رضا موسوی عکاس تئاتر و مدرس عکاسی برای دومین سال پیاپی مدیر بخش عکس جشنواره تئاتر شهر شد.

 

سایت خبری تئاتر: رضا موسوی که سال گذشته با برپایی ماراتن عکاسی تئاتر جشنواره تئاتر شهر، یکی از بخش های خلاقانه جشنواره را رقم زد از سوی ستاد برگزاری پنجمین دوره جشنواره تئاتر شهر به عنوان مدیر بخش عکس جشنواره معرفی شد.

در فراخوان جشنواره برای دوره پنجم برپایی مسابقه عکاسی تئاتر و مدرسه عکاسی تئاتر پیشبینی شده است. بخش مسابقه عکاسی تئاتر با هدف بهره‌ گیری از نگاه عکاسان نوگرای تئاتر و استفاده از تجربه این هنرمندان و نگاه حرفه ‌ای این حوزه ترکیب مناسب از هنر میان‌ رشته ‌ای عکاسی و نمایش شکل گرفته و با این دیدگاه بخش «مسابقه عکاسی ۱۰ استاد» طراحی و به ‌صورت مسابقه از نمایش ‌های صحنه‌ ای و خیابانی در جشنواره پنجم برگزار می ‌شود. 

در این طرح که به‌ عنوان طرح مسابقه عکاسی ۱۰ استاد از آن یاد می ‌شود ۱۰ نفر از عکاسان حرفه ‌ای که سابقه آموزش و حضور جدی در عکاسی کشور داشته‌ اند به ‌عنوان استاد و هدایت‌ کننده با شرکت‌ کنندگان همراه شده و به ‌صورت تیمی، شرکت‌ کنندگان را  از روز اول جشنواره تا انتها راهنمایی و مشاوره‌ های لازم را با آنها در میان می‌ گذارند.

در طرح مسابقه عکاسی ۱۰ استاد، عکاسان شرکت‌ کننده همراه با هم‌ تیمی و یک استاد به ‌صورت رالی در روزهای جشنواره عکاسی کرده و هر گروه هر شب و بعد از عکاسی روزانه از نمایش‌ های جشنواره در فضای کارگاهی حاضر شده و بعد از مدت ‌زمان لازم برای انتخاب و ویرایش، عکس‌ های منتخب خود را جهت امتیازگیری به بخش داوری تحویل می ‌دهند. کلیه عکس ‌های گروه‌ های ده‌ گانه پس از کد گذاری، توسط داوران که در واقع همان مسابقه عکاسی ۱۰ استاد حاضر در کارگاه هستند امتیاز دهی و این امتیازات در پرونده کاری گروه‌ ها ذخیره و به امتیازات روزهای دیگر افزوده می‌ شود. 

حضور کلیه عکاسان حرفه ‌ای و غیرحرفه‌ ای کشور در مسابقه آزاد است. عکاسان علاقه ‌مند موظف به ثبت ‌نام در دبیرخانه جشنواره به شکل تکمیل و ارسال  فرم مخصوص از طریق ایمیل به آدرس f.t.c.phototheater@gmail.com هستند.

عکاسان متقاضی حضور در مسابقه عکاسی ۱۰ استاد، باید ۱۰ قطعه عکس از میان عکس‌ های خود (اعم از عکس تئاتر و یا هر عکس در ژانر های دیگر)  را به ابعاد ۳۰×۲۰ و کیفیت ۳۰۰ DPI، انتخاب و حداکثر تا تاریخ ۳۰ مرداد ۹۵ به آدرس ایمیل f.t.c.phototheater@gmail.com ارسال و تأییدیه دریافت کنند.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در شهریور ماه برگزار می شود.



اخبار تئاتر

طراحی پوستر تئاتر «راه مهر راز سپهر» توسط ابراهیم حقیقی

برگزاری دو کارگاه تئاتر کمدی در تئاتر شهر

فرید کشن فلاح درگذشت

نشر نی با 36 عنوان نمایشنامه در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کند

حسن معجونی و نمایشنامه خوانی در چارسو

40 اثر بیضایی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود

نخستین سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران به پایان رسید

نتایج بازخوانی بخش خیابانی جشنواره عروسکی تهران مبارک اعلام شد

ایوب آقاخانی با شهید «چمران» به آبادان و خرمشهر می‌رود

چاپ نمایشنامه‌هایی از پیتر هاکس در ایران

اهدای 300 کمک هزینه‌ی خرید مسکن در جشن شب بازیگر

از «جناب خان» در جشن‌تئاتری‌ها تقدیر شد

اهدای مدالیوم انجمن عکاسان تئاتر ایران به حمید جبلی

علی سرابی: اجرای من هم بسیار دیدنی خواهد شد

برگزیده‌های جشن بازیگر معرفی شدند

کارگردانی حمید امجد پس از ۱۲ سال

فراخوان مسابقه مطبوعاتی سال ۹۵ انجمن منتقدان تئاتر منتشر شد

برنامه‌های نمایش تئاتر باران در اردیبهشت ماه‎ اعلام شد

ولی شیر اندامی: دعا کنید پایم را قطع نکنند

حضور انتشارات نمایش با 100 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران