نمایش «دپوتات» با کارگردانی اتابک نادری و دراماتورژی محمد نادری از ۲۱ فروردین‌ماه سال جاری در تالار ایوان شمس روی صحنه می‌رود.

 

سایت خبری تئاتر: نادری درباره فعالیت‌های تئاتری خود در سال ۹۵ گفت: بعد از وقفه‌ای ۱۹ ساله مجددا اقدام به کارگردانی تئاتر کرده‌ام. سال ۷۵ آخرین باری بود که کارگردانی تئاتر را تجربه کردم و بعد از آن به دلیل درگیر شدن در فعالیت‌های اداری و مدیریتی تئاتر دیگر فرصت کارگردانی تئاتر را نداشتم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشغول تمرین نمایش «دپوتات» هستیم که با نام اصلی «به دنبال دروغگو» توسط دیمیتری پسات‌هاس که نمایشنامه نویسی یونانی است، نوشته شده است. این نمایشنامه توسط کریم عظیمی ترجمه شده و ما برداشتی از متن داشتیم که با نام «دپوتات» اجرا می‌شود.

نادری با اشاره به دراماتورژی اثر توسط محمد نادری، درباره گروه بازیگر و عوامل نمایش نیز گفت: ماه‌چهره خلیلی، پندار اکبری، سامان دارابی، بهنام شرفی، سوسن پرور، یاشار نادری، قاسم روشنایی و خودم بازیگران این اثر نمایشی هستیم. داریوش پیرو هم به عنوان مشاور هنری و طراح صحنه «دپوتات» حضور دارد.

وی درباره دلایل حضور نداشتن محمد نادری به عنوان یکی از بازیگران این اثر نمایشی، یادآور شد: دوست داشتم که محمد نادری در این نمایش بازی کند ولی به خاطر اینکه فیلمبرداری برنامه «دورهمی» با تمرین ما همزمان بود، نتوانست در نمایش ما حضور داشته باشد.

نادری با بیان اینکه نمایش «دپوتات» فضایی طنر دارد، توضیح داد: سعی کردیم که نمایش «دپوتات» یک کمدی مبتنی بر موقعیت باشد و به سمت کمدی کلامی نرفتیم.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره دلیل همزمانی کارگردانی و بازیگری در نمایش «دپوتات» اظهار کرد: خیلی سخت است که در تئاتر همزمان بازی و کارگردانی کرد و من از این روند خوشم نمی‌آید اما از آنجایی که قرار بود نقش مورد نظر را در نمایش «دپوتات»، نادر فلاح بازی کند ولی درگیر حضور در یک پروژه تصویری شد، ناچار شدم که به عنوان بازیگر نیز در کار حضور داشته باشم.

نادری درباره زمان اجرای عمومی نمایش «دپوتات» نیز افزود: ما از ۲۱ فروردین‌ماه تا آخر اردیبهشت‌ماه سال جاری نمایش «دپوتات» را در قالب اجرای عمومی به صحنه می‌بریم.



اخبار تئاتر:

اجرای 43 نمایش در فروردین 1395 قطعی شد

توضیح بازرس کانون نمایشنامه­‌نویسان خانه­ تئاتر ایران

ادامه رپرتوآر تئاترهای دانشگاهی تا اردیبهشت‌ ۹۵

معرفی پنج نمایش رادیویی جشنواره تئا‌تر دانشگاهی

فستیوال «بدن و حرکت» در خانه نمایش دا به پایان رسید

«مالی سویینی» سه اجرایی شد

اجرای «یک دقیقه سکوت» یعقوبی در کانادا

مکان اجرای «بیوه‌های غمگین...» تغییر کرد

اردشیر صالح‌پور جشنواره تئاتر بلگراد را داوری می‌کند

آمار تماشاگران آخرین آثار تماشاخانه ایرانشهر

فراخوان دومین «هفته تئاتر دانشگاهی» توسط تئاتر باران منتشر شد

سینمایی‌ها و تئاتری‌هایی که دیگر در میان ما نیستند

«مراسم قطع دست در اسپوکن» تا تا 25 اسفندماه تمدید شد

اجراهای تئاترشهر از هشتم فروردین آغاز می‌شود

آمار تماشاگران تئاتر در نیمه اول ماه اسفند

مسعود دلخواه با «بیگانه» آلبر کامو در تئاترشهر

«تن‌ آهنگ» خاسب به سازمان ملل می‌رود

همکاری تئاتری ایران و صربستان

مرحله‌ اول انتخاب متون جشنواره‌ تهران - مبارک انجام شد + اسامی

آقاخانی از نقش "مولانا" انصراف داد حاتمی جایگزین شد

«میکرو تئاتر» از زبان حسن معجونی