سهیل ملکی می‌گوید؛ نمایش ˝اعترافاتی برای زنان˝ با موضوع محوری توجه به حقوق زنان به نوعی طنز اجتماعی و فانتزی است.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش "اعترافاتی درباره زنان" نوشته محمد امیر یاراحمدی به کارگردانی سهیل ملکی با بازی بازیگرانی همچون سارا لاهوت، میترا ثاراللهی، ساناز نام دوست، اکرم حکم آبادی، نسرین بذرافشان و نیما اسفندیاری از اوایل اردیبهشت ماه در سالن فنی زاده روی صحنه می رود.

سهیل ملکی در رابطه با دلیل انتخاب این متن به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: مباحثی که در نمایشنامه "اعترافاتی درباره زنان" مطرح می‌شود در واقع به نوعی جزء دغدغه‌های شخصی من است و از سوی دیگر این نمایشنامه متنی کاملا ایرانی است، بنابراین تصمیم گرفتم یک نمایشنامه خوب ایرانی را به صحنه ببرم.

او با این توضیح که توجه به حقوق زنان موضوع محوری این نمایشنامه است و به نوعی طنز اجتماعی و فانتزی است، افزود: داستان نمایش درباره مرد روزنامه نگاری است که به شکلی اتفاقی مسئول ستون دفاع از حقوق زنان در یک روزنامه می‌شود در حالی که هیچ آشنایی با این موضوع ندارد و از سویی دیگر در زندگی شخصی خود به شدت دچار زن هراسی است، چراکه او دارای مادری دیکتاتور است و همواره همه مسائل زندگی از سوی مادر به او دیکته شده است. این در حالی است که این مرد باید از آزادی‌های فردی و اتفاقات فمنیستی صحبت کند. این تقابل باعث به وجود آمدن یک سری اتفاقات طنزآمیز برای این مرد می‌شود که نهایت به اعترافاتی درباره زنان می انجامد.

این کارگردان تئاتر در رابطه با میزان وفاداری به متن نمایشنامه در اجرا، خاطرنشان کرد: این متن به شهادت نویسنده یک متن بازیگر محور است به این معنی که می‌توان برای کاراکترهایی که در این متن وجود دارد به گونه‌های مختلف تیپ‌سازی کرد. اما ما برای اجرای این نمایش دخل و تصوری در متن انجام ندادیم جز اینکه برای جذاب‌تر کردن این نمایش کمی از شوخی‌های امروزی به طوری که اثر به سمت تئاتر آزاد کشیده نشود استفاده کردیم.

ملکی همچنین در رابطه با شیوه اجرای این نمایش متذکر شد: تصمیم داریم این نمایشنامه را که متنی رئال است به شکلی متناسب با شیوه های فرهنگی جا افتاده در جامعه ایرانی اجرا کنیم و به طور کلی یک نمایش کاملا ایرانی را به صحنه ببریم.


اخبار تئاتر:

مهلت ارسال طرح و متن به دو بخش جشنواره تئاتر رضوی تمدید شد

فخر الدین صدیق شریف زنگ آغاز نمایش "فصل بهارنارنج" را می‌زند

نمایش "اودیسه " پنجشنبه و جمعه دو نوبت اجرا می‌شود

«انگشتری ژنرال ماسیاس» از 20 فروردین در سالن ارغنون

دلیل انصراف خیرالله تقیانی‌ پور از اجرا در ایرانشهر

انصراف بهنوش بختیاری از بازی در یک تئاتر

«هویت پروانه‌های مرده» در تالار مولوی روی صحنه می‌رود

اتابک نادری «دپوتات» را در تالار ایوان شمس روی صحنه می‌برد

معرفی هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی

برترین‌های تئاتر کودک و نوجوان انتخاب شدند

پیام مدیر کل هنرهای نمایشی به مناسبت روز جهانی تئاتر

باستان شناسان به دنبال جمجمه شکسپیر

پرفروش‌ترین نمایش‌های تئاتر شهر در سال 94

فراخوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی نمایش‌های آیینی و سنتی