یک کارگردان تئاتر با بیان اینکه اکثر آثار روی صحنه تئاتر با رانت به این مرحله رسیده‌اند گفت: هیچ قاعده و قانون مشخصی برای اجرای عمومی آثار در تئاتر شهر وجود ندارد و همواره مسئولان نبود سالن را به عنوان بهانه مطرح می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: عباس اقسامی گفت: نمایش رقصیدن در تاریکی نوشته میلاد اکبرنژاد را برای حضور در بحث چشم‌انداز سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آماده می‌کنیم اما هنوز نمایش (تردید نکن ...) نوشته سعید هاشمی‌پور که در بخش چشم‌انداز سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر اجرا کردیم را نتوانستیم به اجرای عمومی برسانیم.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم را از مرکز هنرهای نمایشی و تئاتر شهر انجام دادیم گفت: نمی‌دانم به چه دلیل به ما اجرای عمومی نمی‌دهند می‌گویند سالن نداریم در حالی که این نمایش با هزینه بیت‌المال تولید شده اما مرکز هنرهای نمایشی استفاده‌ای از آن نمی‌برند. در واقع استفاده بیت‌المال را گروه‌های خارجی می‌برند که برای اجرا به ایران می‌آیند در صورتی که اولویت با مخاطب و نمایش ایرانی  است ولی متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

اقسامی ادامه داد: مسئولین همواره بهانه می‌آورند که تقاضاها زیاد است و سالن کم اما به نظر من عدم برنامه‌ریزی درست از سوی مرکز هنرهای نمایشی و سالن‌های زیرمجموعه آنها این شرایط را به وجود آورده همچنین هیچ قاعده مشخصی برای اجرای عمومی نمایش‌ها در تئاتر شهر وجود ندارد.

به اعتقاد بنده رانت عامل اصلی این اتفاقات است و اکثر آثار روی صحنه توسط رانت اجرا می‌شود زیر کارهایی هستند که نمی‌دانیم بر چه اساس و چه معیاری روی صحنه رفتند.

وی با انتقاد از شیوه مدیریت مسئولان گفت: مسئولان انتظار دارند پشت در اتاق آنها سمج شوید تا اجرا بگیرید و متأسفانه خیلی‌ها به این شکل اجرا می‌گیرند.

در پی‌گیری‌هایی برای اجرای عمومی انجام دادم به من گفتند تو کم پیگیری می‌کنی و کم به سراغ اجرای عمومی اثرت می‌آیی.

این کارگردان تئاتر در خصوص نمایش رقصیدن در تاریکی نیز گفت: این نمایش یک درام اجتماعی خانوادگی است که بحران‌ها و معضلاتی که در زندگی زناشویی وجود دارد را نشان می‌دهد و می‌گوید که این معضلات بنیان خانواده را سست می‌کند از طرف دیگر عنوان می‌کند که این بحران‌ها به دست خانواده‌ها شکل گرفته و می‌تواند تا برطرف شود. در نمایش رقصیدن در تاریکی مهدی حاجیان، مارال فرجاد، الهام ثامنی و چند بازیگر دیگر حضور داشتند.