نرگس آبیار کارگردان سینمای کشورمان نمایش "فصل بهار نارنج "را بسیار تاثیر گذار و غریب توصیف کردو گفت : در این نمایش انرژی غریبی وجود دارد و بازیگران به خوبی این حس را به تماشاگران انتقال می دهند ..

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: نرگس آبیار کارگردان سینما و فرشاد منظوفی نیا کارگردان تئاتر روز سه شنبه 24 فروردین ماه با حضور در خانه نمایش اداره تئاتر به تماشای  نمایش "فصل بهار نارنج" به کارگردانی غلامرضا عربی نشستند.

آبیار پس از تماشای نمایش گفت:  نمایش "فصل بهار نارنج " فضایِ غریبی دارد ، به  هر حال چون بازیگران نمایش روشن دل و نابینا هستندو اینکه آنها  با تمام وجود  و با احساس خود بازی می کنند،  حس و حال نمایش به خوبی به مخاطب انتقال داده می شود . در هر صوت بازی کردن با این شرایط بسیار سخت است، چون نشان دادن اکت های واقعی و ارتباط بین بازیگران در تئاتر خیلی مهم است ،که این بچه ها به خوبی آن را اجرا کردندو خلأیی در اجرایی آنها دیده نمی شود.

وی در ادامه گفت، من در کارهای مستند ی که ساخته ام با بازیگران معلول ذهنی کار کرده ام ، اما هنوز این افتخار نصیبم نشده که در مقام کارگردان با بچه های نابینا کار کنم ، به نظرم کار کردن و بازی گرفتن  از بچه های نابینا یه خصوص در نمایش خیلی سخت ولذت بخش است ،و خوشبختانه کارگردان  این نمایش در این امر موفق بوده، چون  بازیگران به خوبی توانستند میزانسن ها را اجرا کنند و از همه مهمتر من امشب شاهد بازی های فوق العاده یی بودم مخصوصا دوتا از نقش ها با اینکه کوتاه هستند اما بازیگران به خوبی آنها را ایفا می کنند. قصه ی نمایشنامه خوب است و دیالوگها  نیز به خوبی فضای دهه ی شصت را برای ما زنده می کنند. البته ضعف هایی هم وجود دارد مثلا شاید اگر روی لحن ها بیشتر کارمی شد خیلی بهتر بود،  اما روی هم رفته کار موفق و قابل قبول است.

آبیار در پایان گفت :  یکی از تاثیر گذار ترین لحظه های نمایش انتهای کار است ، وقتی بازیگران نیم ماسک های خود را بر می دارند در تماشاگر تاثیر عمیقی  می گذارد. در کل این نمایش انرژی غریبی دارد وبه خوبی  هم توانسته این احساس و انرژی  را به مخاطبان خود انتقال دهد.امیدوارم در آینده شاهد اجرای های بیشتر و بهتری از این گروه باشیم..

ندا سلیمانی، علی بلبلی، مریم دیهیم‌بخت، حجت‌الله سنگانه، بابک محمدزاده، محسن رستمی، حمیدرضا کیانی‌خواه و شیما شوری در این نمایش ایفای نقش می‌کنند که همه از هنرمندان نابینای کشور هستند.

«فصل بهار نارنج» به نویسندگی محمود ناظری و کارگردانی غلامرضا عربی تا نیمه اردیبهشت‌ماه هر روز غیر از شنبه‌ها، ساعت 19 در خانه نمایش به روی صحنه است.


اخبار تئاتر:

ثبت‌نام در هفته تئاتر دانشگاهی باران تمدید شد

فراخوان مسابقه تئاتر «بيوه‌هاى غمگين سالار جنگ»

برنامه‌های بنیاد استاد محمد در سال 95

گزارش تصویری نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» کارگردان امیر دژاکام - شماره 2

وزیر ارشاد سال 95 را هم «سال تئاتر» نامید

نمایش ˝اعترافاتی برای زنان˝ به سالن فنی زاده می رود

علی سرابی و کارگاه بازیگری «ساخت و ساز نقش»

بهار تهران با 82 نمایش صحنه‌ای

گزارش تصویری نمایش «استثنا و قاعده» کارگردان سعید میرزایی و علیرضا محبت

رایزن فرهنگی ایتالیا به تماشای «حساب پرداخت نمیشه» نشست

تور اروپایی تئاتر «شنیدن» آغاز می‌شود

گزارش تصویری نمایش «مرگ طبلیه که یه بند صداش بلنده» کارگردان پویان درزی

«مرگ » وودی آلن در تماشاخانه بازیگاه

زهرا صبری نمایش عروسکی «شاه لیر» را آماده می‌کند

بازی مهناز افشار و نوید محمدزاده در یک تئاتر

کارگاه تئاتر محمد چرمشیر و فرهاد مهندس‌پور برپا می‌شود

گفتگو با کارگردانی که از شعر به تئاتر رسید

فراخوان پذیرش آثار در تماشاخانه «همای سعادت» منتشر شد