محمدرضا رهبری تمرینات اثر جدید خود را شروع کرده است و نمایشنامه ای به نام "سایه بلندترین روز سال یا دفتر خاطرات سال 60 " را در مجتمع فرهنگی فرشچیان، با گروه بازیگران خود تمرین می کند.

پایگاه خبری تئاتر:  بعد از ظهر روز یک شنبه، در سالن روباز مجتمع فرشچیان گروه رهبری درحال تمرین بودند که سری به آن ها زدیم. بیژن گنجعلی، محمدرضا ترابی، رویا زیرک قشقایی، مژگان کوهی، احسان شهبازی، و عبدالکریم عنایت بازیگران این نمایش هستند که تحت هدایت محمدرضا رهبری، نقش های خود را تمرین می کنند. "سایه بلندترین روز سال  یا دفتر خاطرات سال 60 "، حوادث سال 60 را مرور می کند و تاثیر آن بر زندگی دختری به نام رضوان و انسان های پیرامون او را بررسی می کند و به آدم هایی که در آن زمان موثر بوده اند، می پردازد. این حوادث برای رضوان بحران هویت ایجاد کرده است.

نویسنده و کارگردان این نمایش، محمدرضا رهبری، و تهیه کننده، سازمان فرهنگی هنری شهرداری است و با همکاری مجتمع فرهنگی فرشچیان آماده اجرا می شود. موسیقی آن بر عهده حامد یونسی و اجرای نور با هادی شبان است.

مضمون نمایش درباره حوادث سال 60 و به طور ویژه حادثه 7 تیر سال 60 است. داستان راجع به جوانی است که پدر و مادردش را در سال 60 از دست داده و دچار بحران جنگ زدگی هم شده. این جوان از همان سال ها درگیر این پرسش شده که چه اتفاقی افتاده است؟ چه کسانی مقصر بوده اند؟ چه کسانی باعث شده اند پدر و مادرش کشته شوند؟ و به دنبال این جست و جو از آدم های موثر آن زمان جست و جو می کند.

پیش بینی اجرای نمایش "سایه بلندترین روز سال  یا دفتر خاطرات سال 60 " برای 9 آذرماه به مدت 15 شب  در سالن اصلی مجتمع فرشچیان است.