یکی از اعضاء هیأت مدیره آکادمی حمید سمندریان اعلام کرد که امسال مراسم تولد این هنرمند همزمان با سالروز تولد همسرش هما روستا در مهرماه برگزار می‌شود.

 

سایت خبری تئاتر: پیش از این قرار بود امسال نیز جشن تولد حمید سمندریان همچون سال‌های قبل اردیبهشت‌ماه برگزار شود و گرچه تاریخ 24 اردیبهشت به عنوان تاریخ برگزاری این برنامه اعلام شد، اما مشخص شد که این برنامه با تأخیری چند ماهه برپا می‌شود.

در همین زمینه حمید لبخنده یکی از دوستان نزدیک حمید سمندریان و هما روستا و عضو هیأت مدیره آکادمی سمندریان به ایسنا گفت: تقریبا از دو ماه پیش از عید هر هفته جلسه‌ای را برای جشن آکادمی برگزار می‌کردیم و در اولین جلسه قرار شد این جشن 24 اردیبهشت‌ماه برگزار شود، اما متأسفانه بعد از درگذشت خانم روستا، اراده‌ای که در دوران حیات ایشان برای برگزاری برنامه بود، وجود نداشت و ما خیلی دیر متوجه این مطلب شدیم و تقریبا یک هفته مانده به برنامه دریافتیم که در تاریخ اعلام شده نمی‌توانیم مراسم را برگزار کنیم.

این هنرمند تئاتر و تلویزیون اضافه کرد: از آنجا که یکی از اعضای اصلی آکادمی خارج از کشور بود، صبر کردیم تا ایشان بازگردد و دوباره جلسه‌ای را با حضور کاوه سمندریان فرزند استاد سمندریان برگزار کردیم که طی آن قرار شد امسال این جشن مهرماه و در ماه تولد خانم روستا برگزار شود.

لبخنده توضیح داد: خانم روستا متولد 4 مهر است اما از آنجا که این تاریخ همزمان با روز یکشنبه است، بهتر دیدیم مراسم را روز جمعه دوم مهرماه برپا کنیم اما از سال آینده سالروز تولد استاد سمندریان در همان تاریخ قبلی یعنی اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بیماری هما روستا در یک سال گذشته که سرانجام باعث درگذشت این هنرمند در مهرماه پارسال شد، یادآوری کرد: از آنجا که سال گذشته اعضای آکادمی درگیر بیماری خانم روستا بودند، امکان دیدن همه تئاترها را نداشتند اما همه در مورد آقای دکتر علی رفیعی به عنوان استادی برجسته که اثر مطرحی هم روی صحنه داشتند (نمایش خاطرات و کابوس‌های جامه‌دار که در تالار وحدت اجرا شد)، به توافق رسیده بودیم که ایشان در اولویت انتخاب‌های ما باشند.

لبخنده در پایان صحبتش گفت: همچنان امیدوارم که این جشن برگزار شود هر چند که این اراده کمی جابه‌جا شده است. با این حال تلاش می‌کنیم از طریق وزارت ارشاد به آکادمی سمندریان رسمیت ببخشیم و احتمالا اعضای جدید با اراده‌های قوی‌تر و انرژی جوان‌تر پشت این کار خواهند بود.

 پس از در گذشت زنده‌یاد حمید سمندریان در تیرماه سال 91 همسر او هما روستا دیگر هنرمند تئاتر تصمیم گرفت یک آکادمی را به نام او راه‌اندازی کند که هر سال همزمان با تولد سمندریان در اردیبهشت‌ماه برگزیدگانی را اعلام و به آنها جایزه ویژه آکادمی سمندریان را اهدا کند.

 

اخبار تئاتر

«من خیال تو نیستم» در ایرانشهر اجرامی‌شود

معرفی نامزدهای بخش پژوهش جشنواره‌ی تئاتر دانشگاهی

گزارش تصویری نمایش «قاطیغوریاس» کارگردان : امیر گیل

سالن انتظامی از این پس زیر نظر شورای سیاست‌گذاری فعالیت می‌کند.

«آرتیگوشه» در تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می‌رود

«آرتیگوشه» در تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می‌رود

«آرتیگوشه» در تماشاخانه سه نقطه روی صحنه می‌رود

نمایش"ماز" در خانه نمایش افتتاح شد

مسافرآستانه نمایش «گرگ دختر» را افتتاح کرد

«افسانه ببر» به دانشجویان و هنرجویان تئاتر تخفیف می‌دهد

«خدای کشتار» با بازی «نوید محمدزاده» روی صحنه می‌رود

انتقاد حمید جبلی به طراحان پوستر

رامین ناصر نصیر به «مجلس ضربت زدن» رحمانیان اضافه شد

مهلت ارسال متن به جشنواره تئاتر شهر رو به پایان است

«بیرون پشت در» در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود

«هم‌هوایی» در ترکیه، بلژیک و اتریش به روی صحنه می‌رود

اجرای مجدد «کسوف» پس از 5 سال

تئاتر مشترک ایران و آلمان در فرهنگسرای اندیشه