مدیر تالار مولوی با اشاره به برگزاری هفته پژوهشی - اجرایی «پرفورمنس ایرانی» در اواخر فروردین‌ماه، اعلام کرد که ۲ استاد از دانشگاه پاریس ۱۰ در این هفته کارگاه‌ آموزشی برگزار می‌کنند.

 

سایت خبری تئاتر از مهر: امیرحسین حریری درباره فعالیت‌های تالار مولوی در فصل بهار ۹۵  گفت: برنامه ریزی تالار مولوی در فصل بهار سال جدید مشخص شده و ما در فروردین‌ماه به مدت ۱۶ شب میزبان نمایش «هویت پروانه‌های مرده» از آثار برگزیده هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران هستیم.

مدیر تالار مولوی افزود: اواخر فروردین‌ماه نیز در این مجموعه تئاتری، هفته پژوهشی - اجرایی «پرفورمنس ایرانی» را با همکاری تماشاخانه فانوس و پژوهشکده هنر و اجرای دانشگاه «پاریس ۱۰» برگزار می‌کنیم. در هفته پژوهشی - اجرایی، ۲ استاد از دانشگاه «پاریس ۱۰» به برگزاری کارگاه‌های آموزشی خواهند پرداخت.

وی درباره شرایط حضور علاقه‌مندان در این کارگاه‌های آموزشی اظهار کرد: در قالب نشستی رسانه‌ای جزییات برگزاری این کارگاه‌ها اعلام خواهد شد ولی تسهیلات ویژه‌ای برای حضور عموم دانشجویان تئاتر در این کارگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

حریری درباره دیگر فعالیت‌های بین‌المللی تالار مولوی در سال ۹۵، یادآور شد: بخش بین‌الملل مرکز تئاتر مولوی فعال است و یکی از برنامه‌هایمان این است که مراودات علمی و بیناعلمی با مراکز آکادمیک و تخصصی سایر کشورهای جهان داشته باشد. قصدمان این است که علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی نظیر سمینارها و نشست‌ها، زمینه تولید مشترک با کشورهای دیگر و همچنین بستر حضور گروه‌های تئاتر دانشگاهی ایران در کشورهای دیگر را فراهم کنیم.

مدیر تالار مولوی میزبانی این مجموعه تئاتری از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران را به عنوان دیگر برنامه تالار مولوی در بهار ۹۵ اعلام کرد و گفت: قرار است نتایج ارزیابی فراخوان ارائه شده برای اجراهای عمومی تالار مولوی را در فروردین‌ماه اعلام کنیم و بعد از پایان فصل بهار، برنامه اجراهای پذیرفته شده در این مجموعه آغاز خواهد شد.



اخبار تئاتر:

مهلت ارسال طرح و متن به دو بخش جشنواره تئاتر رضوی تمدید شد

فخر الدین صدیق شریف زنگ آغاز نمایش "فصل بهارنارنج" را می‌زند

نمایش "اودیسه " پنجشنبه و جمعه دو نوبت اجرا می‌شود

«انگشتری ژنرال ماسیاس» از 20 فروردین در سالن ارغنون

دلیل انصراف خیرالله تقیانی‌ پور از اجرا در ایرانشهر

انصراف بهنوش بختیاری از بازی در یک تئاتر

«هویت پروانه‌های مرده» در تالار مولوی روی صحنه می‌رود

اتابک نادری «دپوتات» را در تالار ایوان شمس روی صحنه می‌برد

معرفی هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی

برترین‌های تئاتر کودک و نوجوان انتخاب شدند

پیام مدیر کل هنرهای نمایشی به مناسبت روز جهانی تئاتر

باستان شناسان به دنبال جمجمه شکسپیر

پرفروش‌ترین نمایش‌های تئاتر شهر در سال 94

فراخوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی نمایش‌های آیینی و سنتی