حمید پورآذری، کارگردان تئاتر «سال ثانیه» با اشاره به تصمیم برگزاری تور ایران برای این نمایش، گفت: اجرای نمایش «سال ثانیه» در شهرهای دیگر ایران فعلاً ممکن نیست.

 

سایت خبری تئاتر از ایلنا: حمید پورآذری گفت: تور این تئاتر را در شهرستان‌ها فعلاً متوقف کرده‌ایم زیرا اجرای آن به ارزیابی‌های زیادی دارد.

او اجرای این کار در دیگر شهرها را نیازمند پیش‌بینی از سن و فضای اجرا و فراهم آمدن امکاناتی خاص دانست و گفت: همین جمع و وصل کردن وسایل دکور و صحنه؛ پروسه زمان‌بری است. صحنه را باید بسازیم و باید بتوانیم وسایل را از تهران به شهر موردنظر ببریم به اینها هزینه اقامت و حمل و نقل را هم اضافه کنید.

پورآذری که پاییز سال گذشته نمایش «سال ثانیه» را در زمین تنیس کاخ موزه سعدآباد در قالب اجرای عمومی به صحنه برد و این اثر را در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز اجرا کرد، با تاکید بر اینکه نمی‌دانم چقدر برپایی این تور مقرون به‌صرفه است، گفت: اجرای تور ایران برای نمایش «سال ثانیه» از آرزوهای من است.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه فعلاً کار جدیدی را در دست ندارم، خاطرنشان کرد: این کار نکردن دلایل زیادی دارد که بعضی‌هایش منطقی است و بعضی دیگر غیرمنطقی.

پورآذری توضیح داد: راستش فکر می‌کنم برای شروع کار جدید باید چیزی در من به وجود بیاید؛ این روزها مدام به خودم پیشنهادهای مختلف می‌دهم و همان‌ها را هم رد می‌کنم.

او یادآور شد: هنوز ایده‌ای منسجم و قطعی ندارم؛ بنابراین، قطعاً اجرای بعدی‌ام خیلی طول می‌کشد.

سرپرست گروه تئاتر «پاپتی‌ها» با تاکید بر اینکه سعی می‌کنم آرزوهایم را پیدا کنم، گفت: در طول این هشت سال که متفاوت‌تر از قبل کار تئاتر می‌کنم، هیچ‌وقت مانع بیرونی برای اجرا نداشته‌ام؛ البته گاهی مشکلاتی وجود داشته و سخت هم بوده اما راهش را همیشه پیدا کرده‌ام.

پورآذری تصریح کرد: وقتی به کاری که می‌خواهم برسم، آن را انجام هم می‌دهم؛ در واقع مهم‌ترین و سخت‌ترین مرحله کار برایم رسیدن به ایده است.

 

اخبار تئاتر:

ثبت‌نام در هفته تئاتر دانشگاهی باران تمدید شد

فراخوان مسابقه تئاتر «بيوه‌هاى غمگين سالار جنگ»

برنامه‌های بنیاد استاد محمد در سال 95

گزارش تصویری نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» کارگردان امیر دژاکام - شماره 2

وزیر ارشاد سال 95 را هم «سال تئاتر» نامید

نمایش ˝اعترافاتی برای زنان˝ به سالن فنی زاده می رود

علی سرابی و کارگاه بازیگری «ساخت و ساز نقش»

بهار تهران با 82 نمایش صحنه‌ای

گزارش تصویری نمایش «استثنا و قاعده» کارگردان سعید میرزایی و علیرضا محبت

رایزن فرهنگی ایتالیا به تماشای «حساب پرداخت نمیشه» نشست

تور اروپایی تئاتر «شنیدن» آغاز می‌شود

گزارش تصویری نمایش «مرگ طبلیه که یه بند صداش بلنده» کارگردان پویان درزی

«مرگ » وودی آلن در تماشاخانه بازیگاه

زهرا صبری نمایش عروسکی «شاه لیر» را آماده می‌کند

بازی مهناز افشار و نوید محمدزاده در یک تئاتر

کارگاه تئاتر محمد چرمشیر و فرهاد مهندس‌پور برپا می‌شود

گفتگو با کارگردانی که از شعر به تئاتر رسید

فراخوان پذیرش آثار در تماشاخانه «همای سعادت» منتشر شد