شهرام کرمی نویسنده و و کارگردان تئاتر گفت: معتقدم خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر دارای هنرمندان خلاق و کارآمد در حوزه تئاتر است که این مهم با فراهم شدن زیر ساخت هایی همچون ساخت و تجهیز سالن های مخصوص تئاتر می تواند به رشد و پویایی برسد.

 

سایت خبری تئاتر: شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره‌هایی با موضوع دفاع مقدس در اهمیت قرار دارد چراکه چنین مضامینی با یک دامنه تاریخی، فرهنگ انقلابی و دفاع مقدسی عجین شده، بنابراین طبیعی است که برگزاری رویداد‌های هنری متناسب با این مضامین نیزبسیار پراهمیت است.

وی یادآور شد: در چند دهه اخیر چند واقعه نمود فرهنگی پیدا کرده است که از این میان می‌توان به انقلاب اسلامی و دوره هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد. این وقایع تاریخی علاوه بر نمود فرهنگی، بر سایر کشورها نیز تاثیر گذاشته و جریان فرهنگی ایجاد کرده است که بحث دفاع مقدس و موجی که بعد از جنگ تحمیلی تحت عنوان هنر دفاع مقدس شکل گرفت ازاین دست به شمار می‌رود.

کرمی عنوان کرد: در این میان برگزاری جشنواره بهترین فرصت است تا این رویداد هنری به نمایش در آید چراکه در این صورت هم صاحبان اثر انگیزه لازم برای فعالیت پیدا می‌کنند و هم کارهای آنان  مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نمود مقاومت و جنگ تحمیلی در قالب هنر اتفاق خجسته‌ای است، بیان کرد: شاید آنچه که در طول سال‌های گذشته به جشنواره فتح خرمشهر لطمه وارد کرده است فقدان زیرساخت‌های خرمشهر باشد که هنوز سالن و فضاهای موجودش به  دو دهه قبل تعلق دارد. ایجاد بسترهایی همچون ساخت سالن و تجهیز سالن های موجود می تواند در جهت پویایی این جشنواره و حتی جریان تئاتر خوزستان تاثیر بسزایی داشته باشد.

کرمی افزود: جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر می‌تواند به عنوان جشنواره بین‌المللی مطرح شود و همچنین فرصتی را فراهم آورد که بتوانیم از آثار هنرمندان دیگر کشورها که مضمونی مقاومتی دارند بهره ببریم.

وی درخصوص این دوره جشنواره فتح خرمشهر اظهار کرد: انتخاب حسین مسافر آستانه به عنوان دبیر جشنواره اتفاق بسیار خوب و خوشایندی است چراکه شاید در میان هنرمندان کمتر فردی وجود دارد که در این سطح آشنا به چنین مضامینی باشد.

وی ادامه داد: من معتقدم باید مسافرآستانه برای چندین دوره دبیر جشنواره فتح خرمشهر باشد و از سوی مسئولان مورد حمایت قرار گیرد تا جشنواره شکل منسجم‌تر و موفق‌تری به خود گیرد. همچنین راه‌اندازی دبیرخانه دائمی باعث می‌شود تا فعالیت‌ها از حالت فصلی بیرون  آید و این رویداد فرهنگی شکل مستمرتری به خود گیرد و هرساله آثار جدیدتری با مضمون مقاومت و فتح خرمشهر تولید و ارائه شود.

لازم به ذکر است نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت فتح خرمشهر از 28 الی 3 خرداد ماه به دبیر حسین مسافرآستانه در آبادان و خرمشهر برگزار می شود.


اخبار تئاتر

"بازار عاشقان" میزبان سفیر ترکیه شد / علی نصیریان روی صحنه رفت

از مجموعه کتاب «نمایشنامه نویسان معاصر ایران» رونمایی می‌شود

حسن معجونی زنگ آغاز نمایش مرسولات پترزبورگ را خواهد نواخت.

سعید پورصمیمی تئاتر «کروکدیل» را افتتاح می‌کند

اجرای تئاتر «ننه دلاور و فرزندانش» تمدید شد

پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی در تئاتر شهر آغاز می‌شود

اجرای تئاتر «مرسولات پترزبورگ» در تالار مولوی

«هفت خوان هملت» در تماشاخانه باران

«سال ثانیه» پورآذری به شهرستان‌ها نمی‌رود

بیش از دو هزار نفر به تماشای نمایش «دپوتات» نشستند

اجرای «شکستنی لطفا با احتیاط حمل شود» درفستیوال میکرولیو

آمارتماشاگران تئاتر در فروردین 95

اجرای «کشتن کفتر چاهی» در تئاتر آفتاب

فراخوان جشنواره تئاتر تجربی ویتنام منتشر شد

مدیر و نماینده یونسکو در تهران مهمان "اودیسه" شد

زمان برگزاری سیزدهمین جشن بازیگر / نامزدهای بازیگر برتر معرفی شدند

داود فتحعلی بیگی «انسانم آرزوست» را به سنگلج می‌برد

حکم جدید مهدی شفیعی برای رحمت امینی

گزارش تصویری نمایش «مرگ» کارگردان : نیما ذاکر

یک نمایش ایرانی در آلمان به روی صحنه می‌رود

فراخوان پنجمین جشنواره تئاتر شهر منتشر شد + فرم فرخوان

«من فکر میکنم یک روشنفکرم» روی صحنه می‌رود

پنجمین جشنواره بازیگری "سه نقطه" خرداد 95 برگزار می‌شود