مانا استاد محمد از برگزاری رپرتوآر نمایشنامه خوانی آثار زنده‌یاد استاد محمد همزمان با سالمرگ این هنرمند فقید تئاتر و انتشار کلیه آثار وی، به عنوان برخی برنامه‌های بنیاد استاد محمد اشاره کرد.

 

سایت خبری تئاتر از مهر: مانا استادمحمد درباره برنامه‌های مدنظر بنیاد محمود استادمحمد در سال ۹۵  گفت: قصد داریم همزمان با سالمرگ زنده‌یاد استادمحمد، رپرتوآر نمایشنامه‌خوانی آثار وی را برگزار کنیم و قرار است فراخوان این رپرتوآر به زودی در جلسه‌ای مشورتی که با حضور هیأت داوران اولین دوره جایزه ادبیات نمایشی بنیاد استادمحمد برگزار می‌شود، منتشر شود.

وی ادامه داد: با نشر چشمه به توافق رسیده‌ایم و قرار است قراردادی منتعقد شود تا در آبان‌ماه و همزمان با سالروز تولد محمود استادمحمد، کلیه آثار چاپ شده و چاپ نشده او توسط این انتشارات چاپ و عرضه شوند.

عضو هیأت مؤسس بنیاد استادمحمد درباره برگزاری دومین دوره جایزه ادبیات نمایشی این بنیاد، اظهار کرد: دومین دوره این جایزه امسال همزمان با سالروز تولد محمود استادمحمد در آبان‌ماه برگزار می‌شود. سال گذشته اولین دوره جایزه به دلیل همزمانی سالروز تولد زنده‌یاد استادمحمد با ایام سوگواری ماه محرم در دی‌ماه برگزار شد.

مانا استادمحمد در پایان یادآور شد: با مشورت‌هایی که با دوستان و هنرمندان مختلف داشتیم، اصلاحاتی برای برگزاری دومین دوره جایزه ادبیات نمایشی بنیاد استادمحمد در نظر گرفته شده که بدون شک این اصلاحات و تغییرات لحاظ و فراخوان دوره دوم جایزه نیز منتشر خواهد شد.



اخبار تئاتر:

مهلت ارسال طرح و متن به دو بخش جشنواره تئاتر رضوی تمدید شد

فخر الدین صدیق شریف زنگ آغاز نمایش "فصل بهارنارنج" را می‌زند

نمایش "اودیسه " پنجشنبه و جمعه دو نوبت اجرا می‌شود

«انگشتری ژنرال ماسیاس» از 20 فروردین در سالن ارغنون

دلیل انصراف خیرالله تقیانی‌ پور از اجرا در ایرانشهر

انصراف بهنوش بختیاری از بازی در یک تئاتر

«هویت پروانه‌های مرده» در تالار مولوی روی صحنه می‌رود

اتابک نادری «دپوتات» را در تالار ایوان شمس روی صحنه می‌برد

معرفی هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی

برترین‌های تئاتر کودک و نوجوان انتخاب شدند

پیام مدیر کل هنرهای نمایشی به مناسبت روز جهانی تئاتر

باستان شناسان به دنبال جمجمه شکسپیر

پرفروش‌ترین نمایش‌های تئاتر شهر در سال 94

فراخوان مسابقه نمایشنامه‌نویسی نمایش‌های آیینی و سنتی