این نمایش درباره معضلات اخلاقی و فرهنگی جامعه است و ویژگی های کمدی هم دارد که باعث می شود در جذب مخاطب موفق عمل کند به همین دلیل در نهایت قرار شد نمایش از ۱۵ فروردین تا ۱۷ اردیبهشت ۹۵ در تماشاخانه سنگلج به صحنه برود. اجرا در تماشاخانه سنگلج تناسب خوبی با نمایش ما دارد از این جهت که نمایش «ناگهان پیت حلبی» در جایگاه نمایش های ایرانی قرار می گیرد و در ارتباط با فرهنگ سرزمین خودمان است و دغدغه عوامل نمایش نیز دغدغه ای فرهنگی و تلاش برای پرداختن به مسایل ایرانی است.

سلیمانی درباره تغییراتی که نمایش نسبت به اجرای قبلی داشته است، توضیح داد: در اجرای جدید برخی از بازیگران و عوامل به دلیل مشغله کاری نتوانستند در نمایش حضور داشته باشند. علی عامل هاشمی و سینا کرمی نتوانستند به عنوان بازیگر در کنار ما باشند و به جای آنها دو بازیگر خوب دیگر رامین سیاردشتی و محمدرضا آزادفرد جایگزین شدند. کار از لحاظ اجرایی هم تغییراتی کرده است چون در اجرای قبلی ما در سالنی بلک باکس اجرا رفتیم اما تماشاخانه سنگلج با سالنی قاب عکسی روبرو هستیم بنابراین به لحاظ میزانسن تغییراتی در کار به وجود آمده است.

بازیگر «اتوبوس شب» در پایان درباره طراحی صحنه نمایش نیز بیان کرد: از ابتدا ایده کمینه گرایی را در اجرای دکور نمایش مورد توجه قرار دادیم به همین جهت تلاشمان این بود که سراغ دکور شلوغ نرویم تا صحنه پردازی بتواند در حداقل زمان با مخاطب ارتباط برقرار کند. در حال حاضر با وجودی که نزدیک ایام نوروز و عید است اما به شدت مشغول تمرین هستیم تا با همه توانمان نمایش «ناگهان پیت حلبی» را به صحنه ببریم و اجرایی بهتر از قبلی به مخاطبان ارایه کنیم.

«ناگهان پیت حلبی» یک کمدی اجتماعی است که با زبانی موزون و آهنگین سفر فانتزی و تخیلی امیرکبیر به دنیای امروز را روایت می‌کند. در این نمایش کوروش سلیمانی پس از ۱۷ سال با هم‌دانشکده‌ای‌های سابق خود همکاری کرده است.

وحید آقاپور، رامین سیار دشتی، مسیح کاظمی، محمد طیب طاهر، ارسطو خوش‌رزم، محمدرضا آزادفرد در نمایش «ناگهان پیت حلبی» ایفای نقش می‌کنند.


اخبار تئاتر:

اجرای 43 نمایش در فروردین 1395 قطعی شد

توضیح بازرس کانون نمایشنامه­‌نویسان خانه­ تئاتر ایران

ادامه رپرتوآر تئاترهای دانشگاهی تا اردیبهشت‌ ۹۵

معرفی پنج نمایش رادیویی جشنواره تئا‌تر دانشگاهی

فستیوال «بدن و حرکت» در خانه نمایش دا به پایان رسید

«مالی سویینی» سه اجرایی شد

اجرای «یک دقیقه سکوت» یعقوبی در کانادا

مکان اجرای «بیوه‌های غمگین...» تغییر کرد

اردشیر صالح‌پور جشنواره تئاتر بلگراد را داوری می‌کند

آمار تماشاگران آخرین آثار تماشاخانه ایرانشهر

فراخوان دومین «هفته تئاتر دانشگاهی» توسط تئاتر باران منتشر شد

سینمایی‌ها و تئاتری‌هایی که دیگر در میان ما نیستند

«مراسم قطع دست در اسپوکن» تا تا 25 اسفندماه تمدید شد

اجراهای تئاترشهر از هشتم فروردین آغاز می‌شود

آمار تماشاگران تئاتر در نیمه اول ماه اسفند

مسعود دلخواه با «بیگانه» آلبر کامو در تئاترشهر

«تن‌ آهنگ» خاسب به سازمان ملل می‌رود

همکاری تئاتری ایران و صربستان

مرحله‌ اول انتخاب متون جشنواره‌ تهران - مبارک انجام شد + اسامی

آقاخانی از نقش "مولانا" انصراف داد حاتمی جایگزین شد

«میکرو تئاتر» از زبان حسن معجونی