در آستانه برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت_ فتح خرمشهر تفاهم نامه ای میان مرکز هنرهای نمایشی ، منطقه آزاد اروند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مبنی بر گسترش همکاری ها و سهم مشارکت فرهنگی هر نهاد برای برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر امضاء شد.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر: حسین مسافر آستانه دبیر نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر گفت: نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی به منظور بزرگداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان و مدافعان سر افراز میهن اسلامی، و تثبیت دلیر مردی‌ ها و سلحشوری ‌های ملت قهرمان ایران و به خصوص شهدای فتح خرمشهر برگزار شود.

او افزود: در سال های پیش منطقه آزاد اروند و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کمک هایی برای برگزاری این رویداد می کردند اما در این دوره این دو نهاد جز برگزار کنندگان این رویداد هستند و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

مسافر آستانه که روز گذشته به همراه مهدی شفیعی ، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، به منطقه آزاد اروند سفر کرده بود ، گفت: در این سفر دیدارهایی با آقای نعمت زاده معاون فرهنگی منطقه آزاد اروند و آقای زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند داشتیم و در این دیدارها پیرامون جزئیات هدفمندی برگزاری جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر بحث و گفت و گو کردیم. این نشست ها دستاوردهای خوبی برای ما به همراه داشت.

او افزود: در این دیدار ضمن امضای تفاهم نامه میان طرفین برای برگزاری جشنواره ملی تئاتر مقاومت، سهم  مشارکت مالی و فرهنگی طرفین مشخص شد و مقرر شد که در سال های آتی این رویداد مهم باشکوه بیشتری برگزار شود.

وی از امضای تفاهم نامه اجرایی برای ساخت و تجهیز سالن های بلک باکس جدید در خوزستان خبر داده و افزود: نشست دیگری با حضور کارشناسان فنی- ساختمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و معاونت فنی و مهندسی منطقه آزاد اروند در خصوص بررسی کارشناسانه طرح تأسیس دو سالن بلک باکس در شهرهای آبادان و خرمشهر داشتیم و پس از بررسی نقشه های مهندسی و برآوردهای ارائه شده، تفاهم اجرایی در خصوص اجرایی شدن تأسیس دو سالن بلک باکس در شهرهای آبادان و خرمشهر به امضا رسید.

دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر ملی مقاومت از دیگر دستاوردهای سفر به منطقه آزاد اروند را دیدار و گفت و گو با هنرمندان منطقه عنوان کرد و گفت: جای بسی خوشحالی است که هنرمندان این منطقه با دل و جان آمده بودند تا با همدلی و هم فکری کمک کنند که جشنواره تئاتر مقاومت نسبت به سال های گذشته بهتر و پر رونق تر برگزار شود. همچنین مقرر کردیم تا برنامه ریزی دقیق جشنواره با همفکری تئاتری های استان انجام شود.

مسافر آستانه درباره روند برگزاری این دوره از جشنواره گفت: جشنواره تئاتر مقاومت بزودی وارد سومین مرحله از حیات خود می شود و در این مقطع  زمانی دیگر تمام ضوابط و قوانین برگزاری این جشنواره مشخص شده است و هنرمندان نیز می دانند که باید با چه رویکردی در این جشنواره شرکت کنند.

او افزود: در این دوره از جشنواره هنوز شرکت کنندگان تا پایان روز اداری شنبه چهارم اردیبهشت ماه فرصت دارند که آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند و تا به امروز بیش از 200 اثر اهم از نمایش صحنه ای و خیابانی به دبیرخانه ارسال شده است که این تعداد اثر نسبت به دوره های قبل بسیار قابل تامل است و از روز چهارشنبه اول اردیبهشت روند برگزاری جشنواره سریعتر خواهد شد تا بزودی شاهد دسته بندی و بازبینی آثار باشیم.

مسافر آستانه درباره تعداد اجراهای صحنه ای و خیابانی و زمان د قیق جشنواره گفت: براساس برنامه ریزی که کرده ایم هر نمایش بخش مسابقه دو اجرا و نمایش های میهمان اجراهای بیشتری خواهند داشت و جشنواره از 27 اردیبهشت تا سوم خرداد برگزار خواهد شد.

نوزدهمین جشنواره تئاتر ملی مقاومت _ فتح خرمشهر در بخش های مسابقه تئاتر صحنه‌ای، نمایش های میدانی، مهمان و مسابقه نمایشنامه‌نویسی با محوریت خرمشهر و آبادان برگزار می شود  و آثار برگزیده برای حضور در جشنواره تا 10 اردیبهشت‌ ماه 1395 معرفی خواهند شد.

 

اخبار تئاتر:

ثبت‌نام در هفته تئاتر دانشگاهی باران تمدید شد

فراخوان مسابقه تئاتر «بيوه‌هاى غمگين سالار جنگ»

برنامه‌های بنیاد استاد محمد در سال 95

گزارش تصویری نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» کارگردان امیر دژاکام - شماره 2

وزیر ارشاد سال 95 را هم «سال تئاتر» نامید

نمایش ˝اعترافاتی برای زنان˝ به سالن فنی زاده می رود

علی سرابی و کارگاه بازیگری «ساخت و ساز نقش»

بهار تهران با 82 نمایش صحنه‌ای

گزارش تصویری نمایش «استثنا و قاعده» کارگردان سعید میرزایی و علیرضا محبت

رایزن فرهنگی ایتالیا به تماشای «حساب پرداخت نمیشه» نشست

تور اروپایی تئاتر «شنیدن» آغاز می‌شود

گزارش تصویری نمایش «مرگ طبلیه که یه بند صداش بلنده» کارگردان پویان درزی

«مرگ » وودی آلن در تماشاخانه بازیگاه

زهرا صبری نمایش عروسکی «شاه لیر» را آماده می‌کند

بازی مهناز افشار و نوید محمدزاده در یک تئاتر

کارگاه تئاتر محمد چرمشیر و فرهاد مهندس‌پور برپا می‌شود

گفتگو با کارگردانی که از شعر به تئاتر رسید

فراخوان پذیرش آثار در تماشاخانه «همای سعادت» منتشر شد