حمید لبخنده که مسئولیت اداره آموزشگاه حمید سمندریان را برعهده دارد، گفت: دوره جدید کلاس‌های این آموزشگاه همزمان با تولد حمید سمندریان (9 اردیبهشت ماه ) برگزار می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر: حمید لبخنده درباره وضعیت فعلی آموزشگاه حمید سمندریان توضیح داد: مشغول ثبت‌نام هنرجویان برای ترم جدید هستیم. براساس مکانیزم اینجا، دو ترم مقدماتی و یک ترم پیشرفته داریم که ترم مقدماتی همزمان با تولد استاد برگزار می‌شود.

وی درباره برگزاری مراسم سالروز تولد حمید سمندریان که طی سه سال گذشته از سوی آکادمی سمندریان برگزارشده بود، توضیح داد: این مراسم هم روز 24 اردیبهشت برگزار می‌شود، هرچند امسال خانم هما روستا همسر استاد سمندریان در بین ما نیست اما همواره جزو خواسته‌ها و وصیت ایشان پایداری آکادمی سمندریان بود و در همین راستا مقدماتی هم فراهم آورده بود.

لبخنده یادآور شد: آکادمی سمندریان طی سه سال گذشته به خواست خانم روستا و با همت آقای رسول صادقی جشنی را برگزار کرد و براساس اساسنامه این آکادمی، هر سال به دو نفر از برگزیدگان تئاتر که راه و روش استاد سمندریان را پیگیری کرده‌اند نشان ویژه این هنرمند اهدا شده است.

این هنرمند تئاتر و تلویزیون خاطرنشان کرد: براساس وصیت خانم روستا خود را موظف به ادامه کار آکادمی می‌دانیم و این چنین است که در جلسه‌ای که هفته جاری برگزار شد، مقرر شد روز 24 اردیبهشت ماه جشن تولد استاد سمندریان از سوی آکادمی ایشان برگزار شود. در حال حاضر نیز نظرات داوران جمع آوری شده و در آخرین جلسه‌ای که برگزار خواهیم کرد، دو تن از هنرمندان را هم معرفی خواهیم کرد.

حمید لبخنده در پایان از تغییراتی در جشن امسال خبر داد و به ایسنا گفت: تلاش می‌کنیم این مراسم را شبیه به زمانی برگزار کنیم که خود خانم روستا حضور داشت، هرچند امسال جای ایشان بسیار خالی است.

حمید سمندریان و هما روستا زوج هنرمند تئاتر بودند که پس از درگذشت سمندریان در سال 90 همسرش هما روستا آکادمی سمندریان را با حضور تعدادی از ‌ هنرمندان تئاتر پایه ریزی کرد.

این آکادمی در سه سال گذشته، همزمان با روز تولد حمید سمندریان در اردیبهشت ماه، مراسمی را به انگیزه این روز برگزار کرده و طی آن نشان حمید سمندریان را به دو تن از هنرمندان تئاتر اهدا کرده است.


اخبار تئاتر:

ثبت‌نام در هفته تئاتر دانشگاهی باران تمدید شد

فراخوان مسابقه تئاتر «بيوه‌هاى غمگين سالار جنگ»

برنامه‌های بنیاد استاد محمد در سال 95

گزارش تصویری نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» کارگردان امیر دژاکام - شماره 2

وزیر ارشاد سال 95 را هم «سال تئاتر» نامید

نمایش ˝اعترافاتی برای زنان˝ به سالن فنی زاده می رود

علی سرابی و کارگاه بازیگری «ساخت و ساز نقش»

بهار تهران با 82 نمایش صحنه‌ای

گزارش تصویری نمایش «استثنا و قاعده» کارگردان سعید میرزایی و علیرضا محبت

رایزن فرهنگی ایتالیا به تماشای «حساب پرداخت نمیشه» نشست

تور اروپایی تئاتر «شنیدن» آغاز می‌شود

گزارش تصویری نمایش «مرگ طبلیه که یه بند صداش بلنده» کارگردان پویان درزی

«مرگ » وودی آلن در تماشاخانه بازیگاه

زهرا صبری نمایش عروسکی «شاه لیر» را آماده می‌کند

بازی مهناز افشار و نوید محمدزاده در یک تئاتر

کارگاه تئاتر محمد چرمشیر و فرهاد مهندس‌پور برپا می‌شود

گفتگو با کارگردانی که از شعر به تئاتر رسید

فراخوان پذیرش آثار در تماشاخانه «همای سعادت» منتشر شد